Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

telefon på linja før splitteren = OK ?

Anbefalte innlegg

En annen ting (jeg er litt grønnskolling her...)

--> jeg venter på at Telenor skal koble meg opp i sentralen og har ikke koblet inn splitter og modem + ruter hjemme. Vil jeg merke det på telefonen den dagen de begynner å mikse inn ADSL frekvensene på linja mi ? (fremdeles uten å ha koblet på splitter/modem)

Endret av Espen_lg
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Vil jeg merke det på telefonen den dagen de begynner å mikse inn ADSL frekvensene på linja mi ? (fremdeles uten å ha koblet på splitter/modem)

Nei, men du kan jo bare montere utstyret i og med det bare kan stå oppe og vente på linje.

Lenke til kommentar

Konsekvensen av at telfonen kan fungere på linja uten splitter før seg,

er vel at jeg kan koble inn en telefon i paralell før splitteren (f.eks, der linja kommer inn i huset) uten konsekvenser/forstyrrelser ?

Det blir vel ikke rett ? For da hadde vel det samme vært gyldig for ADSL modemet ? (at det også kunne vært på linja uten splitter)

Altså: siden vi har et norsk nett med annex B (frekvensplan uten overlappende frekvensbånd) og ADSL er adskilt fra PSTN, hvorfor trenger vi da splitteren hvis utstyret likevel sender på adskilte frekvenser ? Er det fordi at de ikke skal "dele medium" direkte ?

Jeg vet jo AT vi trenger splitter, men dersom jeg kan bruke tlf både med og uten splitter på ei linje med ADSL, HVORFOR må jeg ha den da?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...