Gjest medlem-23990 Skrevet 28. juli 2004 Del Skrevet 28. juli 2004 Sann som jeg har opplevd det, er de populaere oftest de som er penest, osv. Men ikke alle i den populaere gruppen er dette. Dette kommer av venner av de populaere som ikke er spesielt pene. Den populaere gruppen vil jeg si er den som er mest utadvendt, og de som begynner med sex/royk/drikking tidligst, og merkeklaer. Det er viktig a skille de populaere fra de andre, klaerne. Sann var det iallfall pa ungdomskolen. Pa videregaende, sa var den populaere gruppen litt mer for seg selv fordi andre folk brydde seg egentlig ikke sa mye om at de var den populaere gruppen. De fleste i denne gruppen er ikke flink pa skolen, og setter alle andre ting over skolearbeid, som sport, fritidsaktiviteter, jobb, drikking, etc. Men hvis du skal vaere i denne gruppen, og vaere smart og flink pa skolen, sa ma du vaere pen. Dette er det jeg har erfart fra skole i USA. Jeg holdt meg unna den populaere gruppen tilbake pa skolen, og hadde mange venner innen denne gruppen, mens syns de var sa teite at jeg selv ikke ville vaere noen del av den. Jeg hadde venner fra alle gruppene pa skolen, og tilhorte egentlig ikke til noen av dem. Jeg syns det er lurest. Bedre nar folk ikke kan stemple deg i en eller annen gruppe, hehe. Men det har ingenting a si om du er populaer, seriost. Sa lenge du selv har venner og trivest med de, trenger du ikke slite om a vaere populaer, det er ikke verdt noen ting. Bare vaer deg selv og prov a finn din egen niche. Men hvis dette handlet om a vaere populaer med jenter, er det en helt annen sak. Lenke til kommentar
panzerwolf Skrevet 28. juli 2004 Del Skrevet 28. juli 2004 mye bra, særlig: Bare vaer deg selv og prov a finn din egen niche. Bra sagt! Vær deg sjøl. Personlig var jeg særlig på barneskolen et mobbeoffer. Nå er det snudd helt oppned. De verste av mobberne jeg fortsatt veit noe om, har ikke gjort det noe bra. Jeg synes jeg har kommet bra ut av det, med fast jobb, egen leilighet og mange, gode venner som alltid vil være der. Men en av "verstingene" fra ungdomsskolen har faktisk snudd helt om og har blitt en rolig far! Nicklas, plager de deg noe på skolen? Har et par tips i såfall... Noen har kommet fram her, bl.a. at du ikke skal la deg tråkke på, men vær heller ikke for hoven tilbake. Jeg tror du er voksen sammenligna med dine medelever, ser det på måten du har reagert på her. Så snart du kommer over på videregående, vil du starte på en større skole antageligvis, og dermed møte mange flere folk på tvers av klasser. Her vil du lettere finne folk som er mer "deg". Du vil også komme lettere kontakt med andre miljøer gjennom disse og sikkert finne nye og gode venner der også. Men, bare husk å være deg sjøl. Er ikke sikkert du føler at det hjelper så mye, men jeg tror at man på sikt vinner sterkt på å bevare selvrespekten i stede for å selge seg og å dilte etter alle andre. Selv er jeg 24 og har levd hardt etter prinsippet om å være seg sjøl. Det har føltes hardt til tider, men nå ser det også ut til at jeg er på vei i til forhold med ei fantastisk jente om alt går bra. Mer og mer føler jeg at ting faller på plass. En siste ting jeg har innsett er å ikke angre på ting man har gjort/ ikke har gjort så lenge man har det bra nå. Lenke til kommentar
Gjest medlem-23990 Skrevet 28. juli 2004 Del Skrevet 28. juli 2004 Eneste problemet er at mange folk ikke vet hvem de er... Mange folk strever med a finne seg selv, sa de vet liksom ikke hvem de skal vaere nar de skal vaere seg selv. Eneste maten a finne ut av dette er a gjore det du foler for selv, og ikke hva andre sier du burde gjore. Men selvfolgelig kan du like det andre liker, og like det andre anbefaler! Ting blir helt annerledes pa videregaende fra ungdomskolen. Du blir liksom "lost in the crowd" og det er bra for folk som er mobbeoffer og slikt... untatt om du er et ekstremt tilfelle, da gar det aldri vekk. Vaer deg selv, eller prov a finn deg selv. Lenke til kommentar
