Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Mail blir ikke sent: rely access denied

Anbefalte innlegg

Dette har tydeligvis skjedd med både hotmail kontoen min og broadpark (outlook 2003) kontoen min. Jeg motar mail helt fint, og alle instillinger er ok, "test configuration" viser at alt er bra.

Men når jeg prøver å sende mail, (som fungerte fint før), så får jeg den bare tilbake med følgende feilmld

he following recipient(s) could not be reached:

'*Kontakt navn*' on 27.07.2004 23:51

554 <*sensurert*>: Relay access denied

Relau Access denied? Hva skjer? Trenger hjelp fort.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Most Internet service providers restrict the use of their sendmail servers so that only their customers can use them. The ISP does this by verifying that you are connected to the Internet through an ISP when you are sending mail.

If you receive an error message that reads "relay access denied", then you are connected to the Internet through another Internet service provider other than your mailservice. You will need to contact that ISP's technical support to obtain the name of their outgoing mail server if you wish to sendmail while connected to that ISP. Change the outgoing / sendmail / SMTP server name in your e-mail settings to the server name that their technical support has provided you, and you will be able to send mail while you are connected through their service.

Endret av jallakim
Lenke til kommentar

Sjekk hjemmesiden til Kanal Digital og se hva de gir av teknisk informasjon for SMTP-server

Om du bruker Outlook Express kan du også legge inn en hotmail-konto som du "later som" har den mailadressen du vanligvis bruker og bruke den for å sende mail [brukte det selv tidligere når jeg var på dataparty hver helg, for å slippe å sette opp SMTP hele tiden].

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...