masoval Skrevet 25. april 2002 Del Skrevet 25. april 2002 i dag fikk jeg endelig modemet fra nextgentel. satte det opp og alt fungerte knirkefritt på første forsøk. etter den tid har jeg lasta ned en del oppdateringer på div programvare, og restarta x antall ganger. men så plutselig påstår win 2k pro at den har funnet nytt hardware, og krever seff drivere for denne nye hardwaren. problemet er at jeg ikke vet hva hardwaren er og det vet ikke win heller. har prøvd å restarta noen ganger, uten å komme få noen løsning. så hva gjør jeg nå? Lenke til kommentar
BBC Skrevet 25. april 2002 Del Skrevet 25. april 2002 Vel... fikk du "ny hardware" på første reboot etter at du innstallerte modemet, eller skjedde det "lenge" etterpå? Lenke til kommentar
president Skrevet 25. april 2002 Del Skrevet 25. april 2002 Hvis du oppdaterer BIOS eller chipsetdrivere, kan det hende at Windows finner "ny" maskinvare, og hvis den ikke installerer seg selv, så tipper jeg du finner drivere på sidene til hovedkortprodusenten din. Lenke til kommentar
masoval Skrevet 25. april 2002 Forfatter Del Skrevet 25. april 2002 nope, dette skjedde "lenge" etterpå. har ikke instalert drivere for modemet og det funker bra uten. Lenke til kommentar
masoval Skrevet 25. april 2002 Forfatter Del Skrevet 25. april 2002 Både BIOS og chipsetdrivere er oppdatert for to dagersiden, så dette kom litt ut av det blå. Lenke til kommentar
masoval Skrevet 25. april 2002 Forfatter Del Skrevet 25. april 2002 Er nå rimelig lei. Jeg ga opp å fikse problemet og bestemte meg for å slette, formatere og reinstalere. Dermed oppsto ett nytt problem. Det flaut jeg vet det, i og med at det finnes rimelig mange tips "der ute", men jeg har ikke sjangs til å fjerne win 2000. Jeg trenger hjelp. Lenke til kommentar
masoval Skrevet 25. april 2002 Forfatter Del Skrevet 25. april 2002 Litt kjedelig at det bare er jeg som skriver på denne tråden, men er det noen som kan svare meg på dette: hvorfor kan jeg ikke skrive : altså kolon i setup'en til 2000 tegnet som kommer er da vitterlig > eller no sånt Lenke til kommentar
BBC Skrevet 25. april 2002 Del Skrevet 25. april 2002 Antageligvis feil tastatur-oppsett. Du har sikkert engelsk - bruk shift+ø (eller æ?). Lenke til kommentar
masoval Skrevet 25. april 2002 Forfatter Del Skrevet 25. april 2002 skal prøve med en gang Lenke til kommentar
masoval Skrevet 25. april 2002 Forfatter Del Skrevet 25. april 2002 Du hadde rett, det var ø. Men dermed oppstod ett nytt problem. nemlig at c: er en invalid drive specification. Lenke til kommentar
BBC Skrevet 25. april 2002 Del Skrevet 25. april 2002 Kan du fortelle litt mer om hva du egentlig holder på med?? Har du avinnstallert 2000 og skal innstallere på nytt, eller hva gjør du? Lenke til kommentar
masoval Skrevet 26. april 2002 Forfatter Del Skrevet 26. april 2002 eller jeg skal formate (minste motstands vei), fjerner 2000 i samme slengen og reinstalerer. Lenke til kommentar
BBC Skrevet 26. april 2002 Del Skrevet 26. april 2002 Jepp til at du altså har fjernet den gamle Windows 2000-innstallasjonen og sitter igjen med en blank/formatert partisjon som er klar til å innstalleres på. Og du har bootet med Windows 2000-cd'en? Du skjønner det at det blir veldig mye synsing og det kommer til å ta *veldig* lang tid hvis ikke du klarer å gi korrekte opplysninger. Lenke til kommentar
masoval Skrevet 26. april 2002 Forfatter Del Skrevet 26. april 2002 Altså. Det ble sinnsykt med bugging på maskina. For å fikse det er det lestteste for min del å formatere disken og reinstalere OS. Jeg får ikke til formateringen. Greier jeg det så tror jeg at jeg er i mål for ikveld. Lenke til kommentar
The Jackal Skrevet 26. april 2002 Del Skrevet 26. april 2002 Boot fra win2k CD'en din. Etter hvert vil du få muligheten til å slette og opprette partisjoner. Slett da c:, opprett ny partisjon og formater denne. Alt dette skjer inne i installasjonsprogrammet. Det at du får invalid drive spesification tipper jeg er fordi du har startet opp med en win9x oppstartsdisk, og denne kan bare lese fat32 systemer. Du har sannsynligvis NTFS på c:. Kan være jeg driter skikkelig på leggen nå, men du er fryktelig dårlig til å forklsre hva du har prøvd, gjort osv. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå