mack_ Skrevet 27. juli 2004 Del Skrevet 27. juli 2004 Jeg får rett og slett ikke til å formatere en partisjon som inneholder Windows (XP Pro). Denne meldingen kommer opp: "Denne stasjonen kan ikke formateres. Avslutt alle diskverktøy eller programmer som bruker denne stasjonen, og pass på at ingen vinduer viser innholdet på denne stasjon. Prøv så å formatere disken på nytt." Har prøvd å avslutte stort sett alle prosesser, uten at det hjalp. Vet heller ikke hvordan man formaterer i Windows-installasjonen. Noen som kan hjelpe? Mvh Magnus Lenke til kommentar
Folo Skrevet 28. juli 2004 Del Skrevet 28. juli 2004 (endret) Hoppsan! Skal du installere windows på nytt? Du kan ikke formatere windows mens du kjører windows. (Det blir som å ligge på en gren å sage av ved stammen) Dersom du har tenkt å installere windows på nytt, formaterer du før eller under installasjonen. Dersom du ikke skal installere på nytt så lar du formateringen være i fred Vist dette ikke er tilfellet, og du har en gammel versjon av XP på en annen partisjon. Skal det vel egentlig ikke være noe problem å formatere, men greit å vite hva du skal? Endret 28. juli 2004 av Folo Lenke til kommentar
mack_ Skrevet 28. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 28. juli 2004 Skjønnerskjønner. Det har fiksa seg nå, så nå er alt bra. Jeg trodde det gikk an å formatere windows-partisjonen når man bootet windows cd'en, men tydeligvis ikke. Satte inn en annen windows-disk som master, så fiksa det seg igjen. Lenke til kommentar
Folo Skrevet 29. juli 2004 Del Skrevet 29. juli 2004 Skjønnerskjønner. Det har fiksa seg nå, så nå er alt bra. Jeg trodde det gikk an å formatere windows-partisjonen når man bootet windows cd'en, men tydeligvis ikke. Satte inn en annen windows-disk som master, så fiksa det seg igjen. Jeg bruker windows cd til å formatere. Riktig nok under selve installasjonsprosessen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå