Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg har satt opp Ftp på windows 2000. Under IIS (Internet Information Service) alt fungerer vanlig vis som det skal. Nå er det ikke så mange som laster ned fra meg, da jeg bare har 128 uppload men jeg får ny linje til juli med 468 i uppload da hadde det vært fint hvis den ikke bryter under nedlasting. Flere ganger har venner av meg klaget på at nedlastingen blir brutt. Ligger problemet hos meg?? eller er det noe jeg kan gjøre i instillingen?? Jeg er meget fornøyd med ftp som følger med i 2000 og har lyst på å forsjette med det. Er det noen som har noen gode forslag.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

iis er ikkje kjent for å vere ustabil då, det suller og går sålenge windows er oppe å går.. du kan prøve å bruke ein ann ftp server og se om det går bedre då. det kan netverket så er ustabilt og, på grunn av stor trafik så kan pakker gå tap eller at det er mangen ruting hopp imellom pc`ene

husk på at ftp er udp altså at det er ingen feilsjekking, viss noe som blir send/motat og ikkje alt kjem så går allt i vasken

Lenke til kommentar

Har du noen bedre forslag. Vet at mange store bedrifter i Norge bruker IIS får å legge ut websider som f.eks DnB. de har jo masse trafikk og de har sjelden problemer med nedetid. Kjenner masse andre kompiser a meg også som bruker IIS funker fint for dem.

Har lastet ned og prøvd mange forskjellige programmer men jeg syns IIS er bra jeg. Jeg vet det blir ustabilt hvis du har Apache installert sammtidig, men det er ikke mitt problem. Har ikke sansen for Apache.

Lenke til kommentar

Quote:

On 2002-04-25 23:09, veggiss skrev:

ftp er tcp, IKKE udp!

ææ. nei, det er ingen kontrol i transport laget når du bruker ftp, viss du har lært deg osi modellen og tcp/ip litt så veit du at ftp er ikkje tcp

Lenke til kommentar

Quote:

Borf skrev (2002-04-26 21:38):

Quote:

On 2002-04-25 23:09, veggiss skrev:

ftp er tcp, IKKE udp!

ææ. nei, det er ingen kontrol i transport laget når du bruker ftp, viss du har lært deg osi modellen og tcp/ip litt så veit du at ftp er ikkje tcp

Selvfølgelig er FTP bygd på tcp og ikke udp. En protokoll for overføring av filer som ikke sjekker at alle pakkene kommer fram er jo idiotisk.

Eller som det står i læreboken min:

FTP: File Transfer Protocol. The standard protocol of the Internet architecture for transferring files between hosts. Built on top of TCP.

Lenke til kommentar

viss du har merka så er ftp overføring litt rasker enn andre overføringer, det er på grunn av det er ingen skjekking skjekking om det kjem fram, og då blir trafikken mindre

er det liksom ingen som har fått masse feil på det som dei overføre med ftp?

Lenke til kommentar

Quote:

On 2002-04-27 17:46, Borf skrev:

viss du har merka så er ftp overføring litt rasker enn andre overføringer, det er på grunn av det er ingen skjekking skjekking om det kjem fram, og då blir trafikken mindre

er det liksom ingen som har fått masse feil på det som dei overføre med ftp?

Ftp bruker å sjekke pakkene som blir overført. Men den har ei egen "linje" enkelt fortalt, som bare har med å sjekke om pakkene er korrekte eller om de er kommet frem.Altså ikke som vanlig nedlasting fra internett der det er samme "linja" som sjekker om alt er i orden.

Lenke til kommentar

Quote:

rabagast skrev (2002-04-27 18:02):

Ps hvis dere ikke blir enige så se på denne linken:

PS orker ikke å lese dette selv.

Og hvis man søker etter TCP finner man:

"There is no provision for detecting bits lost or scrambled in data transfer; this level of error control is handled by the TCP."

Altså FTP er bygd på TCP.

Og ang masse feil når man overfører via FTP så har jeg bla lastet ned Red Hat på 1,3 GB og ikke merket noen feil - noe som hadde vært et under hvis det var bygd på UDP.

Lenke til kommentar

Det er vel ingen som har svart han på det egentlige spørsmålet (eller leser jeg jævli dårlig). Hva som kan være feil når overføringer hele tiden blir brutt?

Jeg noe alla samme feilen, jeg bruker bulletproof ftp server, har deaktivert alle "time-out" funksjoner, men av og til brytes komunikasjonen.

Lenke til kommentar

Hei.

Endelig er det noen som svarer på det jeg spør om. Jeg har også sjekket det med Conection Timeout, vet at på enkelte ftp pro kan man sette timeout til 0 (aldri) men det lar seg ikke gjøre. Jeg får "Number is not valid" hvis jeg ikke skriver noe. Skirver jeg 0 får jeg "Pleas enter an integer between 1 and 2147483647". For de som har misforstått jeg ønsker ikke å bytte programm. Jeg ønsker løsningen på mit problem.

Lenke til kommentar

Hei!

Jeg kjører IIS og Win2K på serveren min å dette har aldri skapt noe problemer med stabilitet (overføring av data). Dette er ved bruk av HTTP og FTP. Jeg ville sjekket om linjen din er stabil og instillingene til de som laster ned ifra deg. Høres kanskje dumt ut, men det kan jo være programvaren til de som laster ned som bryter forbindelsen. Har du ikke en logg ifra en FTP client som har prøvd og laste ned fra deg? Har du på samme måte sjekket din egen logg?

- TechSupport http://www.silentblue.net

Lenke til kommentar

Hei

Takk for svar bic-judge

, det er det jeg også har fundert på at instillinger på nedlastings programmene for bruker kan være brutale i blant. Det er ofte de grådige som prøver og ta helelinja. Men en annen ting jeg lurer på jeg har en masse websider liggende på IIS, og da lurte jeg på om det er mulig og få en visning som jeg har på skolen? http://www.home.it-akademiet.no/

Slik at jeg får en side som hviser alt på PWSen. Så lipper jeg å skrive ip og derettet måtte huske hvilken mappe den lå i hvis jeg logger meg utenfra.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...