Nicklas Skrevet 28. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 28. juli 2004 Oki, takk for veldig mange gode råd ! Lenke til kommentar
darkness| Skrevet 28. juli 2004 Del Skrevet 28. juli 2004 Ungdomskolen er noen kjipe år for mange. Jeg husker at det var veldig klikkete i klassen vår, men jeg tror i grunn bare var én jente som følte seg upopulær og mobbet. Det er mye motepress i den alderen, og jeg skal være den første til å innrømme at jeg kun gikk i dyre merkeklær i den perioden. Etter hvert som jeg begynte på VGS forandret derimot ting seg litt. Det er godt å komme seg bort i fra folk som har dømt deg for flere år siden, og som mest sannsynlig kommer til å ha det samme synet på deg for alltid. Mitt tips til deg er: Det viktigste er ikke å bli en del av den kule gjengen, men å trivest med seg selv, ha gode venner og være en god venn tilbake. Det er ikke vits i å bruke kalorier på å bekymre seg over hva alle andre mener om deg. Personlig driter jeg langt i hva "alle andre" måtte mene om meg. Hva ekte/gode venner derimot mener, er viktig å lytte til. Lenke til kommentar
LarsP Skrevet 28. juli 2004 Del Skrevet 28. juli 2004 Personlig driter jeg langt i hva "alle andre" måtte mene om meg. Lenke til kommentar
Suppelars2k Skrevet 28. juli 2004 Del Skrevet 28. juli 2004 Ungdomskolen er noen kjipe år for mange. Jeg husker at det var veldig klikkete i klassen vår, men jeg tror i grunn bare var én jente som følte seg upopulær og mobbet. Desto værre, desto værre. Lenke til kommentar
blacktower Skrevet 28. juli 2004 Del Skrevet 28. juli 2004 I stand here on the summit of the mountain.I lift my head and I spread my arms. This, my body and spirit, this is the end of the quest. I wished to know the meaning of things. I am the meaning. I wished to find a warrant for being. I need no warrant for being, and no word of sanction upon my being. I am the warrant and the sanction. Lenke til kommentar
darkness| Skrevet 28. juli 2004 Del Skrevet 28. juli 2004 Ungdomskolen er noen kjipe år for mange. Jeg husker at det var veldig klikkete i klassen vår, men jeg tror i grunn bare var én jente som følte seg upopulær og mobbet. Desto værre, desto værre. Jupp. Jeg kunne lagt ut masse om at vi ofte var flere som stod opp for henne osv. Men hele problemet bunnet egentlig at hun var og ER en notorisk løgner. Uansett. Nok om det. Lenke til kommentar
b-real Skrevet 28. juli 2004 Del Skrevet 28. juli 2004 Mitt tips til deg er:Det viktigste er ikke å bli en del av den kule gjengen, men å trivest med seg selv, ha gode venner og være en god venn tilbake. Det er ikke vits i å bruke kalorier på å bekymre seg over hva alle andre mener om deg. Personlig driter jeg langt i hva "alle andre" måtte mene om meg. Hva ekte/gode venner derimot mener, er viktig å lytte til. Gode råd. Hold deg til din "gjeng" og ikke prøv å være venner med alle de som er "kul" for å få den "respekten" du mener du skal ha. Er vennene dine som viser deg hvem du er og ikke hvem den oppdiktede "kule" personen du er. Lenke til kommentar
Suppelars2k Skrevet 28. juli 2004 Del Skrevet 28. juli 2004 Jupp. Jeg kunne lagt ut masse om at vi ofte var flere som stod opp for henne osv. Men hele problemet bunnet egentlig at hun var og ER en notorisk løgner. Uansett. Nok om det. Noen stakkarer har bare ikke antenner. Lenke til kommentar
Putekos Skrevet 28. juli 2004 Del Skrevet 28. juli 2004 Jeg har egentlig ikke noe imot de populaere, jeg. Jeg er ikke populaer, men heller ikke blant de upopulaere. De plager ikke meg, og jeg plager ikke dem. Kan godt prate litt med dem i noen minutter, men jeg liker ikke noe saerlig aa snakke om hvilken mascara som er best i timesvis. Jeg er koselig hvis de er det, og det samme andre veien. For det meste saa driter jeg i hva de jeg ikke kjenner synes om meg, saa lenge vennene mine er glad i meg. Saann burde du ogsaa tenke; det er absolutt ingenting aa vaere misunnelig paa. Alle kan vaere populaere hvis de vil; det spoers bare paa hva dine verdier er og hva du staar for. Lenke til kommentar
