Gå til innhold

hjemmeside og søkeresultat ?

Anbefalte innlegg

Jeg har laget en hjemmeside og lurer på hvordan man kan få en litt høyer plasering i søkemotorene en det jeg har. Min side er registrert i Google.Min side handler om hunde rasen Cavalier King Charles Spaniel. Når jeg søker på Cavalier King Charles Spaniel på Norske sider i Google er min plasering på 3 side,,Dette er jo ikke bra. Noen som kan gi meg noen tips til og få en litt høyere plasering ? en liten ting til, ser andre som har laget sider med denne rasen som kansje bare har noe tekst og ett bilde på siden men alikevel har en høy plasering hm ?

Min hjemmeside adresse er http://www.cavalieren.com

Endret av erikos
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Google legger vekt på bl.a. hvor mange som linker til siden din.

Så det vil si at vis ingen linker til deg så for du en dårlig plasering. Og hvor mange linker til deg må man evetuelt ha ? Betyr dette at du vil til slutt sitte igjen med en masse linker på siden din?,får man må vel gjøre den samme tjenesten tilbake

Lenke til kommentar
Google legger vekt på bl.a. hvor mange som linker til siden din.

....blant mye annet.

Ser på koden til siden din at den er et eneste rot av tables i hytt og pine, vilkårlig bruk av CSS og faktisk ikke en eneste <hX>-tag (der X er et tall fra 1-6). Google ser endel på teksten på siden og da headinger - overskrifter - spesielt. Dette for å sjekke om siden din faktisk handler om denne hunderasen slik metatagsene dine sier den gjør.

Du har masse javascripts som heller ikke gjør noe positivt for rankingen din og koden generelt holder 1995-standard. Jo mer rotete og ikke-valid kode, jo vanskeligere blir det for Google å finne ut nøyaktig hva innholdet på siden din består av.

Tok en titt på den som ligger som nummer 1 på søket. Den var ikke så himmelsk den heller, men den har i det minste (mer eller mindre) korrekt bruk av hX-tagger, paragrafer og lister - og noen steder bruker den faktisk tables slik de skal brukes - til å vise tabulære data :D

Konklusjon: Rydd opp i koden din! Bruk CSS og HTML (eller helst XHTML) slik det skal brukes og kvitt deg med den horrible flash-headeren. Bruk heller et bilde - gjerne med en alt-tekst som kan gi google et hint om at dette er en header om <sett inn navnet på hunderasen her>

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...