Gå til innhold

IBM 75GXP dritt

pepter

Anbefalte innlegg

Hmm det er mye dårlige harddisker ute på markedet for tida spør du meg...

Har selv hatt 2stk Ibm 60 GXP som har laga "klonk" lyder og bare stått og smelt og speeda opp og ned,resulterte i bad sectors og mange dokumenter lost .. "#%¤5 ibm my ass, 60gxp er ikke det spor bedre en 75gxp , så dere som tror det sitter på falsk trygghet , den har faktisk lagret data enda tettere (vet ikke om det har noe å si da men .. )

Har nå en Seagate Barracuta ATA IV 80 gig , som jeg var stort sett ganske fornøyd med .. TIL den begynte å lage rare pipelyder ca hvert 5-10 sekund .. noe som er veldig irriterende, dette er tydeligvis noe som går jevnt over for Seagate Barracuda ATA IV serien , har to kamerater som har 60 gig versjonene og begge de lager og den rare pipelyden, noen fler med samme disker som har opplevd det samme ??

Jeg trur jeg kjøper meg etpar Western Digital 80 gig fra http://www.psdata.no til 1679 , det er jo billig for 80 gig 7.200 rpm og returnerer Barracuda'n til ITbutikken, stoler ikke på disker som skriker som en torturert gris sån ca hvert 10 sec :smile:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Quote:

----------

Anbefaler deg å lese dette, så kanskje du deler den opp i flere partisjoner enste gang

http://www.dinside.no/page/artf/15624.shtml?

-----------

Hehe. Kommer jo helt ann på hva du lagrer på den partisjonen.

Denne partisjonen (45GB) bruker jeg til arkiv av spill og filmer. Altså ingen filer under 400MB.

Og på det taper minimalt. Bedre det enn å ha mange Moveis mapper spredd på forskjellige harddisker og ha MANGE MB ledig som jeg ikke får brukt (til movies).

Men jeg har SELVFØLGELIG OS'en (og andre småting) på en partisjon under 8GB.

[ Denne Melding var redigert av: på 2001-11-29 12:08 ]

Lenke til kommentar

Eier 2x 30GB GXP75. Den ene er over et år gammal. Har kjørt begge i RAID0 oppsett i lang tid, og har ingen problemer. Derimot har mange av mine kompiser problemer, (slike klikke-lyder), og har fått nye disker i retur.

Er enig i at aktiv kjøling av disk er viktig for dens levetid, som jeg også har.

Dersom det er bevist at GXP75 har produksjonsfeil, er det da mulig å si jeg vil bytte før problemene oppstår? Vil nødig miste et raid-array på 60GB.

Takk på forhånd.

Lenke til kommentar

Puh! Jeg endret nettopp min bestilling fra IBM 60 GXP 60 GB til en 80 GB WD Caviar. Håper den er bra!

Jeg tar ikke sjansen på å kjøpe en disk (IBM) som så mange har problemer med. Dog, jeg har en IBM 60 GXP 41 GB som jeg har hatt i ca 4 mnd. Har ikke hatt noen problemer med denne, men den har vært lite brukt. Kjøpte denne før jeg visste om problemene med IBM diskene. Denne disken BLE jo kåret til "Best i test" av PC-World eller dinside data.

Dette viser jo at man kan ikke stole blindt på tester!

Hvorfor? Jo, fordi alle ting er bra så lenge det er nytt. Det er når det begynner å bli brukt litt, at problemene ofte melder seg. Testene burde blitt utført over lenger tid, men det krever selvsagt mer ressurser.

Lenke til kommentar

I am back! har fådt ny wd-80GB. den er råbra, Til alle andre som har IBM-GXP serien. Kast driten i veggen. Ps-data hadde ingen problemer med å gi meg ny disk siden dette er den disken de har hatt størst feilprosent på

:D

[ Denne Melding var redigert av: pepter på 2001-12-07 06:06 ]

Lenke til kommentar

Har en IBM 10 gig og en 60 gig. Aldri noen problemer med dem. 60 gig'en er bare brukt i win2k og nå xp. 10 gig'en er bare 5400 rpm, så den er stabil som faen. 60 gig'en 7200 rpm og er 3 partisjoner a 20 gig. Aldri noen problemer. Av alle harddisker jeg har vært borti, er det bare IBM som holder mål. Har anbefalt ibm disker til mine venner, de har heller aldri hatt problemer med dem. Vet ikke hvordan 75gxp er, men den er jeg litt skeptisk til. Men hvordan folk greier å ødelegge 60 gig'ene er et mysterium for meg...

[ Denne Melding var redigert av: Charon på 2001-12-07 06:23 ]

[ Denne Melding var redigert av: Charon på 2001-12-07 06:25 ]

Lenke til kommentar

Quote:

On 2001-11-05 19:37, Sirjump skrev:

Den er helt ubrukelig, i allefall over tid. Kjøpte 2x45GB på Komplett.no i januar d.å. Den ene kræsja for en måned siden, men komplett nekter å erstatte den fordi de hevder den ble skadet under frakt. Jeg kjørte IBM fitness test på den før den ble sendt og viste klart at det var feil på den. Dessuten ble den pakket godt inn! Komplett har sannsynligvis kastet den i gulvet og brukt slegge på'n. Idioter!

Hehe, en kamerat av meg leverte inn en disk med feil på til Komplett her i byen (Husker ikke helt hva slags disk det var, men tror kanskje det var en 75GXP). Etter noen dager var han innom igjen, og fyren bak kassa sa at han skulle få en ny, de hadde ikke fått den til å virke igjen. De hadde prøvd alle triks, blant annet å dunke den hardt i bordet (ja, han sto faktisk og fortalte det helt seriøst), men ingenting hadde funka! Lurer litt på hva slags folk som blir ansatt der ass....

Lenke til kommentar

Quote:

On 2001-12-07 23:11, sdhild99 skrev:

Jeg har aldri vært ute for et emne (IBM disker) som det er SÅ delte meninger om. Vanskelig å vite hva som er rett.

Forholdet til IBM's disker er nesten enten HAT eller ELSK forhold. :wink:

Grunnen til at det er såpass delte meninger etter mitt skjønn skyldes:

* De som er fornøyde er de som har brukt de gamle diskene til IBM, men har kanskje ikke benytte de nye seriene, eller de som stoler på navnet IBM!

* De som er misnøyde er de som har hatt nærkontakt med IBM's fantastiske 75 GXP.

Lenke til kommentar

Fikk noen rare lyder i min IBM 75GXP etter 5 mnd bruk :smile:

Skal nok kjøpe meg en ny disk ganske snart, stoler ikke helt på den.

-----------------------------------------------------

Epox 8KHA+

AthlonXP 1700+

512DDR

Geforce3 Ti200

IBM 75GXP 30GB

[ Denne Melding var redigert av: Proudsiesta på 2001-12-08 14:48 ]

Lenke til kommentar

Quote:

On 2001-12-08 14:45, Proudsiesta skrev:

Fikk noen rare lyder i min IBM 75GXP etter 5 mnd bruk :smile:

Skal nok kjøpe meg en ny disk ganske snart, stoler ikke helt på den.

-----------------------------------------------------

Epox 8KHA+

AthlonXP 1700+

512DDR

Geforce3 Ti200

IBM 75GXP 30GB

[ Denne Melding var redigert av: Proudsiesta på 2001-12-08 14:48 ]

Du kan laste ned programmet Disk Fitness Test (fra IBM's hjemmeside), som tester om disker. Den vil raskt gi deg svar, om disken din er defekt eller ikke.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...