pgdx Skrevet 27. juli 2004 Del Skrevet 27. juli 2004 Hei. Hva er standard CSS-verdier på p-, div-, ul- og li-elementene? Jeg tenker da hovedsaklig på padding og margin. Standardverdier er da w3c sine satte verdier. Lenke til kommentar
PoleCat Skrevet 27. juli 2004 Del Skrevet 27. juli 2004 div har 0 som "standard" på begge. Resten er forskjellig fra nettleser til nettleser. Feks lager IE større avstander mellom li-elementene enn opera og mozilla, IE legger f.eks til bunnmargin på p, mens firefox legger til toppmargin. Firefox legger også til mer bunn og topppadding på p enn IE. Men det var kanskje ikke dette du tenkte på? Lenke til kommentar
pgdx Skrevet 27. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 27. juli 2004 Nei, jeg tenkte mer på hva w3c har som standard på disse elementene. Jeg tenker å bruke CSS og først sette * {padding:0;margin:0;} for deretter å sette alle andre slik at det blir likt i alle nettlesere. Derfor vil jeg bare ha en pekepinn på hva som er satt på de forskjellige, spesielt p-elementet. Lenke til kommentar
Arve Systad Skrevet 27. juli 2004 Del Skrevet 27. juli 2004 Trur ikkje der er standarder på akkurat det, faktisk. har aldri sett noke sånt iallefall.. Men lag mellomrom slik at det blir passelig med luft Lenke til kommentar
pho Skrevet 27. juli 2004 Del Skrevet 27. juli 2004 Appendix D i CSS 2.1 spesifikasjonen har anbefalte standardverdier, i alle fall. Lenke til kommentar
pgdx Skrevet 28. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 28. juli 2004 Trur ikkje der er standarder på akkurat det, faktisk. har aldri sett noke sånt iallefall.. Hva ellers skal det være standarder på? En side som er laget med korrekt HTML4.01 eller XHTML skal vises likt i alle nettlesere selv om du ikke setter margin og padding på alle elementene! Lenke til kommentar
Arve Systad Skrevet 28. juli 2004 Del Skrevet 28. juli 2004 Trur ikkje der er standarder på akkurat det, faktisk. har aldri sett noke sånt iallefall.. Hva ellers skal det være standarder på? En side som er laget med korrekt HTML4.01 eller XHTML skal vises likt i alle nettlesere selv om du ikke setter margin og padding på alle elementene! Som pho sa, ANBEFALTE standarder.. Men desverre så er der litt forskjellige verdier i dei forskjellige nettleserane trur eg, ikkje at det er så store forskjeller, men likt nok til at ting ikkje blir identiske Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå