Dwalin Skrevet 25. april 2002 Del Skrevet 25. april 2002 Jeg har et kjempestort problem her nå. Jeg satt på pc'en min og gjorde ikke noe krevende arbeid. plutselig henger alt seg, sånn at jeg ikke kan gjøre noe, inkl ctrl + alt + delete. Det som var merkelig var at musikken fortsatte å spille. Maskina lagde merkelige tikkelyder og knaslet sinnsykt, noe den ikke har gjort tidligere. Til slutt så jeg det som eneste løsning å trykke på svenskeknappen. Maskina tikket og knaslet noe helt vakent i starten, før jeg fikk opp feilmeldingen 'Windows could not start up because (Windows Root)system32ntoskrnl32 is not found'. Det er jo ikke akkurat normalt at kernel-filer sletter seg sjøl, og jeg tenkte at nå var det like så greit å legge inn Windows på nytt av. Det som er enda merkeligere da, er at maskina ikke klarer å starte opp en bootdisk en gang. Skjermen blir svart etter at beskjeden 'Setup is checking your hardware settings' har kommet på skjermen. Og den stillingen er den i fortsatt. Er det noen som har peiling på hva som kan være galt? Hvis det kan være no hjelp, så kjørte jeg WinXP med MSI K7T-266 PRO2 hovedkort, XP 1600+ prosessor og Gainward Geforce 2 skjermkort. Lenke til kommentar
Jimmy Pop Skrevet 25. april 2002 Del Skrevet 25. april 2002 Høres ut som et virus som har ødelagt MBR (Master Boot Record). Jeg vet ikke så mye om det, men har hørt om tilfeller der det har hendt. Er ikke 100% sikker på symptomene. _________________ [ Denne Melding var redigert av: Jimmy Pop på 2002-04-25 19:23 ] Lenke til kommentar
Dwalin Skrevet 25. april 2002 Forfatter Del Skrevet 25. april 2002 Altså, hvis det er et virus, hvorfor får jeg ikke starta opp maskina på noen som helst måte. Jeg får jo ikke starta en bootdisk en gang. Jaja. Jeg håper det er en hardware-feil, for da får jeg igjen på garantien . Lenke til kommentar
dudsi Skrevet 25. april 2002 Del Skrevet 25. april 2002 Prøv med en BIOS reset (husk å ta ut batteriet når du gjør det) Lenke til kommentar
Dwalin Skrevet 25. april 2002 Forfatter Del Skrevet 25. april 2002 Jeg aner ikke hvordan man reseter BIOS'en. Og hvis det er en hardware-feil gidder jeg ikke tukle med hardware'n, for da er det ikke sikkert at jeg får igjen på garantien.. Lenke til kommentar
dudsi Skrevet 25. april 2002 Del Skrevet 25. april 2002 Hvis du ikke har gjort det før, samt at du ikke er så kjent med BIOS-innstillingene...da vil jeg anbefale at du ikke gjør noe med den...for du må nok inn i BIOS etter en reset for å sjekke at innstillingene blir rett.... Lenke til kommentar
Thlom Skrevet 25. april 2002 Del Skrevet 25. april 2002 ta ut batteriet i en time eller.no Lenke til kommentar
Dwalin Skrevet 25. april 2002 Forfatter Del Skrevet 25. april 2002 Ok, da prøver jeg å ta ut batteriet i noen timer. Er det forresten noen som har peiling på hva som kan ha skjedd. Det virker jo litt som et virus, men kan det ikke være hardware-feil også. Maskina har nemlig vært litt ustabil tidligere. selvom den er relativt ny. Har bl. a. fått feilmeldinger allerede under installasjonen av Windows (skjer hver gang jeg installerer). Har hatt maskina til en sjekk, men de kom fram til at det var min skyld, så jeg måtte punge ut. :sad: Lenke til kommentar
Predecessor Skrevet 25. april 2002 Del Skrevet 25. april 2002 Quote: On 2002-04-25 19:48, Dwalin skrev:Jeg aner ikke hvordan man reseter BIOS'en. Og hvis det er en hardware-feil gidder jeg ikke tukle med hardware'n, for da er det ikke sikkert at jeg får igjen på garantien.. Du har jo en mulighet til lære litt om BIOS her Ha brukermanualen på HK`et ditt ved siden av deg mens du jobber. Følg nøye hva som står beskrevet. Lykke til, få høre hvordan det går da? Lenke til kommentar
knutivarr Skrevet 25. april 2002 Del Skrevet 25. april 2002 Har du fjernet Windows eller hadde du bare tenkt å installere det oppå det gamle? Det høres ut som om harddisken din holder på å ta eller i verste fall har tatt kvelden. Har du prøvd å boote med en diskett med KUN disse filene? -boot.ini -ntldr -ntdetect.com Disse finnes i på rot på c: Har du noen i nærheten av deg med WinXP, så kopierer du filene over på en diskett og prøver å boote med den. Forutsetter selvsagt at WinXP ligger urørt, da... :smile: [ Denne Melding var redigert av: knutivarr på 2002-04-25 20:11 ] Lenke til kommentar
Predecessor Skrevet 25. april 2002 Del Skrevet 25. april 2002 Mulig du finner noe på denne siden Lenke til kommentar
Dwalin Skrevet 25. april 2002 Forfatter Del Skrevet 25. april 2002 Blir nesten litt grinete her nå. Jeg kommer ikke inn i biosen, uansett hvor mye og fort jeg trykker på <delete>-knappen. Jeg trodde det holdt med én gang, menmen.. Det er litt vanskelig å konfigurere BIOSen når jeg ikke får tilgang til den. Jeg begynner mer og mer å ane fucka hardware ;( bør kanskje sende inn maskina til rep. før jeg begynner å mekke på ting jeg ikke har peiling på.. Lenke til kommentar
TheIlluminated Skrevet 25. april 2002 Del Skrevet 25. april 2002 Hvis du får feilmeldinger under installasjon av OS, kan din hdd vær for varm! Det skjedde hos meg, fikk ikke en ordentlig installasjon i det hele tatt, kanskje den har tatt kvelden? Lenke til kommentar
Dwalin Skrevet 25. april 2002 Forfatter Del Skrevet 25. april 2002 Nå får jeg ikke engang begynt på installasjonen av OSet, så det ser jeg nesten ikke på som et problem lenger. Problemet er at jeg ikke får gjort noe som helst lenger :sad: Jeg får trøste meg med at jeg sannsynligvis får igjen på garantien. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå