Blackie Lawless Skrevet 27. juli 2004 Del Skrevet 27. juli 2004 Hallo!! Jeg har en HP omnibook 6100 som batteriet har tatt kvelden på. Etter fulladet tar det ca 3min så kutter det tvert. Har hatt det ca 2,5 år. Er det noen måte å "friske" opp et Li-Ion batteri på, eller er det bare å kjøpe nytt?? Evt vet noen om det finnes noen webshop'er som har spesialisert seg på batterier? Jeg har funnet 2 stk blandt de som er nevnt her i HW.no sin guide, og de koster fra 1600-2000.- for et batteri. Stiv pris altså. Setter pris på svar. Egentlig litt sprøtt at webshop'ene selger batterier i mengder til nye pc'er, mens det kanskje er de som er 2-3år gamle som har behov for å bytte ut. Hvor er logikken!!! mvh Per-Øivind Berg Lenke til kommentar
jendor Skrevet 27. juli 2004 Del Skrevet 27. juli 2004 Det er ikke mulig å gjenopplive døde Li-ion batterier... når cellene er døde, så er det slutt. Det som oftest forkorter livet til Li-ion batterier er antall oppladninger, og varme. (og laptoper blir gode og varme!) Et godt tips er da å skru av laptopen når du ikke bruker den (ikke standby/sleep) og å sørge for god lufting under. Det er en god ide å kjøpe noen plastikk-knotter som du klistrer under for å heve laptopen enda mer fra underlaget, slik at det kommer mer luft til. Kjøp av batterier i Norge er omtrent utelukket, pga. ågerprisene på batterier... regn med 1500-2500 kroner dersom du skal kjøpe i Norge. (generell pris på nye batterier til laptoper) Det er altfor dyrt, selvsagt, så løsningen er å kjøpe nytt fra utlandet, der prisene er litt mer overkommelige og normale. Ebay er en god kilde, hvor du finner nye batterier til det meste av laptoper. Selv kjøpte jeg akkurat et splitter nytt 8800 mAh batteri (5 timer batteritid) til en Toshiba centrino-maskin for $17!! Frakt kom på $18, så totalt $35, eller ca. 250 kroner!!! Dette er så billig at jeg vurderer å kjøpe inn fler Og ja, det er sprøtt at butikkene ikke selger batterier til de "gamle" modellene... det er jo de som har en gammel laptop som helst vil ha nytt batteri! Se her: http://search.ebay.com/hp-omnibook-6100-ba...QQsosortorderZ1 Lykke til! Lenke til kommentar
Blackie Lawless Skrevet 29. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 29. juli 2004 Thx. Det var gode råd!! mvh Per-Ø Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå