Gå til innhold

2 døde pixler, hva kan jeg gjøre!


Ildflue

Anbefalte innlegg

Det er opplagt, i følge kjøpsloven skal all feilvare fra leverandøren erstattes. Selv om det er den minste lille feil. Kunden skal ikke kjøpe noe som ikke fungerer 100%.

Da er det jo synd for utsagnet ditt at 2 døde pixler ikke er definert som noen "feil". :roll:

Hæ?

 

Riktig, 2 døde pixler er innenfor den feilrammen fleste LCD produsenter jobber utfra dermed er dette ikke karakterisert som feil på produktet. Derfor har du ikke krav på ny skjerm, men du kan fortsatt benytte 14 dagers angrefrist, da har de ingen rett til å spørre hvorfor du benytter deg av den.

Endret av apollox
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg for min del lurer på hva som skjer med alle de (angrerett-)returnerte skjermene med pixelfeil. Leveres de ut som nye til neste kunde som bestiller? Er det da grunn til å tro at ALLE skjermene på lager har pixelfeil etter en gitt tid?

 

Be postmannen miste skjermen et par ganger på returen, så ender ikke en annen stakkar opp med den! :)

 

(Eier selv en svart pixel, kjøpt gjennom pc-ordning og dermed angrerett-fri... Grr...)

Lenke til kommentar

Ok, takker for alle svar så langt. Jeg har en god og en dårlig nyhet idag.

 

Den dårlige nyheten:

Komplett tar bare tilbake skjermen dersom jeg bruker returretten min (noe jeg frykter vil ta lang tid) Jeg har sendt ny mail i dag.

 

Den gode nyheten er at etter litt masasje våknet den ene pixelen i dag, men det var den som var nede i venstre hjørne som er akkurat der "Start" knappen i windows er. Men jeg har fortsatt 1 igjen og den er VELDIG irriterende. Får håpe på at Komplett er litt snille. :thumbup:

 

 

Utklipp fra Mailen jeg mottok:

En død pixel kvalifiserer dessverre feil på vare iflg ISO standaren. Som sluttbruker har du selvfølgelig en angrefrist som du kan benytte deg av. Er det derimot et firma kjøpt kan vi dessverre ikke gi deg en returett.

 

Jeg ser ikke hvor Komplett har opplyst om denne såkalte ISO standarden. Ifølge kjøpsloven skal de opplyse om slike regler og riskoer. :ermm:

Endret av thomas_c24
Lenke til kommentar

Jeg ser ikke hvor Komplett har opplyst om denne såkalte ISO standarden. Ifølge kjøpsloven skal de opplyse om slike regler og riskoer. :ermm:

Det står under infoen om skjermen. F.eks.

 

Tilpassede standarder Plug and Play, CE, TUV GS, DDC-2B, EPA Energy Star, ISO 13406-2, NUTEK, TCO '99

Lenke til kommentar

Når det ikkje står noko om ISO setifisering trur eg du skal vere glad for at dei nevner at den har det.

For utan ISO setifisering finnes det ikkje noko spesifikasjon om kor mange døde pixler kunder bør akseptere. Ein kan gjerne klage til forbrukerombudet men noko bedre enn ISO 13406-2 oppleve å LCD skjermer i privat markedet.

Så bytte skjermen med 1-2 pixler på reklamasjon, det er utopi.

 

mvh

JanEirik

LCD tester @hw

Lenke til kommentar
Når det ikkje står noko om ISO setifisering trur eg du skal vere glad for at dei nevner at  den har det.

For utan ISO setifisering finnes det ikkje noko spesifikasjon om kor mange døde pixler kunder bør akseptere.

Tallet er selvsagt null. Jeg ville i alle fall ikke akseptert et defekt produkt.

 

 

Robert-

Lenke til kommentar
tirsdag 3. august ser det ut til at jeg får prøvd magnet trikset.

 

Skal jeg lage en guide på forsiden av hw for dere?

Ser frem til om magnet trikset virker, har en pixel som lyser når skjermen er kald på min nyinnkjøpte Samsung 193T (ved varm skjerm er den borte i lengre perioder eller står å blinker)

 

Hadde vært fint om du hadde laget en guide;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...