Gå til innhold

For dårlig RAM?

Jaffe

Anbefalte innlegg

Spurte på farcry forumet om hvorfor farcry klikka, og kom med en feilmelding med masse tall og meldingen "memory could not be "read" ". Jeg fikk en melding om at det var ram'en som kjørte på for stramme timings. Stemmer dette? (jeg har 2x TwinMOS 512MB RAM brikker som kjører på 400 buss på et Abit NF7-S 2.0) Ram brikkene er CL2.5. I ett av inleggene var det en som sa at jeg skulle øke TRP og TRAS...? Mener han å øke CL2.5 til 3 eller noe sånt? (Jeg har ikke så veldig peiling på ram...)

Les innlegget om farcry for mer detaljert informasjon om det som skjer:

Link

Takker for svar!!

Endret av Johan123321
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg hadde for stramme timings på mine RAMbrikker da jeg fikk Memory Could not be read. For info om timings, les her på forumet, er en sticky på det, hvis jeg ikke husker feil. CL kan sikkert stå på 2,5, er ras-to-cas og disse andre (husker ikke hva de heter) du trenger å forandre på. jeg trur vi har samme ram og hovedkort (utifra info'n din) og jeg kjører på CL2,5-4-4-8 @ 396MHz (siden det ikke er matched pair) og dette funker fin-fint.

Edit: Du stiller timings på RAM i BIOS

Edit2: http://www.hardware.no/guider/ram/index6.html <- der står det om timings.

Endret av Sub-Lock
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...