pepter Skrevet 5. november 2001 Del Skrevet 5. november 2001 Har nettopp kjøpt ny harddisk ibm 75gxp 75GB, instalerte win-me en gang. det funka bra i en uke så ble maskina ustabil. jeg skulle så formatere disken for å instalere på nytt, Fikk så opp meld: prøver å gjenopprette fil-tildelings tabellen. Skjørte så ibms, Driwe fitnes test. fikk return code=0*70. skjønner ingenting av dette. Hva skall jeg gjøre den er jo helt ny. Lenke til kommentar
pkalle Skrevet 5. november 2001 Del Skrevet 5. november 2001 Quote: On 2001-11-05 16:48, pepter skrev:Har nettopp kjøpt ny harddisk ibm 75gxp 75GB, instalerte win-me en gang. det funka bra i en uke så ble maskina ustabil. jeg skulle så formatere disken for å instalere på nytt, Fikk så opp meld: prøver å gjenopprette fil-tildelings tabellen. Skjørte så ibms, Driwe fitnes test. fikk return code=0*70. skjønner ingenting av dette. Hva skall jeg gjøre den er jo helt ny. Retur ner den til kjøper. KJøp en 60GXP eller annen disk. Lenke til kommentar
Terradoc Skrevet 5. november 2001 Del Skrevet 5. november 2001 tror det er riktig at 75GXP er noe dritt, min harddisk gikk ned for telling også, men det var etter et års bruk da. Du kan eventuelt sjekke om den virker på win2000 først, winME = ustabil bare så det er sagt (min virker ikke på winME i det hele tatt nesten ikke, veldig ustabil) Lenke til kommentar
Sirjump Skrevet 5. november 2001 Del Skrevet 5. november 2001 Den er helt ubrukelig, i allefall over tid. Kjøpte 2x45GB på Komplett.no i januar d.å. Den ene kræsja for en måned siden, men komplett nekter å erstatte den fordi de hevder den ble skadet under frakt. Jeg kjørte IBM fitness test på den før den ble sendt og viste klart at det var feil på den. Dessuten ble den pakket godt inn! Komplett har sannsynligvis kastet den i gulvet og brukt slegge på'n. Idioter! Lenke til kommentar
FSOL Skrevet 22. november 2001 Del Skrevet 22. november 2001 Hadde en 75gxp 45gb, men leste all dritten om den på nettet. Jeg ble litt bekymret og spurte PCMAX om de hadde en høy feil rate på denne. Det resulterte i at jeg fikke en ny 80gb mator diamond max for kun 400 kroner,selv om ikke det var feil på disken min ennå. Det kaller jeg bra service! Lenke til kommentar
Telcontar Skrevet 22. november 2001 Del Skrevet 22. november 2001 Bare å returnere den disken ja. Fikk samme error en gang (det er bad sectors), fikset den med Drive Fitness greia. Noen måneder senere fikk jeg samme feil når disken begynte å bli full. Jeg hadde 60GB versjonen av GXP serien. Har nå fått den byttet til en Western Digital 80GB og WD'en lever opp til det gode ryktet. Null støy og mye raskere respons :smile:. Telcontar Lenke til kommentar
smurt Skrevet 23. november 2001 Del Skrevet 23. november 2001 Man kan lese på "nettet" at IBM er saksøkt p.g.a. mye feil på den nevnte HDD. Firma rundt om i verden har mistet mye verdifulle data. RETURNER HARDDISKEN Lenke til kommentar
maximus Skrevet 23. november 2001 Del Skrevet 23. november 2001 Hadde også en gxp75 og en gxp60 BEGGE TO røyk til helvete. Bytta til en Western. Lenke til kommentar
negerhenriksen Skrevet 23. november 2001 Del Skrevet 23. november 2001 IBM har hatt mye problemer med sin 75GXP serie (de er til og med blitt saksøkt for den).Jeg hadde selv en 75GXP hadde sinnsykt problemer med den . Jeg gik å klagde hos PS og fikk en ny 60GXP disk , den er mye kjappere og mer stabil (sinnsykt fornøyd ). PS : Er du klar over at Win9X ikke klarer mer enn 33 GB partisjoner . Jeg ville installert Win 2000 hvis jeg var deg (mer stabilt) ! Lenke til kommentar
TBJ Skrevet 23. november 2001 Del Skrevet 23. november 2001 ********** PS : Er du klar over at Win9X ikke klarer mer enn 33 GB partisjoner . Jeg ville installert Win 2000 hvis jeg var deg (mer stabilt) ! *********** Oi. Det var ikke jeg klar over. Jeg kjører Win98SE og hele 45GB'en i en partisjon (og det har fungert fint i snart 1 år) Lenke til kommentar
