Gå til innhold

Harddisk problem - filene som forsvant

Anbefalte innlegg

hei

Jeg har et kjempeproblem. I går hadde jeg noen merkelige problemer med pc'en. Det begynte med at maskinen hengte seg opp mens jeg satt og skrev html i notepad. Sangene i winamp stoppet opp, etc.. etter en kort stund fikk jeg en blå skjerm dere det stod at "program/maskinvare endringer" hadde foråsaket et problem og at maskinen ville restarte seg. Greit nok tenkte jeg, sånt skjer jo i windows (jeg har xp pro uten sp1). Men når maskinen startet igjen begynte den der hardisk-kontroll-saken. Jeg lot den stå rimelig lenge før jeg dreit i hele greia og slo av maskinen og gikk å la meg for å sove.

I dag når jeg skulle slå på maskinen igjen kom jeg ingen vei. Prøvde med system gjenoppretting eller hva det nå heter (boot via install cd'en), men førte ikke fram. Kom heller ikke inn i sikkermodus. Etterhvert fikk jeg bare en melding om at "system32/hal.dll" manglet og at windows ikke kan lastes inn.

Har installert winXP på en annen disk (WD 80GB) for å prøve å ta backup av filene mine fra den andre hardisken (ny seagate 160gb kostet ca 1000,-), men den ene partisjonen min er helt fucka (selvsagt den jeg har alle de viktige tingene på). Umulig å browse i explorer (ugyldig parameter, overflødighets kontroll, blah blah...). Har og prøvd driveimage, men det feilet, "klarte ikke å lese innholdet".

Har og prøvd get data back, men det funket ikke, demo versjon riktignok. Det eneste programmet som jeg har klart å fiske frem noen få av filene mine med er Restorer2000 Demo (64kb limit) - http://www.bitmart.net/r2k.shtml .

Vet at det finnes tråder om dette fra før og jeg har lest dem, men de hjalp desverre ikke meg stort, så jeg håper det er noen der som kan hjelpe og kanskje vet hva som er årsaken til dette problemet.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hmm... høres ikke bra ut, men jeg tviler på at disken er ødelagt. De andre partisjonene virker helt fint. Tror jeg skal klare å formatere den også, men først hadde jeg håpet på å få reddet noen av filene mine.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...