Gå til innhold

Nettverk i Slack 10 og X

Gjest Slettet+432

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+432

Ok, har installert Slackware 10.0. Hvordan får jeg opp nettverket? Og hvordan får jeg startet X? Har prøvd med noe XFree86-kommandogreier men den finner ikke noe som heter det...

Edit: Og en ting, ikke begynn som dere gjorde med wil.

Endret av Slettet+432
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du kan prøve og kjøre kommandoen "netconfig" som root. Om jeg ikke husker helt feil prober den også etter tilgjengelige nettverkskort.

Hvis den ikke finner nettverkskortet ditt kan det hende at du må re-compile kernel så du får modulen som trengs for nettverkskortet ditt.

I væste fall kan det hende at det ikke er støtte for ditt nettverkskort i kjernen, da må du sjekke produsentes side for linux drivere.

Når du skal compile kjerne kjør kommandoen "lspci" først så du ser hvilken hardware du har i pc'n. Også eventuelt "lsmod" for å se hvilke moduler som er lastet.

Prøv med 2.6 kjernen da den har mye bedre støtte for diverse hardware, generelt raskere er den kjernen også. Kernel . org

Endret av neonX
Lenke til kommentar

Ja, det er vel xorg.conf det heter i 10.0. Jeg skriver alle de nødvendige infoene, men X vil ikke starte. Dette irriterer meg grenseløst. Sitter her nå og installerer Slackware på nytt, for å se om det kan hjelpe. Og forresten; vet dere hva slags mus en Microsoft IntelliMouse 4.0 (ikke trådløs er)? Er det IM/PS2?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...