Gå til innhold

Får ikke formatert partisjon

Anbefalte innlegg

Jeg får rett og slett ikke til å formatere en partisjon som inneholder Windows (XP Pro). Denne meldingen kommer opp: "Denne stasjonen kan ikke formateres. Avslutt alle diskverktøy eller programmer som bruker denne stasjonen, og pass på at ingen vinduer viser innholdet på denne stasjon. Prøv så å formatere disken på nytt." Har prøvd å avslutte stort sett alle prosesser, uten at det hjalp. Vet heller ikke hvordan man formaterer i Windows-installasjonen.

Noen som kan hjelpe?

Mvh

Magnus

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hoppsan! Skal du installere windows på nytt?

Du kan ikke formatere windows mens du kjører windows. (Det blir som å ligge på en gren å sage av ved stammen)

Dersom du har tenkt å installere windows på nytt, formaterer du før eller under installasjonen. Dersom du ikke skal installere på nytt så lar du formateringen være i fred :)

Vist dette ikke er tilfellet, og du har en gammel versjon av XP på en annen partisjon. Skal det vel egentlig ikke være noe problem å formatere, men greit å vite hva du skal?

Endret av Folo
Lenke til kommentar

Skjønnerskjønner. Det har fiksa seg nå, så nå er alt bra. Jeg trodde det gikk an å formatere windows-partisjonen når man bootet windows cd'en, men tydeligvis ikke. Satte inn en annen windows-disk som master, så fiksa det seg igjen.

Lenke til kommentar
Skjønnerskjønner. Det har fiksa seg nå, så nå er alt bra. Jeg trodde det gikk an å formatere windows-partisjonen når man bootet windows cd'en, men tydeligvis ikke. Satte inn en annen windows-disk som master, så fiksa det seg igjen.

Jeg bruker windows cd til å formatere. Riktig nok under selve installasjonsprosessen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...