Gå til innhold

Skygger på skjermen.

Anbefalte innlegg

Jeg sitter her å ser på min trofaste 19" Philips 109s. Problemet er at den de siste dagene har begynt å lage snodige skygger. Alt av skrift og bilder og whatever ser ut som om det er "dratt" litt til sida, og det henger fortsatt litt igjen..... hvis dere skjønner. Altså alt har skygge på høyre side!

Utrolig irriterende, alt virker diffust og ekkelt!

Er skjermen ødelagt, eller har det med skjermkortet å gjøre?

takker

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er nok skjermen sin skyld. Jeg har et par Eizo'er på kontoret som er sånn. Har reparert over 10 stk av nøyaktig samme Eizo-modellen (F56) og har sett at graden av skygge er forskjellig på alle sammen. Etter å ha byttet litt om på noen deler i skjermene fant jeg ut at denne feilen sitter enten i selve billedrøret eller i det digre kretskortet i bunnen av skjermen som bla. inneholder høyspenningskretsene som styrer elektronkanonen og de som styrer fokuseringsspolene rundt billedrøret.

Hvis du har noe igjen av reklamasjonstiden så anbefaler jeg at du benytter deg av den.

Lenke til kommentar
Det er nok skjermen sin skyld. Jeg har et par Eizo'er på kontoret som er sånn. Har reparert over 10 stk av nøyaktig samme Eizo-modellen (F56) og har sett at graden av skygge er forskjellig på alle sammen. Etter å ha byttet litt om på noen deler i skjermene fant jeg ut at denne feilen sitter enten i selve billedrøret eller i det digre kretskortet i bunnen av skjermen som bla. inneholder høyspenningskretsene som styrer elektronkanonen og de som styrer fokuseringsspolene rundt billedrøret.

Hvis du har noe igjen av reklamasjonstiden så anbefaler jeg at du benytter deg av den.

Det var da irriterende..... dyrt med skjerm :ermm:

Skjermen ble kjøpt for 4år siden, så det er vel ikke mye jeg kan klage på?!

Lenke til kommentar
Jeg har haft det samme problem med min Sony E500E skærm, det viste sig at kablet til skærmen havde løsnet sig lidt.

Prøv at tage det af i begge ender og evt. gøre det lidt rent, og sæt det på igen.

John

Whoohoooooooo.... DU er en engel du...... At jeg ikke kom på å prøve det selv er jo litt rart, men allikevel...... WOOHOOOOO!!!!!

Tusen takk!!!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...