Gå til innhold

Beste skjermkort til 1000.-


Qwark

Anbefalte innlegg

http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=121503&cks=PRL

 

Denne hadde jeg også valgt,ser det er anbefalt av andre.

Dette er nytt og veldig bra :w00t:

Dette er ikke nytt, og er ikke veldig bra.. befinner seg i øvre middelklasse og koster 200 kr. mer enn budsjettet hans...

 

Jeg ville (som mange andre har sagt), kjøpt Asus Radeon 9600XT Demo kortet.. det er på øvremiddelklasse og gir veldig mye for pengene når det koster 1150 kr... og ikke minst.. det er innenfor budsjettet...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Som jeg sa litt tidligere, så har jeg nå bestilt asus 9600xt kortet Demo fra komplett, sitter her å venter i spenning da det alltid er moro med nye "leketøy".

:D

Men det jeg lurer på er hvordan drivere man bør velge, har lest en god del poster om omega og catalyst drivere og noen plagest med det enne og noen plagest med det andre.

så er det noen som kan si meg hvorfor jeg skulle bruke Omega drivere framfor Catalyst eller omvendt?

Lenke til kommentar
Men det jeg lurer på er hvordan drivere man bør velge, har lest en god del poster om omega og catalyst drivere og noen plagest med det enne og noen plagest med det andre.

så er det noen som kan si meg hvorfor jeg skulle bruke Omega drivere framfor Catalyst eller omvendt?

Du "bør" velge Omega drivere.

 

Selv har jeg brukt de siden Cat 3.7 og synes de er bedre, både på ytelse, samt at jeg liker menyene bedre.

 

Omegadriverne er skrevet om av "OmegaDrive" og han har fjernet en del "søppel" i koden og optimalisert den for spill.

 

Noen har bare problemer med Omegadriver, men det skyldes ofte at det ligger en bit igjen av enten Catalyst eller nVidia drivere.

 

Omegadriverne kommer også med noen ekstra programmer (ATi Tool, RadLinker og et til som er noe møkker). RadLinker synes jeg er det beste programet for å overklokke kortet mitt med, samt at det har et bra oppsett der du kan angi spesielle konfigurasjoner for hvert spill.

 

Så jeg synes at du bør gå for Omega drivere. ;)

 

(Og jeg ville også ha gått for R9800se, grunnet mulighet for softmoding til 9800pro/xt. Men det er litt sent ettersom at du allerede har bestilt)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...