Gå til innhold

Samsung syncmaster 173t vs 710t

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg har selv Samsung 173T, og har hørt at den er best til surfing på nettet og "bildejobber".

710T er bedre på spill, tror Enden kommer til å teste 710T snart så følg med!

Du kan også lese Den Store LCD Testen på Tester her på hw.no, der står det mye fint om 173T.

Jeg selv er fornøyd med skjermen, den har skarpt og fint bilde uten ghosting.

Men mange har klaget på at DVI kablene som følger med er dårlige, men det er jo bare å bestille en ny, så jeg anbefaler at du prøver 173T og ser om du bli fornøyd, hvis du finner feil på den kan du jo retunere den. 173T er jo tross alt testvinneren!

Les også: http://forum.hardware.no/index.php?showtopic=274287&hl=

Mvh

JK

Lenke til kommentar

Jeg ville i utgangspunktet ha 173t etter å blandt annet ha lest testen her på hw, men problemet er at den ikke er å oppdrive lenger. Og alternativet etter anbefaling fra komplett var 710t. Problemet mitt er at jeg vet svært lite om den skjermen og jeg vil IKKE ha en skjerm som er dårligere enn 173t!

Vurderer også en Eizo 19" LCD FlexScan L795K TCO-03, men ikke hvis 710t svarer til forventingene. Tar gjerne imot flere erfaringer hvis dere har noen...

http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=124314&cks=SER

Lenke til kommentar
Vurderer også en Eizo 19" LCD FlexScan L795K TCO-03, men ikke hvis 710t svarer til forventingene. Tar gjerne imot flere erfaringer hvis dere har noen...

Jeg kjøpte 710T som min første LCD, og var over hodet ikke fornøyd. Se mitt innlegg i denne tråden: http://forum.hardware.no/index.php?showtopic=262242

Jeg vet ikke om det var noe feil med akkurat skjermen min, eller om modellen virkelig er slik. En annen ting som plagde meg litt, var at fargene virket en tanke blassere enn på CRT-skjermen min. (Etter at jeg hadde brukt kalibreringsverktøyene som fulgte med.)

Endret av ejen
Lenke til kommentar

Testen er ferdig og kommer forhåpentligvis snart ut på forsiden ;)

At 173T var best i test for over et halvår siden er greit nok, men husk at vi har testet en del andre skjermer etter det, og at markedet forrandrer seg. Når jeg får tid vil det dukke opp en anbefaling på LCD.

Lenke til kommentar
Testen er ferdig og kommer forhåpentligvis snart ut på forsiden ;)

At 173T var best i test for over et halvår siden er greit nok, men husk at vi har testet en del andre skjermer etter det, og at markedet forrandrer seg. Når jeg får tid vil det dukke opp en anbefaling på LCD.

få tid

Lenke til kommentar

Hehe, grunnen til at jeg skrev "endelig" var fordi jeg nesten ikke klarte å vente lenger. ;) Men det var som jeg fryktet. Den er litt blass i fargene men er så bra på spill som man kan forvente av en lcd skjerm idag. Mitt problem er at jeg bruker skjermen like mye til film og foto, så jeg sender den tilbake idag har har allerede bestilt en Eizo 19" LCD FlexScan L795K TCO-03, som visstnok skal være av en helt annen standard enn både 173t og 710t.

Lenke til kommentar
Grunnen til at du "endelig" fant den er at den nettopp er publisert. Satt og lette etter denne tråden nå for å linke til den selv :)

Takk for testen!

Jeg må konkludere med at det var noe galt med min 710T. Du skriver at baklysene skinte gjennom hjørnet nederst til venstre. Også på min skjerm var dette et av de verste områdene, men det ble totalt overskygget av øvre skjermkant. Midt på øvre skjermkant var ikke bildet svart før ca 2 cm under rammen.

Lenke til kommentar

Baklys har faktisk litt med samanskruinga av skjermen.

Er det for hardt samanskrudd vil det komme gjennomskinn i panelet.

TN panel har mest problem med baklys, men andre panel typer kan også ha det.

Eg har faktisk sett at mesteparten av baklysa forsvant på ein skjerm (20") med ein del riksnling og vriding (Det var produsentes repersentant som gjorde det. Då dette ville eg aldri gjort med eigen skjerm).

Dermed kan det vere store individuelle forskjeller mellom to skjermer.

Men erfaringsmessig kan eg sei at gjennomskinn langs øvre og nedre kant på TN-baserte skjermer er noko som dei fleste vil oppleve, då det er ein av svakeitane med dette panelet.

mvh

JanEirik

Endret av Jankee
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...