EssspeN Skrevet 27. juli 2004 Del Skrevet 27. juli 2004 Hei! jeg driver å kompilerer et project og det er egentlig ferdig, med unntak av en ting. Jeg bruker system("c:\\test\\program.exe") for å starte et annet program. Dette programmet ligger i samme fila som c++ projectet mitt. Jeg vil IKKE skrive hele pathen siden det kan variere hvor program.exe ligger, men de ligger alltid sammen. Det jeg da er ute etter er å finne ut HVILKEN DIR/FOLDER ligger c++projektet.exe i, slik at jeg kan system(app path + "program.exe") I VB er det så enkelt som å skrive app.path + "system.exe" Prøvde også bare system("program.exe"); men det funka dårlig Jeg har null erfaring med c++, så bruk teskje når man skal forklare hvordan jeg skal få det til. Takk! Lenke til kommentar
søppel Skrevet 27. juli 2004 Del Skrevet 27. juli 2004 man getcwd Åltså, #include <unistd.h> .. så har du getcwd()-funksjonen (Get Current Working Directory). Lenke til kommentar
EssspeN Skrevet 27. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 27. juli 2004 Jeg glemte å si at det er et windows program jeg lager. Fant ikke den unistd.h jeg .. Lenke til kommentar
søppel Skrevet 27. juli 2004 Del Skrevet 27. juli 2004 (endret) Tror unistd.h følger med MinGW (GCC under Windows). Bruker du VC++: http://msdn.microsoft.com/library/default....c_._wgetcwd.asp Edit: Hva tenkte MS når de la til _'en forran egentlig? Hvorfor ikke følge POSIX? Mulig jeg misser noe .. Endret 27. juli 2004 av søppel Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 27. juli 2004 Del Skrevet 27. juli 2004 Jeg bruker bare første parameter i GetCommandLine() Og så kjører jeg SetCurrentDirectory til det. Lenke til kommentar
smegpot Skrevet 30. juli 2004 Del Skrevet 30. juli 2004 Heisann Du kan bruke GetModuleFileName(...) med første parameter lik NULL http://msdn.microsoft.com/library/default....ulefilename.asp Deretter kan du bare bytte ut filnavnet... und voila. Smeg out... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå