Gå til innhold

Problemer med Xbox

OleP

Anbefalte innlegg

Heisann! Jeg har et stort problem.

Jeg var nettopp i USA og kjøpte meg et online spill til min modda Xbox. Når jeg satt i spillet første gang og starta Xboxen i chippa mode fikk jeg ikke connecta meg til Xbox Live. Nå har det seg sånn at jeg ikke får logget meg inn på de norske spillene heller:( "Xbox Live not Found" får jeg som feilmld. Noen som vet åssen jeg får fikset dette??

Takker for alle svar!!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Heisann! Jeg har et stort problem.

Jeg var nettopp i USA og kjøpte meg et online spill til min modda Xbox. Når jeg satt i spillet første gang og starta Xboxen i chippa mode fikk jeg ikke connecta meg til Xbox Live. Nå har det seg sånn at jeg ikke får logget meg inn på de norske spillene heller:( "Xbox Live not Found" får jeg som feilmld. Noen som vet åssen jeg får fikset dette??

Takker for alle svar!!

av og på knapp ?

Lenke til kommentar

en fyr på en xbox kanal på EFnet sa at xboxen min er blitt sperra for online bruk, og sa jeg måtte kjøpe ny Xbox!! men så ringte jeg kundeservice etterpå, og de sa at min xbox ikke var sperra.. aner ikke hva som er galt jeg :( vært sånn i 2 dager nå..

Lenke til kommentar
bare de gamle xbox`ene som kan chipes uten og fucke xbox live om du ikke har av\på knapp til chippen tror jeg

ok vet ikke så masse om det menne du kan prøve og holde inne på knappen da skal den bytte nodus menne vet ikke om det er med din chip eller hvem det er :blush: men du kan jo prøve

Lenke til kommentar

hmm, merkelig det der asså! spessielt når kundeservice sa de ikke kunne finne noe galt med min xbox live.. har nokså ny xbox, når jeg starter xboxen i chippa mode lyser det gult og rødt, før det så blir til grønt (normal farge). men jeg får ikke spillt connecta meg til xbox live når jeg starter xboxen på vanlig måte en gang:(

merkelige greier..

Lenke til kommentar
Men jeg får ikke spillt connecta meg til xbox live når jeg starter xboxen på vanlig måte en gang:(

merkelige greier..

Har du blitt ferska en gang så tror jeg løpet er kjørt ja. Det er vel ganske klare regler for hva som skjer hvis du kobler deg til Live med modifisert utstyr.

Endret av Shimano
Lenke til kommentar

Jeg fant en artikkel i xbox-scene.com:

How to get back onto Live if you were banned

So, you made a mistake. Your "little brother" selected a Live tab with the modchip on and now you are banned. Well, you can get back on Live. Xbox Live just bans your Xbox's HD key. Not your gamer account.

To get back onto Live, you MUST obtain an unbanned EEPROM. These are not posted at the usual places, you must get it from a friend who has a modded Xbox and doesn't plan to go on Xbox Live. To update your Xbox's EEPROM with a unbanned EEPROM, download Configmagic and use that program. The program is easy to use and it is all menu driven.

Here are some key notes for using Configmagic

- Your HD has to be unlocked for the update to occur, but relock it when it is done

- If you do get a PAL EEPROM for any reason, here is what you should do:

Go to "on-the-fly" edit command and change the region from "PAL, Region 4" to "NTSC, Region 1". That's it! Now you have a NTSC EEPROM. But, you will have to go to your MS dash and update the clock.

For more information on Configmagic, check out www.team-assembly.com

Endret av Spidy
Lenke til kommentar
Jeg fant en artikkel i xbox-scene.com:

How to get back onto Live if you were banned

So, you made a mistake. Your "little brother" selected a Live tab with the modchip on and now you are banned. Well, you can get back on Live. Xbox Live just bans your Xbox's HD key. Not your gamer account.

To get back onto Live, you MUST obtain an unbanned EEPROM. These are not posted at the usual places, you must get it from a friend who has a modded Xbox and doesn't plan to go on Xbox Live. To update your Xbox's EEPROM with a unbanned EEPROM, download Configmagic and use that program. The program is easy to use and it is all menu driven.

Here are some key notes for using Configmagic

- Your HD has to be unlocked for the update to occur, but relock it when it is done

- If you do get a PAL EEPROM for any reason, here is what you should do:

Go to "on-the-fly" edit command and change the region from "PAL, Region 4" to "NTSC, Region 1". That's it! Now you have a NTSC EEPROM. But, you will have to go to your MS dash and update the clock.

For more information on Configmagic, check out www.team-assembly.com

skjønte ikke så mye av det men :(

Lenke til kommentar

siden du kjøpte et region1 spill må chipen din være på. Går du på LIVe med chipen på med annen bios enn retail(orginal M$ bios som satt i boxen fra ny) blir boxen din banned for ever. Eneste mulighet er å endre eeprom dataene i xboxen din med programmet du har fått opgitt tidligere i tråden, men du må ha dataene fra en annen xbox som ikke kan brukes på live da du har tatt dens identitet!

Lenke til kommentar

okay! men når jeg startet det amerikanske spillet i chippa mode lyste den rundingen rødt og gult de 5 første sekundene, men med en gang jeg kom inn på selve spillet blir den grønn igjen (opprinnelig farge). betyr ikke det at chippen har slått seg av da? Og jeg synes det er litt merkelig når ikke en gang Xbox Kundeservice kunne se noe galt med mitt abbonnement..

Lenke til kommentar
okay! men når jeg startet det amerikanske spillet i chippa mode lyste den rundingen rødt og gult de 5 første sekundene, men med en gang jeg kom inn på selve spillet blir den grønn igjen (opprinnelig farge). betyr ikke det at chippen har slått seg av da? Og jeg synes det er litt merkelig når ikke en gang Xbox Kundeservice kunne se noe galt med mitt abbonnement..

Nei. Du må slå av chippen for at den skal være av. Den vil ikke slå seg av om du har startet xboxen med den på (holde knappe 1 sekund eller hva enn du gjør).

Siden spillet er NTSC så kan du ikke spille det på din XBOX som er PAL, forstod det slik at du var i USA, kjøpte et spill og så dro tilbake til Norge?

For å si det litt klarere: Du kan ikke spille det på Live.

Lenke til kommentar

OleP: Det er xoboxen din som blir bannet dersom du kobler deg opp på !Live med modda box, ikke accounten din. Accounten din kan du flytte over til en annen box. Derfor er det ikke så rart at kundeservice ikke har funnet noe galt med accouneten.

For øvrig har jeg hørt at man får en feilmelding ala "Modyfied xbox error" eller liknende når man er bannet. Har du sett om du har fått en slik? Regner med at du har dobbeltsjekket at nettverkskable ol. er riktig koblet til...

Lenke til kommentar
umm beklager men jeg må spørre... Sa du at box'n va modda når du ringte support ?

jeg spillte n00b og sa at jeg ikke visste om den var moddet:p sa jeg hadde kjøpt den brukt. men jeg sendte xboxen min til england nå på service, hvor de skulle ta en titt på den. (de betalte porto)

Lenke til kommentar
OleP: Det er xoboxen din som blir bannet dersom du kobler deg opp på !Live med modda box, ikke accounten din. Accounten din kan du flytte over til en annen box. Derfor er det ikke så rart at kundeservice ikke har funnet noe galt med accouneten.

For øvrig har jeg hørt at man får en feilmelding ala "Modyfied xbox error" eller liknende når man er bannet. Har du sett om du har fått en slik? Regner med at du har dobbeltsjekket at nettverkskable ol. er riktig koblet til...

det stemmer Rolf. Jeg får den error beskjeden der.

men det som er så JÆVLA kjipt er at det Warrior spillet som jeg kjøpte i USA logger seg på Xbox Live med EN gang jeg starter spillet. Frustrerende..

Lenke til kommentar
jeg spillte n00b og sa at jeg ikke visste om den var moddet:p sa jeg hadde kjøpt den brukt. men jeg sendte xboxen min til england nå på service, hvor de skulle ta en titt på den. (de betalte porto)

Hehe.. oki bare lurte på hva dem sa hvis du hadde sagt at den va modda :-)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...