gjermundnes Skrevet 1. august 2004 Del Skrevet 1. august 2004 Viktigste er og ha noen venner , ikke og være mest populær. På gymnaset/vgs har folk sine venner og bryr seg ikke om folk som ikke er helt lik dem selv som igjen har sine venner. Toleranse er et begrep som burde vært misjonert om i ungdomsskolen så hadde primitive konger&dronninger og klikker vert avskaffet. De som gjør en veldig god ungdomsskole karriere ser ut til og ha vanskelig for å slippe taket på suksessen og blir skuffet når de kommer på vgs. Selvsagt kan dette være snille personer også , så d er sagt. Lenke til kommentar
SnowDOG_ Skrevet 1. august 2004 Del Skrevet 1. august 2004 Vel i ungdoms tidene var eg en såkalt populær person men eg drev aldri og mobbet andre. Faktisk husker eg at venner fra skolen som eg egentlig ikke hang med noe særlig siden eg gikk på en skole lå i en annen by del. Anyways husker de kule som eg hang med lo og skulle gjøre narr av mine mindre "kule" venner så satte eg de på plass med engang. Fikk faktisk flere ukule med i venne gjengen. Det er har lagt merke til er at mange av de som føler seg utenfor ikke er de som åpner seg mest og som egentlig ikke er høylytt og modig. Er det noe som "de kule" liker å rake ned på er usikre folk. Er du sikker og modig med en "gi blanke faen i ka du måtte mene" attitude så blir du fort sett opp til. En stund respekterte folk meg pga eg gikk rundt og slo folk ned men etter en stund fant eg ut at dette var bare idioti og faktisk har eg gjort opp med flere med å be om unskyldning for mine handlinger mot de og dette gjorde at folk respekterte meg på en helt annen måte. Lenke til kommentar
Kowalski Skrevet 1. august 2004 Del Skrevet 1. august 2004 (endret) Nøkkelen til å lykkes er å ha selvsikkerhet, uten at jeg skal definere lykke som å være populær. Så lenge du selv trives så er det jo greit, eller hva? Selv hadde jeg det kjempebra på ungdoms- og videregåendeskolen, en fantastisk tid. Den som var tenåring igjen.. akk. Forøvrig, de to tingene jeg tenkte på umiddelbart etter at jeg så trådtittelen: Nada Surf - Popular (two girls talking over one another) there comes a time in every girl's life when she's really got to ask herself: "Is she ready to be going steady?" there comes a time where she's got to ask herself: "steady or not? Do u really want to be johnnny's steady?" Well, first of all,lets see if dating this one boy Johnny...... Three important rules for breaking up Don't put off breaking up when you know you want to Prolonging the situation only makes it worse Tell him honestly, simply, kindly, but firmly Don't make a big production Don't make up an elaborate story This will help you avoid a big tear jerking scene If you wanna date other people say so Be prepared for the boy to feel hurt and rejected Even if you've gone together for only a short time, And haven't been too serious, There's still a feeling of rejection When someone says she preferres the company of others To your exclusive company, But if you're honest, and direct, And avoid making a flowery emotional speech when you brake the news, The boy will respect you for your frankness, And honestly he'll apeciate the kind of straight foward manner In which you told him your decision Unless he's a real jerk or a cry baby you will remain friends I'm head of the class I'm popular I'm a quarter back I'm popular My mom says I'm a catch I'm popular I'm never last picked I got a cheerleader chick Being attractive is the most important thing there is If you wanna catch the biggest fish in your pond You have to be as attractive as possible Make sure to keep your hair spotless and clean Wash it at least every two weeks Once every two weeks And if you see Johnny football hero in the hall Tell him he played a great game Tell him you like his article in the newspaper