negerhenriksen Skrevet 23. november 2001 Del Skrevet 23. november 2001 hmmm... da må de ha fikset de i SE . Jeg har aldri hatt SE . Bruker Win2K . Men jeg har bare hørt at Win9X ikke skulle klare det . Men egentlig bryr det meg midt i ræva ! Lenke til kommentar
GalFisk Skrevet 23. november 2001 Del Skrevet 23. november 2001 Jauda, SE klarer det helt fint. Har også en GXP som er i faresonen, den har krangla en gang (BSOD ved skrvig til disk, 'kanke skrive til D:'), men går foreløpig greit. Lenke til kommentar
tomcse Skrevet 23. november 2001 Del Skrevet 23. november 2001 Har også 75GXP 45Gb, problemfri som bare juling den. Hatt den i snart et år uten noe problem. Den fikk jo svært mye skryt og ble testvinner når den kom ut, og nå er den plutselig degradert til en tidsinnstilt failure-bombe? Huff, liker ikke dette. For jeg har svært mye viktig data på eksemplaret inne i mitt kabinett... Lenke til kommentar
Dozer Skrevet 23. november 2001 Del Skrevet 23. november 2001 tomce: til viktige data har man backup.. .. og nei, Raid er ikke backup.. Lenke til kommentar
trn100 Skrevet 23. november 2001 Del Skrevet 23. november 2001 Har selv en IBM 75gxp 40GB og har hatt den en tid til tross for alt som er sagt om den... Har en mistanke om at temp. er problemet, den blir nemlig jævlig varm hvilket ikke er så bra for lagrene... Når lagrene går varme vil dette ganske snart gi utslag i ustabil gange og fare for både det ene og det andre... Var i utgangspunktet klar over dette og installerte derfor samtidig en Titan disk kjøler fra Microplex... Kort etter røyk min 'gamle' WD disk og jeg fikk en ny 75gxp som erstatning... Har nå en IBM på hver side av kjøleren og det ser foreløpig veldig bra ut... Bank i bordet! :smile: Lenke til kommentar
Anders Leipsland Skrevet 23. november 2001 Del Skrevet 23. november 2001 Quote: On 2001-11-23 14:02, Dozer skrev:.. og nei, Raid er ikke backup.. RAID er på mange måter back-up det da. Lenke til kommentar
Pey'J Skrevet 24. november 2001 Del Skrevet 24. november 2001 Quote: Jeg kjører Win98SE og hele 45GB'en i en partisjon(og det har fungert fint i snart 1 år) Anbefaler deg å lese dette, så kanskje du deler den opp i flere partisjoner enste gang :wink: http://www.dinside.no/page/artf/15624.shtml? _________________ HappyRay home.enter.vg/netstation [ Denne Melding var redigert av: HappyRay på 2001-11-24 19:36 ] Lenke til kommentar
ilex Skrevet 24. november 2001 Del Skrevet 24. november 2001 Quote: On 2001-11-05 19:37, Sirjump skrev:Den er helt ubrukelig, i allefall over tid. Kjøpte 2x45GB på Komplett.no i januar d.å. Den ene kræsja for en måned siden, men komplett nekter å erstatte den fordi de hevder den ble skadet under frakt. Jeg kjørte IBM fitness test på den før den ble sendt og viste klart at det var feil på den. Dessuten ble den pakket godt inn! Komplett har sannsynligvis kastet den i gulvet og brukt slegge på'n. Idioter! anmeld dem til forbruker rådet. de tar gledelig opp saken og ordner alt for deg. Lenke til kommentar
Cicero111 Skrevet 27. november 2001 Del Skrevet 27. november 2001 Styr unna gxp serien. Dataene ligger lagret for tett på platene, så når disse utvider seg, kan den begynne og skrive på feil spor. Jeg måtte sende inn min 60 gxp pga. pipelyder, skraping (har dere hørt en harddisk skrike av smerte...) fikk en ny, men den har også sine skavanker. SUX :sad: Lenke til kommentar
fuap Skrevet 28. november 2001 Del Skrevet 28. november 2001 jeg har nettopp kjøpt ny ibm deskstar 40gb jeg klarte ikke engang å partisjonere den! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå