rioi Skrevet 27. juli 2004 Del Skrevet 27. juli 2004 Jeg har skaffa meg devil linux og en gammel pc og skal til å bygge meg brannmur. Jeg kommer til "welcome to Devil Linux" og litt etter det kommer det opp at jeg må skrive inn "devil login" og "password". Jeg finner det ikke i noen manualer. Er dette noe jeg har gjort under installasjonen eller? Lenke til kommentar
wil Skrevet 27. juli 2004 Del Skrevet 27. juli 2004 nå har jeg ikke prøvd Devil Linux, men antagligvis har du fått valg under installasjonen om du vil lage en brukerkonto og root passord. vet ikke helt hvordan det er i Devil Linux, men i Slackware kan du gå inni console å skrive adduser. Lenke til kommentar
Goophy Skrevet 27. juli 2004 Del Skrevet 27. juli 2004 Om du ikke har angitt noe passord skal du kunne logge inn med brukernavn "root" og ikke noe passord. (Vanlig linux). Lenke til kommentar
rioi Skrevet 27. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 27. juli 2004 devil linux er litt spesielt. Jeg har ingen harddisk i maskina. Det eneste av configurasjon lagres på en diskett så hvis jeg formaterer disketten og starter på nytt bør vel alt gå bedre Lenke til kommentar
wil Skrevet 27. juli 2004 Del Skrevet 27. juli 2004 hørtes litt spesielt ut ja. prøv å begyn på nytt igjen du. se hva som skjer da. Lenke til kommentar
bkak Skrevet 27. juli 2004 Del Skrevet 27. juli 2004 root/root eller bare root uten passord som nevnt over. Så bruker du passwd til å sette et nytt passord. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå