Playmofetish Skrevet 27. juli 2004 Del Skrevet 27. juli 2004 Jeg skal ha meg et socket 754-hovedkort, og har sett meg ut MSI K8N NEO Platinum. På komplett står det at maks. databuss på det kortet er 800MHz. Men så sjekka jeg EPoX EP-8KDA3+, og der sto det 1600MHz på maks databuss. Er det noe jeg ikke har fått med meg, kan noen forklare dette? Lenke til kommentar
hce Skrevet 27. juli 2004 Del Skrevet 27. juli 2004 Jeg skal ha meg et socket 754-hovedkort, og har sett meg ut MSI K8N NEO Platinum. På komplett står det at maks. databuss på det kortet er 800MHz. Men så sjekka jeg EPoX EP-8KDA3+, og der sto det 1600MHz på maks databuss. Er det noe jeg ikke har fått med meg, kan noen forklare dette? Full duplex... dvs. du kan overføre data begge veier samtidig Lenke til kommentar
Playmofetish Skrevet 27. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 27. juli 2004 Jasså, har det noen stor ytelsesøkning?? Bør jeg fortsatt kjøpe MSI-kortet som jeg har hørt så gode ting om, eller bør jeg vurdere Epox??? For å si det sånn: Hva er det beste kortet til socket 754. Tenkte meg nForce3 250GB.... Lenke til kommentar
hce Skrevet 27. juli 2004 Del Skrevet 27. juli 2004 Jasså, har det noen stor ytelsesøkning?? Bør jeg fortsatt kjøpe MSI-kortet som jeg har hørt så gode ting om, eller bør jeg vurdere Epox??? For å si det sånn: Hva er det beste kortet til socket 754. Tenkte meg nForce3 250GB.... Begge kortene har 800MHz full duplex hyperpath (eller hva den nå heter). Velg det kortet som har den funksjonaliteten som passer deg, jeg kjenner ingen av kortene mtp. kvalitet og holdbarhet. Lenke til kommentar
Playmofetish Skrevet 27. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 27. juli 2004 <3 EPoX det er best! Det var nokså usaklig og uten begrunnelse. Med andre ord, si HVORFOR det er best, ikke bare sleng ut kommentarer... Tror allikevel jeg går for MSI, hvis det er full duplex på det. Lenke til kommentar
hce Skrevet 27. juli 2004 Del Skrevet 27. juli 2004 <3 EPoX det er best! Det var nokså usaklig og uten begrunnelse. Med andre ord, si HVORFOR det er best, ikke bare sleng ut kommentarer... Tror allikevel jeg går for MSI, hvis det er full duplex på det. Alle hovedkort med socket 754. 939 og 940 har full duplex hyperpath (eller hva det nå heter). Socket 754 har 800MHz fart begge veier og socket 939/940 har 1000MHz fart begge veier. Lenke til kommentar
Illmatic Skrevet 27. juli 2004 Del Skrevet 27. juli 2004 mener å huske at epox kortet har flere funksjoner, og at det er dyrere. jeg ville satset på epox. Lenke til kommentar
Playmofetish Skrevet 27. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 27. juli 2004 Alle hovedkort med socket 754. 939 og 940 har full duplex hyperpath (eller hva det nå heter). Socket 754 har 800MHz fart begge veier og socket 939/940 har 1000MHz fart begge veier. Takker og bukker i dype baner! Kan ikke se no særlig forskjell mellom de to kortene. epox har 6x s-ata, msi har 4x To forskjellige gigabit-nettverkskontrollere og forskjellige BIOS-innstillinger. MSI er billigere på komplett, men ellers er de ca like dyre. Lenke til kommentar
Globe Skrevet 27. juli 2004 Del Skrevet 27. juli 2004 (endret) Liker MSi veldig godt når di kommer med noe bra, som di noen ganger ikke gjør.. Men med MSI K8T NEO-FIS2R har di komt med et veldig bra Hovedkort. Veldig bra ytelse, og en fyldig bundle! Les review her Bestiller meg et slikt kort i nermeste framtid Endret 27. juli 2004 av Globe Lenke til kommentar
Falcon_ Skrevet 27. juli 2004 Del Skrevet 27. juli 2004 Epox har en tendens til å vinne veldig mange tester og har selv bygget minst 20 pc'er med Epox de siste 2 årene, jeg er veldig fornøyd med Epox! Har også prøvd noen MSI HK men da dukker problemene opp, noe veldig mange her på forumet også har erfart! Fleste som trenger hjelp her har et MSI HK. Lenke til kommentar
Thomas :-) Skrevet 27. juli 2004 Del Skrevet 27. juli 2004 Liker MSi veldig godt når di kommer med noe bra, som di noen ganger ikke gjør.. Men med MSI K8T NEO-FIS2R har di komt med et veldig bra Hovedkort. Veldig bra ytelse, og en fyldig bundle! Les review her Bestiller meg et slikt kort i nermeste framtid MSI K8T NEO-FIS2R vs EPoX EP-8KDA3+ = samme Hvis du har mange harddisker kan bruker s-ata 4-5 og cd\dvd-rom 2-3 bør går til EPoX EP-8KDA3+ pga det s-ata 6 Lenke til kommentar
runeah Skrevet 27. juli 2004 Del Skrevet 27. juli 2004 (endret) Jeg har kjøpt meg et msi K8N Neo Platinum, med en A64 3400+ og Geil minne. Det fungerer som en drøm Kan på det sterkeste andbefale kortet. Det har god plass til IDE , 4 SATA kontakter og Strøm kontakten er ålreit plassert (for de som tenker på bygging.) Kjempe god ytelse og Supert overklokkings vennlig. Selv Idioter kan overklokke. Det følger også med et godt Overvåknings program og annet software. I tillegg er chipsettet passivt avkjølt.. godt for ørene !! Endret 27. juli 2004 av runeah Lenke til kommentar
Prebo Skrevet 27. juli 2004 Del Skrevet 27. juli 2004 Jeg har kjøpt meg et msi K8N Neo Platinum Jeg også har bestilt Platinum versjonen, og det er vel fixset på i forhold til det hk du sikter til... Velger du MSI så gå for Platinum versjonen... Lenke til kommentar
XonatoR2k Skrevet 27. juli 2004 Del Skrevet 27. juli 2004 <3 EPoX det er best! Det var nokså usaklig og uten begrunnelse. Med andre ord, si HVORFOR det er best, ikke bare sleng ut kommentarer... Tror allikevel jeg går for MSI, hvis det er full duplex på det. Er full duplex på begge da men. Lenke til kommentar
runeah Skrevet 28. juli 2004 Del Skrevet 28. juli 2004 <3 EPoX det er best! Det var nokså usaklig og uten begrunnelse. Med andre ord, si HVORFOR det er best, ikke bare sleng ut kommentarer... Tror allikevel jeg går for MSI, hvis det er full duplex på det. Er full duplex på begge da men. Han trudde vel at msi var bra men mangla full duplex.. Men siden det har alt OG full duplex blir det kortet han går for... Lenke til kommentar
JKJK Skrevet 28. juli 2004 Del Skrevet 28. juli 2004 Har i dag 4 pcer med ymse epox kort og har brukt det tidligere også, og er veldig fornøyd med både produktene og servicen (de ringte meg fra nederland ang. en feil jeg hadde funnet i BIOS dagen før nyttårsaften kl. 9 på morgenen) MSI har jo også hatt gode kort, så jeg tror ikke du vil tape noe som helst ved å velge mellom de 2 kortene. Personlig hadde jeg nok foretrukket epox, men som sagt... Så lenge du ikke drar asus inn i bildet, blir du nok ikke skuffet Lenke til kommentar
Playmofetish Skrevet 28. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 28. juli 2004 Har nå bestilt MSI K8N NEO Platinum og Athlon 3200+ Boxed. Fra før av har jeg Geil Ultra, 2x512 PC3200 som kjører fint på 2-3-2-(6-11). Så dette tror jeg blir bra. Valgte MSI pga. tilgjengelighet, pris (ca 200,- billigere enn Epox) og omtale jeg har lest. Så nå venter jeg bare på sendingsbekreftelse fra komplett! Forresten, klokking på socket 754. Hvis jeg stiller på HT-bus eller hva man nå gjør, og kjører minne:cpu synkront, følger minnet HT-bussen på over 200MHz hvis man gjør det. Altså, kan PC3200-minnet bli en overklokkingsbrems dersom det ikke tåler så mye mer enn 200MHz. Takk for all hjelp! Lenke til kommentar
Johnx Skrevet 28. juli 2004 Del Skrevet 28. juli 2004 Selv ville jeg ha valgt MSI sitt hovedkort, en bra utgave som har få feil! Tror du gjorde et bra kjøp der, vurderer å skaffe meg det samme selv Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå