Gå til innhold

Vannkjøling - På plass!

Anbefalte innlegg

Har tenkt meg vannkjøling nå, og lurer bare på om det er ok. Skal kjøpe alt fra microplex.

Specs kan du se i min profil, hvis det er nødvendig.

CPU-blokk: Swiftech MCW6000A.

GPU-blokk: Swiftech MCW50.

Chipset-blokk: Swiftech MCW20R.

Pumpe: Eheim 1046.

Radiator: Airplex evo 240.

Tank: AC Aquatube med AC Aquabay at.

Slange: Kuriyama 3/8"ID - 1/2"OD .

Nippel, radiator: Slangenippel med overfallsmutter,1/4"BSP

Nippel, pumpe (vann-inn): Slangenippel med overfallsmutter,3/8"BSP.

Nippel, pumpe (vann-ut): Slangenippel med overfallsmutter,1/8"BSP.

I tillegg har jeg tenkt meg 2 stk. Papst-vifter og denne rheobusen. Og AC-fluid, så klart.

Hva sier dere? Er det noe jeg bør bytte ut, eller noe annet jeg trenger?

Endret av Sasuke-kun
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvorfor trenger du plastnipler fordi raddis ligger i bunnen?

Hele oppsettet ser jo helt fint ut det! :D Kan virkelig anbefale tank- og pumpebracketen!

Du kan med stor fordel bruke plaststrips i motsetning til metalklemmer. Personlig ville jeg selv foretrukket AC all the way :) Men det er meg!

Lenke til kommentar

Du har ikke bruk for slangeklemmer hvis du kjøper niplene med overfallsmutrer nei, og de tar seg utrolig godt ut. Personlig synes jeg at "vanlige" nipler med plass for slangeklemmer ser ufattelig stygge ut, men det er nå min smak. Sitter selv uheldigvis med slike for øyeblikket, med samme slange som du tenker på å kjøpe. Bruker hverken strips eller slangeklemmer på de, og du har ingen muligheter til å dra av slangene uten å bruke rå makt.

Det er nok en god ide å bruke vinklede nipler hvis du skal montere radiatoren i bunnen av kabinettet, eller du kan kjøpe deg et par albuer til å sette på radiatoren (utvendig gjenge i ene enden, innvendig i andre) fra Biltema e.l. og så sette niplene med overfallsmutter på disse.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Ok, da var alt på plass :D

Har radiatoren i bunnen, med to 120mm papst vifter på radiatoren som blåser luft inn fra undersiden av kabinettet. CPU ligger på 28-29 grader ved vanlig bruk (winamp, msn og lignende) og 32 grader etter en halvtime med Doom 3. Må si jeg er fornøyd!

Men ville jeg få bedre kjøling dersom viftene blir satt til å suge ut luft fra innsiden av kabinettet og blåse ut på undersiden? Har filtre som bremser effekten litt på oppsettet jeg har nå.

Skal se om jeg får tatt noen bilder til uken :)

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...