Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Får ikke kontakt med router...Cnet

Anbefalte innlegg

Jeg har koplet opp min gamle router hos en kamerat. Men problemet er bare at jeg ikke får kontakt mellom pc og router. Dvs jeg har fått kontakt, men etter litt kutter den ut. Rekker ikke skrive inn noe info før den kutter. Kan godt funke en stund, men så får jeg bare opp feilmeldingen: Action Cancelled. Får heller ikke ip fra routeren. Har 2 pc`er. Begge er satt til motta automatisk ip, og jeg har kjørt ipconfig /release /renew på begge uten hell. Får "releaset" de, men får ikke til å sende ut ny ip. Funker heller ikke når jeg setter fast ip. Jeg har brukt denne selv i ca 5mnd, og da har den fungert knirkefritt. Kan det ha noe med pc`ene å gjøre? Har ikke på XP Firewall, og har disablet Norton Internet Security. Kjører WinXP Pro SP 1 på begge maskinene.

Har denne routeren

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Ingen som vet?  :dontgetit:

Skudd i blinde:

Har ikke denne routeren et "webconfig interface" på f.eks 192.168.0.1 (eller liknende) hvor du konfigurerer egenskaper ?

Kanskje den kun er innstilt til å snakke med noen predefinerte MAC-adresser (nettverkskort)

Har den en resetknapp (ofte bruke nål/binders for å nå den) ?

EDIT leif

Endret av lurerpaa
Lenke til kommentar

Merkelig.

Pass på at routeren ikke er koblet til WAN/kabelmodem (EDIT når du skal feilsøke). Regner med at du har satt fast IP adresse (EDIT når du skal feilsøke) f.eks 192.168.1.10 subnet 255.255.255.0 og gateway 192.168.1.1 på XP klienten du bruker når du skal snakke med routeren via webinterfacet.

Nettverkskortet fungerer ellers ?

Endret av lurerpaa
Lenke til kommentar

Kan nok ikke hjelpe mer da...

Har selv et kabelmodem (kun 1 port) som må stå uten strøm i noen minutter før den sletter MAC adresselista over nettverkskort den ønsker å snakke med.

Hvis jeg f.eks kobler til en annen maskin eller bruker et annet nettverkskort, må jeg altså koble den fra i noen minutter og på før den deler ut DHCP til "nytt/ukjent" nettverkskort.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...