Penol Skrevet 27. juli 2004 Del Skrevet 27. juli 2004 (endret) Når jeg kjører programmene (MSI's) PC Alert 4, et program som viser diverse temperaturer, viftehastighet osv, og SANDRA2004 får jeg beskjed om at CPU voltage er på 2,6, mens den skal være på rundt 1,5 uklokket (som min pc er). Går jeg inn i bios ligger vcore på rundt 1,49 (beveger seg litt opp og ned). Ville ikke ting ha gått galt hvis CPU voltage var så høy som de to programmene rapporterer? Pc har jeg bygd selv (første gang) og har gått smertefritt i snart tre uker nå. Jeg tviler litt på de verdiene som jeg får fra de to programmene, men samtidig viser bios feil temp på cpu (70 C), å da tviler jeg litt på om den viser riktig i dette tilfellet. Sannsynligvis vil disse programmene ha vist disse verdiene i de tre ukene pc'en har stått på, men jeg fikk tak i disse programmene før for ca en uke siden så jeg ble ikke gjort oppmerksom på dette før da. Skal til å oppgradere bios om en stund(i kveld), men tenkte jeg skulle lufte observasjonene her først. Edit : CPU Voltage, ikke Vcore. Endret 27. juli 2004 av Penol Lenke til kommentar
Det0x Skrevet 27. juli 2004 Del Skrevet 27. juli 2004 Trur nok ikke de verdiene stemmer nei. Max vcore på MSI Neo Platinum er 1.81volt "Core Voltage Default to 1.81V in % increments (with 1.50V 1.57V, 1.60V, 1.65V, 1.68V, 1.73V, 1.76V, 1.81V)" http://www.anandtech.com/mb/showdoc.aspx?i=2063&p=10 Hilsen Erlend Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå