Goophy Skrevet 27. juli 2004 Del Skrevet 27. juli 2004 Har hørt at AMD skal være vanskeligere å bygge en intel. eller? Det vanskeligste du kommer over er vel å klipse på CPU-kjølere. Altså, nei, det stemmer ikke helt. Lenke til kommentar
Stor Oddnoga Skrevet 27. juli 2004 Del Skrevet 27. juli 2004 I tillegg hvis du er gamer så yter AMD sine CPU jevnt over bedre enn Intels. Det er jo helt avhengig av hva slags AMD eller P4 man velger. Lenke til kommentar
El Matador Skrevet 27. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 27. juli 2004 intel cpu`er skal man bare "klikke vifta nedpå. hos AMD må man bruke litt makt. og det vil ikke jeg første gang jeg bygger pc. Lenke til kommentar
Goophy Skrevet 27. juli 2004 Del Skrevet 27. juli 2004 intel cpu`er skal man bare "klikke vifta nedpå. hos AMD må man bruke litt makt. og det vil ikke jeg første gang jeg bygger pc. Åværsåsnill a'. ' Du klarer umulig å ødelegge noe bare ved å klipse ned på en sokkel A blokk, trenger ikke mye kraft i det hele tatt. Trenger mer makt for å dytte ned minnemodulene jo! Jeg ville ihvertfall ikke sett på det som et problem i det hele tatt! Lenke til kommentar
El Matador Skrevet 27. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 27. juli 2004 hvilken AMD cpu burde jeg se på da i denne prisklssen? athlon64 eller athlon? eller en annen? Lenke til kommentar
Goophy Skrevet 27. juli 2004 Del Skrevet 27. juli 2004 Athlon XP. Du kan jo feks. kjøpe et Abit NF7 2.0hk, en XP2500+ og noe bra minne. Det burde komme på under 6k. Lenke til kommentar
emacoolit Skrevet 28. juli 2004 Del Skrevet 28. juli 2004 Dersom du skal montere PCen selv, så kan du jo kjøpe boxed AMD CPU. Dermed risikerer du ikke å knuse kjernen på AMDen. Det er mindre anledning til å overklokke da, men med en 2,0 Ghz CPU skal behovet være godt dekket uansett. Jeg har selv knust en CPU-kjerne, og det skjer fordi man ikke forstår hvor enkelt det egentlig er. Man skal bruke et skrujern i et spor på stålfjæren, og trykke ut - ned - inn. Stålfjæren er da selvfølgelig festet på den andre siden av socketen først. Det er kun stålfjæren som skal trykke ned på (innsiden av) kjøleribben. All annen vekt på kjøleribben vil belaste et hjørne av kjernen, og det ække no´særli´. Som et lite spark til den evinnelige "det-jeg-har-er-best" diskusjonen i forumet, som aldri tar slutt: er det virkelig ingen som tenker over at ALLE faktisk er fornøyd med det de selv har, og at det er en GRUNN til at de synes det (*sukk*)? Folk skryter, fordi det er gøy å skryte, men man trenger vel ikke å prøve å overbevise alle andre av den grunn? Jeg legger mer vekt på at det aldri er noen som skryter av Volari DUO, eller VIA EPIA, og derfor kjøper jeg ikke de produktene. Lenke til kommentar
jonnor Skrevet 28. juli 2004 Del Skrevet 28. juli 2004 Det hjelper jo ikke å kjøpe boxed for å ikke knuse kjernen da! Du må jo alikevel sette på kjøleren liksom... kjøleren henger ikke fast i cpu selv om det er boxed bare så du vet det Lenke til kommentar
emacoolit Skrevet 28. juli 2004 Del Skrevet 28. juli 2004 I stand corrected... Men resten av innlegget mitt står jeg ved - foreløpig... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå