Gå til innhold

Standard-verdier på p, div, ul og li

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

div har 0 som "standard" på begge. Resten er forskjellig fra nettleser til nettleser.

Feks lager IE større avstander mellom li-elementene enn opera og mozilla,

IE legger f.eks til bunnmargin på p, mens firefox legger til toppmargin. Firefox legger også til mer bunn og topppadding på p enn IE.

Men det var kanskje ikke dette du tenkte på?

Lenke til kommentar

Nei, jeg tenkte mer på hva w3c har som standard på disse elementene.

Jeg tenker å bruke CSS og først sette * {padding:0;margin:0;} for deretter å sette alle andre slik at det blir likt i alle nettlesere.

Derfor vil jeg bare ha en pekepinn på hva som er satt på de forskjellige, spesielt p-elementet.

Lenke til kommentar
Trur ikkje der er standarder på akkurat det, faktisk. har aldri sett noke sånt iallefall..

Hva ellers skal det være standarder på? En side som er laget med korrekt HTML4.01 eller XHTML skal vises likt i alle nettlesere selv om du ikke setter margin og padding på alle elementene!

Lenke til kommentar
Trur ikkje der er standarder på akkurat det, faktisk. har aldri sett noke sånt iallefall..

Hva ellers skal det være standarder på? En side som er laget med korrekt HTML4.01 eller XHTML skal vises likt i alle nettlesere selv om du ikke setter margin og padding på alle elementene!

Som pho sa, ANBEFALTE standarder..

Men desverre så er der litt forskjellige verdier i dei forskjellige nettleserane trur eg, ikkje at det er så store forskjeller, men likt nok til at ting ikkje blir identiske ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...