Gå til innhold

IBM 75GXP dritt

pepter

Anbefalte innlegg

Har nettopp kjøpt ny harddisk ibm 75gxp 75GB, instalerte win-me en gang. det funka bra i en uke så ble maskina ustabil. jeg skulle så formatere disken for å instalere på nytt, Fikk så opp meld: prøver å gjenopprette fil-tildelings tabellen. Skjørte så ibms, Driwe fitnes test. fikk return code=0*70. skjønner ingenting av dette. Hva skall jeg gjøre den er jo helt ny.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Quote:

On 2001-11-05 16:48, pepter skrev:

Har nettopp kjøpt ny harddisk ibm 75gxp 75GB, instalerte win-me en gang. det funka bra i en uke så ble maskina ustabil. jeg skulle så formatere disken for å instalere på nytt, Fikk så opp meld: prøver å gjenopprette fil-tildelings tabellen. Skjørte så ibms, Driwe fitnes test. fikk return code=0*70. skjønner ingenting av dette. Hva skall jeg gjøre den er jo helt ny.

Retur ner den til kjøper. KJøp en 60GXP eller annen disk.

Lenke til kommentar

tror det er riktig at 75GXP er noe dritt, min harddisk gikk ned for telling også, men det var etter et års bruk da.

Du kan eventuelt sjekke om den virker på win2000 først, winME = ustabil bare så det er sagt (min virker ikke på winME i det hele tatt nesten ikke, veldig ustabil)

Lenke til kommentar

Den er helt ubrukelig, i allefall over tid. Kjøpte 2x45GB på Komplett.no i januar d.å. Den ene kræsja for en måned siden, men komplett nekter å erstatte den fordi de hevder den ble skadet under frakt. Jeg kjørte IBM fitness test på den før den ble sendt og viste klart at det var feil på den. Dessuten ble den pakket godt inn! Komplett har sannsynligvis kastet den i gulvet og brukt slegge på'n. Idioter!

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Hadde en 75gxp 45gb, men leste all dritten om den på nettet. Jeg ble litt bekymret og spurte PCMAX om de hadde en høy feil rate på denne. Det resulterte i at jeg fikke en ny 80gb mator diamond max for kun 400 kroner,selv om ikke det var feil på disken min ennå. Det kaller jeg bra service!

Lenke til kommentar

Bare å returnere den disken ja. Fikk samme error en gang (det er bad sectors), fikset den med Drive Fitness greia. Noen måneder senere fikk jeg samme feil når disken begynte å bli full. Jeg hadde 60GB versjonen av GXP serien. Har nå fått den byttet til en Western Digital 80GB og WD'en lever opp til det gode ryktet. Null støy og mye raskere respons :smile:.

Telcontar

Lenke til kommentar

IBM har hatt mye problemer med sin 75GXP serie (de er til og med blitt saksøkt for den).Jeg hadde selv en 75GXP hadde sinnsykt problemer med den . Jeg gik å klagde hos PS og fikk en ny 60GXP disk , den er mye kjappere og mer stabil (sinnsykt fornøyd :grin: ).

PS : Er du klar over at Win9X ikke klarer mer enn 33 GB partisjoner . Jeg ville installert Win 2000 hvis jeg var deg (mer stabilt) !

Lenke til kommentar

PS : Er du klar over at Win9X ikke klarer mer enn 33 GB partisjoner . Jeg ville installert Win 2000 hvis jeg var deg (mer stabilt) !

Oi. Det var ikke jeg klar over.

Jeg kjører Win98SE og hele 45GB'en i en partisjon

(og det har fungert fint i snart 1 år)

Lenke til kommentar

Har også 75GXP 45Gb, problemfri som bare juling den. Hatt den i snart et år uten noe problem. Den fikk jo svært mye skryt og ble testvinner når den kom ut, og nå er den plutselig degradert til en tidsinnstilt failure-bombe? Huff, liker ikke dette. For jeg har svært mye viktig data på eksemplaret inne i mitt kabinett...

Lenke til kommentar

Har selv en IBM 75gxp 40GB og har hatt den en tid til tross for alt som er sagt om den... Har en mistanke om at temp. er problemet, den blir nemlig jævlig varm hvilket ikke er så bra for lagrene... Når lagrene går varme vil dette ganske snart gi utslag i ustabil gange og fare for både det ene og det andre...

Var i utgangspunktet klar over dette og installerte derfor samtidig en Titan disk kjøler fra Microplex... Kort etter røyk min 'gamle' WD disk og jeg fikk en ny 75gxp som erstatning... Har nå en IBM på hver side av kjøleren og det ser foreløpig veldig bra ut... Bank i bordet! :smile:

Lenke til kommentar

Quote:

On 2001-11-05 19:37, Sirjump skrev:

Den er helt ubrukelig, i allefall over tid. Kjøpte 2x45GB på Komplett.no i januar d.å. Den ene kræsja for en måned siden, men komplett nekter å erstatte den fordi de hevder den ble skadet under frakt. Jeg kjørte IBM fitness test på den før den ble sendt og viste klart at det var feil på den. Dessuten ble den pakket godt inn! Komplett har sannsynligvis kastet den i gulvet og brukt slegge på'n. Idioter!

anmeld dem til forbruker rådet. de tar gledelig opp saken og ordner alt for deg.

Lenke til kommentar

Styr unna gxp serien. Dataene ligger lagret for tett på platene, så når disse utvider seg, kan den begynne og skrive på feil spor. Jeg måtte sende inn min 60 gxp pga. pipelyder, skraping (har dere hørt en harddisk skrike av smerte...)

fikk en ny, men den har også sine skavanker.

SUX :sad:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...