Gå til innhold

Konstant 50Fps @ 120Hz

Anbefalte innlegg

Jeg har pluttselig fått et problem med FPS i cs 1.6.

FPS'en er konstant 50.

Jeg kjører 1024*786 med 120 Hz i CS, bruker OpenGL og har Vsync på. Prøvde også med 800*600 uten hell. Har også prøvd Direct3D og software.

Når jeg tar vsync av så får jeg 100fps men jeg skal ha vsync på fordi jeg synes det er bedre. Jeg har spillt cs i 3-4 år, jeg vet om Hz, fps_max 100, vsync osv. Jeg bruker Powerstrip til å låse Hz'en, og jeg har prøvd å ha Powerstrip av og kjørte med 60Hz men hadde fortsatt 50 FPS. Jeg prøvde også med 100Hz, men det funka heller ikke. Jeg bruker nvidia sine nyeste drivere 61.76 som jeg har installert på nytt. Har også prøvd standard config (den som blir laget når man installerer Steam) da jeg reinstallerte Steam.

PC specs:

AMD 1900+

GF4 Ti 4600

786 MB DDR 333 RAM

120 GB WD 8 MB

19" Trinitron Compaq P900 skjerm

Noen som kan hjelpe meg?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har nesten akkurat samme problemet, men jeg får det i alle spill.

Jeg slår av v-sync i noen timer (spiller osv). Så setter jeg v-sync på igjen og alt virker som det skal. Det skjer så sjelden at tar det ikke så tungt.

Lenke til kommentar

Med VSYNC On skal den synce med skjermen din så merkelig at du får 50 fps da.

En ting er sikkert og visst og det er å kvitte seg med Powerstrip med engang. De modifiserer driverne dine. Har så mange funksjoner du ikke trenger å rote med.

Eneste du trenger hvis du har ett ATi kort er RefreshLock/Force . nVIDIA sine kort har innebygd Refresh Lock system.

Villet uninstalle dine drivere nå og lagt dem inn helt på nytt ordentlig.

Endret av Tahiro
Lenke til kommentar

Jeg fant ut hvorfor, jeg hadde clonet skjermbildet til TVen, og siden den mener at den er 50Hz så ble det 50 FPS i cs. Litt rart siden jeg har en 100 Hz TV, men jaja. Så nå har jeg 100 FPS med vsync på.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...