Gå til innhold

Super pc til 6000kr! eller?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
intel cpu`er skal man bare "klikke vifta nedpå. hos AMD må man bruke litt makt. og det vil ikke jeg første gang jeg bygger pc. :)

Åværsåsnill a'. :p '

Du klarer umulig å ødelegge noe bare ved å klipse ned på en sokkel A blokk, trenger ikke mye kraft i det hele tatt.

Trenger mer makt for å dytte ned minnemodulene jo!

Jeg ville ihvertfall ikke sett på det som et problem i det hele tatt!

Lenke til kommentar

Dersom du skal montere PCen selv, så kan du jo kjøpe boxed AMD CPU. Dermed risikerer du ikke å knuse kjernen på AMDen. Det er mindre anledning til å overklokke da, men med en 2,0 Ghz CPU skal behovet være godt dekket uansett.

Jeg har selv knust en CPU-kjerne, og det skjer fordi man ikke forstår hvor enkelt det egentlig er. Man skal bruke et skrujern i et spor på stålfjæren, og trykke ut - ned - inn. Stålfjæren er da selvfølgelig festet på den andre siden av socketen først. Det er kun stålfjæren som skal trykke ned på (innsiden av) kjøleribben. All annen vekt på kjøleribben vil belaste et hjørne av kjernen, og det ække no´særli´.

Som et lite spark til den evinnelige "det-jeg-har-er-best" diskusjonen i forumet, som aldri tar slutt: er det virkelig ingen som tenker over at ALLE faktisk er fornøyd med det de selv har, og at det er en GRUNN til at de synes det (*sukk*)? Folk skryter, fordi det er gøy å skryte, men man trenger vel ikke å prøve å overbevise alle andre av den grunn? Jeg legger mer vekt på at det aldri er noen som skryter av Volari DUO, eller VIA EPIA, og derfor kjøper jeg ikke de produktene.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...