HappyStabby Skrevet 27. juli 2004 Del Skrevet 27. juli 2004 (endret) Hva er beste metoden for å fjerne røde øyne? Prøvde litt med red eye removal is PSP men synes resultatet av det var ganske så stusselig. Prøvde litt med å markere deretter fylle inn med en paintbrush, men ble ikke helt fornøy med resulatet. Har Photosop 7.0 samt PSP 8.0 demo utgave, Endret 28. juli 2004 av Martyrium Lenke til kommentar
mandela Skrevet 28. juli 2004 Del Skrevet 28. juli 2004 http://www.gimpguru.org/Tutorials/RedEye2/ samme teknikk fungerer også i de nevnte programmene Lenke til kommentar
Fjatle Skrevet 28. juli 2004 Del Skrevet 28. juli 2004 Min metode. *Merk øynene (bare rundt iris da) med sirkel verktøy (for å velge begge øynene i samme slengen, trykker du Shift knapp og markerer øye nr.2). *velg select->feather og sett verdi på 1 eller 2 px. *Skjul markeringen for behagets skyld Ctrl+H *Image->Adjustment->Hue/Saturation. Velg rød fra drop down meny og sett saturation til 0. *Lag et nytt layer og sett blending mode til Color *I fargepaletten, velger du en troverdig øyenfarge og pensler over øyet. *Still ned opacity til det ser smart ut! Vil si det er mye bedre enn bare å erstatte rødfargen med gråskala slik veldig mange gjør. Lenke til kommentar
HappyStabby Skrevet 28. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 28. juli 2004 Takker, Sitter her med en bråte konsert bilder, sliter litt med røde øyne under konsert forhold. Takk for hjelp igjen. Lenke til kommentar
lobster Skrevet 28. juli 2004 Del Skrevet 28. juli 2004 http://www.gimpguru.org/Tutorials/RedEye2/ samme teknikk fungerer også i de nevnte programmene urk!!!! Er det eneste rådet du kan gi er at vi må bytte til Gimp?.... Det er forsåvidt bra at du prøver å konvertere alle Photoshop brukere men............ ikke i hver eneste post da :):) Lenke til kommentar
mandela Skrevet 28. juli 2004 Del Skrevet 28. juli 2004 http://www.gimpguru.org/Tutorials/RedEye2/ samme teknikk fungerer også i de nevnte programmene urk!!!! Er det eneste rådet du kan gi er at vi må bytte til Gimp?.... Det er forsåvidt bra at du prøver å konvertere alle Photoshop brukere men............ ikke i hver eneste post da :):) ta det med ro og les posten min par ganger til samme teknikk fungerer også i de nevnte programmene Lenke til kommentar
rogkas Skrevet 28. juli 2004 Del Skrevet 28. juli 2004 Uten å være nedlatende, men det aller beste er vel å unngå røde øyne når du tar bildene... Jeg har selv forsøkt å fjerne røde øyne i diverse programmer, men har enda til gode å se noe program som gir et godt resultat. Øyne er vel kanskje noe av det vanskeligste å gjenopprette. Det er helt unike egenskaper i alles øyne både når det gjelder farge og ikke minst uttrykk. Kan hende du vet at du helst ikke skal rette blitzen rett mot den du tar bilde av men heller styre blitzen mot noe annet som kan reflektere lyset. Dette gjelder hvis du har en ekstern blitz som du kan retningsstyre. Men det beste er nok heller å forsøke å unngå å bruke blitz. Hardt blitz-lys kan ødelegge enhver stemning innendørs, men blitz kan være et godt supplement utendørs... Forsøk heller å justere ISO-verdien din høyere når det lite lys der du skal ta bilder. Dette gir deg nok noe mer støy i bilde, men du kan fjerne en del av denne støyen med f.eks. Neat Image. Dette er hvertfall hva jeg selv forsøker å gjøre. Og som du skjønner av min innledning, jeg har også gjort mine "feil" og fått bilder med røde øyne... Lykke til Roger Lenke til kommentar
Staalkontroll Skrevet 28. juli 2004 Del Skrevet 28. juli 2004 -Pleier å merke opp øynene med quickmask... -Så trykker jeg ctrl+shit+i -Så velger jeg ny farge i Hue/Saturation pleier å gi fine resultater det Lenke til kommentar
HappyStabby Skrevet 28. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 28. juli 2004 Uten å være nedlatende, men det aller beste er vel å unngå røde øyne når du tar bildene... Går somregel greit, men som nevnt tidligere det er konsert bilder jeg sliter litt med det. Lenke til kommentar
cynosure Skrevet 28. juli 2004 Del Skrevet 28. juli 2004 hei bruker adobe photoshop med red eye pro plugin det er enkelt og kjapt og bruke, tar kun bort rødtoner/farger men kan også stilles i advanced modus til å fjerne hvilken farge du vil cynosure Lenke til kommentar
Staalkontroll Skrevet 28. juli 2004 Del Skrevet 28. juli 2004 nehh...blir mye finere utrn filter Lenke til kommentar
rogkas Skrevet 28. juli 2004 Del Skrevet 28. juli 2004 Går somregel greit, men som nevnt tidligere det er konsert bilder jeg sliter litt med det. ...sorry...la ikke merke til det. Kanskje det rett og slett bare er sånn at de som er på konserten også sliter med røde øyne... Uansett...ville gjort et forsøk på å justere opp ISO i steden for å bruke blitz. Roger Lenke til kommentar
Ni kon Skrevet 28. juli 2004 Del Skrevet 28. juli 2004 http://akam.no/art.php?artikkelid=6778 Lenke til kommentar
DrBrowns Skrevet 28. juli 2004 Del Skrevet 28. juli 2004 Prøv Picasa (www.picasa.com). Dette programmet kan bl.a. fjerne røde øyne. "picasa-frelst" Lenke til kommentar
HappyStabby Skrevet 28. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 28. juli 2004 (endret) Går somregel greit, men som nevnt tidligere det er konsert bilder jeg sliter litt med det. ...sorry...la ikke merke til det. Kanskje det rett og slett bare er sånn at de som er på konserten også sliter med røde øyne... Uansett...ville gjort et forsøk på å justere opp ISO i steden for å bruke blitz. Roger Tja men da blir bildene så fordømrade lyse\mye støy. Har oppdaget at bilder med en lav ISO verdi nede i 50:-) gir en herlig effekt på konsert bilder, Passer selvfølgelig ikke till alle situasjoner\forhold forandrer ISO verdier mye I løpe av en konsert. Endret 28. juli 2004 av Martyrium Lenke til kommentar
Dykkern Skrevet 29. juli 2004 Del Skrevet 29. juli 2004 Selv er jeg så happy med PSP og red-eye removal at jeg bruker PSP hver gang jeg må gjøre akkurat den jobben. Synes det er håpløst tungvindt i de andre programmene. Det ble skrevet om en red-eye-removal pluging for Photoshop tidligere, noen som har link til den (for jeg fant den ikke i min CS i alle fall)? Adobes anbefalte måte å gjøre det på synes jeg altså er døds tungvindt. Lenke til kommentar
sundanse Skrevet 16. september 2004 Del Skrevet 16. september 2004 Prøv dette programmet. Har selv kjøpt det ,kjempefornøyd. [url="http://www.stoik.com/stoik_red_eye/index.html"]http://www.stoik.com/stoik_red_eye/index.html[/url] Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå