Gå til innhold

Noen som kan gi en grei forklaring på hvorfor det ikke lar s

Anbefalte innlegg

Prøvde å sjekke litt omkring dette emnet, men finner ikke noe. Finnes det noe hardware gadget og eventuelt bruke? Tv`n har jo tross alt en videoinngang, og det samme har videomaskinen.

Vet at det er hundre meninger om VHS sammenlignet med DVD, men det er ikke det jeg er ute etter å høre nå.

Hvis spørsmålet er "farlig" her på forumet, så send meg gjerne en PM

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det kalles macrovision og er en "kopi sperre"

som ligger på dvd plater som gjør at du ikke kan

koble den opp mot analogt utstyr.

mulig du kan koble ut dette på dvd spilleren

hvis ikke må du anskaffe "eksternt" utstyr for

dette.

Lenke til kommentar

Quote:

On 2002-04-25 17:29, cosmic skrev:

Det kalles macrovision og er en "kopi sperre"

som ligger på dvd plater som gjør at du ikke kan

koble den opp mot analogt utstyr.

mulig du kan koble ut dette på dvd spilleren

hvis ikke må du anskaffe "eksternt" utstyr for

dette.

Macrovision er også implementert i selve DVD-spilleren iform av egen IC krets....men som nevnt finnes det utstyr som går forbi denne beskyttelsen.

[ Denne Melding var redigert av: dudsi på 2002-04-25 17:57 ]

Lenke til kommentar

Quote:

On 2002-04-25 18:25, 50z skrev:

Vil det funke med en gammal vhs spilller som ikke har for mye elektronikk ?

Nei..

Macrovision kødder til synk pulsene i videosignalet, akkurat så mye at videospilleren ikke klarer å henge med. Men så "lite" at de fleste tv'er takler det (det finnes apparater som har litt problem).

For å koble ut må man enten modifisere spilleren (gjøre den sonefri), dette fjerner ikke macrovision på alle modeller. Eller man kan kjøre signalet inn på en didgtal mixepult som frisker opp / lager nye synk pulser.

Joar

Lenke til kommentar

Er det noen som har forsøkt seg med DVD mot et DV kamera?

Jeg gjør dette med Paraboltuneren når jeg vil ha maskimal kvalitet. Kjører direkte fra Paraboltuneren (digital) rett i kamera. Resultatet er helt overlegent.

Viktig å stille inn kameraet på Long Play (LP), slik at du får ut 120 minutter av tapen.

Lenke til kommentar

DVD til VHS ?

Gjør som meg :

Spiller av DVD på datamaskinen og har en videospiller som tar opp directe via SCART inngang (istedenfor å se på tv, plugger jeg kabelen inn i videospilleren og tar opp istedet).

Ikke det at jeg pleier å gjøre det med DVD, men det kunne jeg ha gjort, men jeg gjør det med divx .. Kult å kunne se Lord Of The Rings i engelsk timen på skolen :smile: I februar ! :grin:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...