Gå til innhold

Hva er det råeste oppsettet for AMD & Intel CPUer?

Anbefalte innlegg

Skal kjøpe meg ny PC, da min P3 833MHz ikke duger lenger...

Jeg leter etter den beste kominasjonen av CPU, Hovedkort og RAM for både AMD og Intel.

Jeg har lyst på PCI Express, men det finnes vel bare for Intel ennå?

Har sett litt på AMD 64 FX-53.. Når kommer FX-55 og når kommer det støtte for PCI Express for disse CPU'ene?

Finnes det DDR2 støtte for AMD 64?

Hade tenkt meg minumum 1Gig og max 2Gig ram.

Jeg må også ha et kabinett. Hvilket mener dere er det beste/peneste?

Noen der ute som har lyst til å sette opp det dere synes er det beste single cpu kick-ass systemet? (max. 15.000,-)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Så du mener AMD64 er bedre enn en Intel løsning?

Velger jeg Intel får jeg jo både Dual DDR2 og PCI Express...får vel ikke det på AMD64?

Selv om LGA775-prosessorene til Intel bruker DDR2-brikker på 533 MHz så har de ikke en sjanse til å komme opp på minnebåndbredden som AMDs Socket 939-prosessorer oppnår ved bruk av DDR400-brikker. Dette viser hvor utrolig effektivt det er å ha en integrert minnekontroller når den i praksis knuser minnebåndbredden til et system med 33% mer båndbredde. Mye av begrensningen ligger trolig her i båndbredden i FSB-en til Intel som fortsatt bare er på 6,4 GB/s, men vi skulle tro at de kunne klare å utnytte denne båndbredden bedre.

Les mer her:

http://www.hardware.no/art.php?artikkelid=8863&side=3 ;)

Endret av jarmo
Lenke til kommentar

Holde oss til topic da...

Systemet er kjøpt og betalt gjennom hjemmepc ordning på jobben. Dvs at jeg fikk 40% rabatt (skatt) + at jeg solge gammelt utstyr (ikke skjermer)

On topic:

tror det er noe av det råere AMD oppsettet for tiden (HK, CPU og RAM)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...