Lacim Skrevet 27. juli 2004 Del Skrevet 27. juli 2004 Hei. Relativt nylig gikk jeg til innkjøp av utstyr til min PC#2. Komponentene soms tår i den er sm følger: * Hovedkort: MSI Neo2-PFS i865PE * CPU: Intel P4 2,6GHz, 800MHz fsb, HT * RAM: 2*512mb TwinMOS Problemet er at jeg ikke får minnebrikkene til å kjøre i dual channel. Everest (Og SiSoft) rapporterer følgende: Hovedkortet ser slik ut: Akkurat nå har jeg minnebrikkene i "CHA B", de lilla slottene. Jeg har prøvd i de grønne også. Hva er det egentlig jeg gjør galt? Hvorfor får jeg ikke bedre båndbredde? Har ca. 3000 mb/s på Read. Lenke til kommentar
_Talon_ Skrevet 27. juli 2004 Del Skrevet 27. juli 2004 Du må ha den ene i den første grønne og den andre i den første lilla slot'n. Enkelt og greit. Hva som er slot DDR1,DDR2,DDR3, og DDR4 på ditt kort klarer jeg ikke å se, men jeg antar at det blir rett hvis du setter brikkene i de slotene som er nærmest CPU-en. Skjønner? Lenke til kommentar
Lacim Skrevet 27. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 27. juli 2004 Jeg kan jo forsøke det, koster jo ingenting. Lenke til kommentar
_Talon_ Skrevet 27. juli 2004 Del Skrevet 27. juli 2004 Det første du bør prøve er i DDR1 og DDR3. Blir rett da, 99% sikker. Eller så må du bare prøve deg fram. Men som sagt, prøv 1 og 3 Lenke til kommentar
Lacim Skrevet 27. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 27. juli 2004 Takker så mye for hjelpa, det fungerte! Jeg vil klage på MSI som har villedende informasjon på hovedkortene sine, jeg tenkte at brikkene skulle parvis inn i slottene med lik farge. Lenke til kommentar
_Talon_ Skrevet 27. juli 2004 Del Skrevet 27. juli 2004 Hehe, lese manualene først? Lenke til kommentar
Kevlar Skrevet 27. juli 2004 Del Skrevet 27. juli 2004 Takker så mye for hjelpa, det fungerte! Jeg vil klage på MSI som har villedende informasjon på hovedkortene sine, jeg tenkte at brikkene skulle parvis inn i slottene med lik farge. Hehe, å kalle det villedende informasjon er vel å ta litt hardt i vel Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå