Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

3Com trådløse nettverk.

Anbefalte innlegg

Noen som har erfaring med oppsett av trådløse nettverk av dette fabrikat. Har forsøkt å kryptere linjen min, men etter uttalige forsøk, får jeg den ikke til å godta dette. Noen tips.

Mottas med stor takknemlighet.

Mvh Peder

:ermm:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Siden du er ny her, så skal jeg gi deg det tipset at man alltid får bedre hjelp hvis man oppgir utstyrstype (merke og modell på router og nettverkskort i dette tilfellet) og operativsystem man ønsker hjelp til. Det samme gjelder her også krypteringstypen du ønsker å oppnå.

Lenke til kommentar

Ja merke er 3Com. Modellen er: 3Com® OfficeConnect® Wireless 11a/b/g Access Point og 3Com Officeconnect Wireless 11g USB 54 Mbps 802.11g, WPA.

Dette settet skal være enkelt å sette opp, men jeg får gjentatte feilmeldinger.

Vil sette nettverket opp slik at eksterne brukere ikke har tilgang til å surfe på bredbåndslinja mi.

Hjelp mottas med stor takk.

:thumbup:

Lenke til kommentar

OK, da må du sjekke dette:

For å få kjørt WPA på WinXP, så trenger du siste versjon av dette tillegget fra Microsoft, hvis du ikke har installert dette allerede.

Hvis du kjører Zero Configuration for netverkskortet i XP, må du aktivere WPA under Configure der du velger hvilket wireless nettverk du bruker. Håper du har endret SSID på din AP, slik at du ikke ved et uhell prøver å koble deg opp til ett annet nettverk med standard SSID. Under Network Authentication velger du WPA-PSK, og TKIP under Data encryption. Under Network key taster du inn den lange HEX-key'en fra routeren, ikke passphrase. Dette er en forskjell mellom 3Com og en del andre routere som øker sikkerheten, siden denne vanskelig kan knekkes via dictionary. Tror dette er litt uklart i dokumentasjonen.

Vær også sikker på at du bruker siste firmware på routeren og siste versjon av driveren til nettverkskortet. Det kan være problemer som er løst i disse.

Forøvrig, kan denne artikkelen muligens være til hjelp.

Endret av sofTest
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...