I'm the party star I'm popular I've got my own car I'm popular I'll never get caught I'm popular I make football bets I'm a teachers pet. I propose we support a one month limit on going steady I think It will keep you both more able to deal with weird situations And get to know more people I think if you're ready to go out with Johnny Now's the time to tell him about your one month limit He wont mind he'll apreciate your fresh look on dating And once you've dated someone else you can date him again I'm sure he'll like it Everyone will appreciate it You're so novel, what a good idea You can keep your time to your self You don't need date insurance You can go out with whoever you want to Every boy, every boy in the whole world could be yours If you'll just listen to my plan THE TEENAGE GUIDE TO POPULARITY I'm head of the class I'm popular I'm a quarter back I'm popular My mom says I'm a catch I'm popular I'm never last picked I got a cheerleader chick I'm the party star I'm popular I've got my own car I'm popular I'll never get caught I'm popular I'm the teacher's pet I make football bets Vanvittig fet sang, flott video, bra lyrikk Endret 3. august 2004 av Kowalski Lenke til kommentar
Goophy Skrevet 1. august 2004 Del Skrevet 1. august 2004 (endret) Svar til emne; Har ikke noe imot dem, populære folk er da greie de også. Selvfølgelit er jeg bitter på at jeg er ikke er "populær", men det bryr meg engelig ikke så mye. Min bedre halvdel for tiden er visst en sånn veldig populær person, men det kan være det samme. Edit: Kowalski, den sangen er tøff da. Endret 1. august 2004 av Goophy Lenke til kommentar
Ol'H Skrevet 1. august 2004 Del Skrevet 1. august 2004 var vel egentli en av de populære, og ja jeg var med og terrorisere andre... angrer som faen nå, siden noen av de vi plagde er litt ut og kjøre nå. Dette er noen av de tingene jeg er minst stolt av i livet mitt... Men når man går på ungdomskole er selvtillit alpha omega... mitt råd til alle "nerder/ytterpunkter/freaker" skaff dere d, den beste måten er og trene. Lenke til kommentar
SupremeX Skrevet 3. august 2004 Del Skrevet 3. august 2004 Trene faktisk? Jeg er en som ikke er verken kul eller mindre kul. Jeg gir faen i hva andre mener om meg, og jeg tror jeg blir respektert for det. Blir jeg baksnakket, og får vite om det, så har plutselig de personene det gjelder fått lav status hos meg. Jeg er også en som praktiserer "Vær mot andre slik du vil at de skal være mot deg". Noe vi lærte på barneskolen, men som ikke har gitt mening før nå. Dette er riktignok noe jeg har lært meg i løpet av ungdomskolen, på barneskolen var jeg en av de som aldri sa noe, aldri gjorde noe galt, så opp til de som snakket mye osv. Da jeg kom på ungdomsskolen kom jeg i en klasse som blir sett på som utadvent. Dette har åpnet mine øyne for at jeg også er en person, som har sine meninger og en egen hjerne. Derfor går jeg aldri å tenker "hva synes han/dem om meg nå da". Så for meg, så har ungdomsskolen egentlig vært en fin tid hittil, og satser på at 10ende heller ikke skal by på problemer. Nicklas: Råder deg til å prøve å være deg selv, det kan være vanskelig, men ikke gi opp. Gjør det du liker, vær sammen med de du vil(forutsatt at de vil være sammen med deg da ) og ikke bry deg om hva folk mener og sier. Lenke til kommentar
Lungemannen Skrevet 3. august 2004 Del Skrevet 3. august 2004 Det er STOR forskjell på videregående og ungdomsskole når det gjelder "populær/ikke populær" problematikken og det sosiale generelt. Det har vel noe med at folkene på videregående er mer modne, og da prøver "ferskingene" fra u.skolen og komme seg opp på samme nivå. Heldigvis. Lenke til kommentar
[0x] Skrevet 3. august 2004 Del Skrevet 3. august 2004 (endret) Til trådstarter og resten av folket, les denne Det essayet fikk meg til å hate skolesystemet (fengsels-systemet). Endret 3. august 2004 av [0x] Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå