Gå til innhold

Nytt system til bildebehandling!

Anbefalte innlegg

Jau!
Topic sier litt da. Eg skal sette sammen et system til ei som driver med heavy bildebehandling. Typisk Photoshop.. Ho driver med kunst.. (host) Ivertfall så har eg sett når ho holder på, og den gamle (athlon 1.1GHz med tilsvarende specs på resten) sliter noe sykt når ho laster bilder på ca 250mb og skal kjøre filter og slik på bildet.

Så, min fråga er, ka skal eg satse på? Under vurdering er et prisgunstig AMD system, typisk xp2500+.. eller.no (mest pris gunstige i forhold til pris). eller noe som er litt kraftigere med en P4 2.8GHz.. med HT og 800Mz og alt.

Tror dere det hjelper MYE på å kjøpe et system med P4 i forhold til å kjøre litt budsjett med en AMD?
Klart att den P4 2.8 er litt mer guff i enn en xp2500+.. det er jo klinkende krystall... men er det verdt det? funker det fett nok med en billigere løsning? er det viktigere med en kjapp harddisk og mye ram?
noen der ute med erfaringer med heavy bildebehandling som kan gi meg et hint?

tenkte å mekke med sata ivertfall.. vurdere en raptor? vet ikkje om det har noe å si, siden det ofte er loadingen som tar tid.. og det gjør man gjerne fra lagringsdisken.. betyr det noe da med en raptor som system?

en giga med ram.. Uten tvil! det blir sikkert bra! ;)

(poste masse tull)

jaja.. kanskje noen som har prøvd litt som kan svare noe vetig =)
dere andre får svare noe vel bare svare noe svada om att P4 er best, eller att amd er best og så får vi enda en tråd som går på P4 vs AMD.

hmm.. eller kanskje ho skulle prøvd et 64bit system? noen som har erfaringer med det mot bildebehandling?

takker for alle svar =)

bunnlose
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...