Debauchery Skrevet 27. juli 2004 Del Skrevet 27. juli 2004 (endret) Har tenkt meg vannkjøling nå, og lurer bare på om det er ok. Skal kjøpe alt fra microplex. Specs kan du se i min profil, hvis det er nødvendig. CPU-blokk: Swiftech MCW6000A. GPU-blokk: Swiftech MCW50. Chipset-blokk: Swiftech MCW20R. Pumpe: Eheim 1046. Radiator: Airplex evo 240. Tank: AC Aquatube med AC Aquabay at. Slange: Kuriyama 3/8"ID - 1/2"OD . Nippel, radiator: Slangenippel med overfallsmutter,1/4"BSP Nippel, pumpe (vann-inn): Slangenippel med overfallsmutter,3/8"BSP. Nippel, pumpe (vann-ut): Slangenippel med overfallsmutter,1/8"BSP. I tillegg har jeg tenkt meg 2 stk. Papst-vifter og denne rheobusen. Og AC-fluid, så klart. Hva sier dere? Er det noe jeg bør bytte ut, eller noe annet jeg trenger? Endret 22. august 2004 av Sasuke-kun Lenke til kommentar
LOZER Skrevet 27. juli 2004 Del Skrevet 27. juli 2004 Eheim 1046 pumpen leveres med nippel for 3/8 ID slange på trykksiden (vannut) Ikke at nippelen er den beste jeg har sett. (med en annen nippel vil slangen sitte litt bedre) Lenke til kommentar
Zipp0 Skrevet 27. juli 2004 Del Skrevet 27. juli 2004 ser helt greit ut spørr du meg Lenke til kommentar
Debauchery Skrevet 27. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 27. juli 2004 Hm, hva med slangeklemmer? Bør jeg ikke ha et par slike? Tenkte på disse. De ser funksjonelle ut. Lenke til kommentar
XenZor Skrevet 27. juli 2004 Del Skrevet 27. juli 2004 Du kan jo bruke strips. XenZor Lenke til kommentar
Debauchery Skrevet 27. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 27. juli 2004 Ok, takker for svar Satser på at alt er i orden da (dimensjoner passer osv.). Må bare vente til de får inn CPU-blokken... Lenke til kommentar
Debauchery Skrevet 27. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 27. juli 2004 (endret) Vent litt, hva er det med disse niplene? Overfallsmutter...? Burde jeg heller kjøpe vanlige nipler? Edit: Og siden radiatoren skal ligge i bunnen, burde jeg ikke ha noe á la dette? Endret 27. juli 2004 av Sasuke-kun Lenke til kommentar
Vaffelkake Skrevet 29. juli 2004 Del Skrevet 29. juli 2004 Hvorfor trenger du plastnipler fordi raddis ligger i bunnen? Hele oppsettet ser jo helt fint ut det! Kan virkelig anbefale tank- og pumpebracketen! Du kan med stor fordel bruke plaststrips i motsetning til metalklemmer. Personlig ville jeg selv foretrukket AC all the way Men det er meg! Lenke til kommentar
teq Skrevet 29. juli 2004 Del Skrevet 29. juli 2004 Du har ikke bruk for slangeklemmer hvis du kjøper niplene med overfallsmutrer nei, og de tar seg utrolig godt ut. Personlig synes jeg at "vanlige" nipler med plass for slangeklemmer ser ufattelig stygge ut, men det er nå min smak. Sitter selv uheldigvis med slike for øyeblikket, med samme slange som du tenker på å kjøpe. Bruker hverken strips eller slangeklemmer på de, og du har ingen muligheter til å dra av slangene uten å bruke rå makt. Det er nok en god ide å bruke vinklede nipler hvis du skal montere radiatoren i bunnen av kabinettet, eller du kan kjøpe deg et par albuer til å sette på radiatoren (utvendig gjenge i ene enden, innvendig i andre) fra Biltema e.l. og så sette niplene med overfallsmutter på disse. Lenke til kommentar
Debauchery Skrevet 29. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 29. juli 2004 Ok, takker Nå har de fått inn CPU-blokken også, så da er jeg vel klar til å bestille. Lenke til kommentar
Debauchery Skrevet 29. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 29. juli 2004 Forresten, kan jeg bruke denne albuefittingen med det andre (slange/nipler) på radiatoren? Lenke til kommentar
Debauchery Skrevet 30. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 30. juli 2004 Ok, da var det bestilt Lenke til kommentar
Flames Skrevet 31. juli 2004 Del Skrevet 31. juli 2004 Få se bilder når du har fått alt i maskina da Lenke til kommentar
Debauchery Skrevet 31. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 31. juli 2004 Det skal nok la seg gjøres Men det kan ta litt tid. Reiser til Frankrike på mandag og kommer tilbake på søndag 15.08. Skal få det til så fort som mulig! Lenke til kommentar
Debauchery Skrevet 22. august 2004 Forfatter Del Skrevet 22. august 2004 Ok, da var alt på plass Har radiatoren i bunnen, med to 120mm papst vifter på radiatoren som blåser luft inn fra undersiden av kabinettet. CPU ligger på 28-29 grader ved vanlig bruk (winamp, msn og lignende) og 32 grader etter en halvtime med Doom 3. Må si jeg er fornøyd! Men ville jeg få bedre kjøling dersom viftene blir satt til å suge ut luft fra innsiden av kabinettet og blåse ut på undersiden? Har filtre som bremser effekten litt på oppsettet jeg har nå. Skal se om jeg får tatt noen bilder til uken Lenke til kommentar
am3k Skrevet 9. oktober 2004 Del Skrevet 9. oktober 2004 Er en stund siden den uken var nå Fått tatt noen bilder? Denne hører vel til under vannkjøling...? Lenke til kommentar
Windoge Skrevet 9. oktober 2004 Del Skrevet 9. oktober 2004 Denne hører som sagt til under vannkjøling, IKKE under luftkjøling. Lenke til kommentar
Debauchery Skrevet 9. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 9. oktober 2004 Hadde jeg postet feil? Husker ikke, er så lenge siden Ja, det er sant... Bilder... Hadde rent glemt det Har ingen midler jeg kan bruke for øyeblikket, men jeg skal se om jeg kan få ordnet noe... Men ikke sitt oppe og vent Lenke til kommentar
am3k Skrevet 9. oktober 2004 Del Skrevet 9. oktober 2004 Det er ikke sikkert du hadde postet feil Men forumet har hatt en tur i miksern og postene ligger litt spred... Kom med bilder når du får tatt dem du Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå