Gå til innhold

AGP Aperture Size


enurweb

Anbefalte innlegg

Heisann!

 

Har ikke fulgt så masse med på hardware fronten eller noen sånne ting på lenge før jeg nå nylig oppgraderte maskinen med mye nytt.

 

Jeg har blandt annet handlet MSI Radeon 9800 Pro 128 Mb kortet mange har snakket om...

 

Det jeg lurer på er inne i BIOS til ASUS HK mitt der det står AGP Aperture Size.

Her har jeg valg helt fra 4 Mb tror jeg det er og helt opp til 256 Mb.

Når jeg da har MSI Radeon 9800 Pro 128 Mb, skal da aperture size stå på 128? Den stod på 64 mb som standard.

 

 

Kanskje litt n00b spørsmål siden det virker logisk med 128 men... håper på svar :blush:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

For this reason, we suggest at least a 128 MB AAS unless system memory is very low, or problems are experienced.

 

Ideally, you’d want to run a 256 MB AAS, as it would result in the best video performance and compatibility. As our tests showed though, 256 MB AAS does not work on all PCs and configurations, so it must be tested. You should run an AAS of 256 MB on your system if you do not experience problems and you have the memory to spare (or you do not notice problems with applications hogging your memory). Remember that even if you have a 256 MB aperture size set, it is highly unlikely that you’ll use nearly 256 MB of memory at a time

 

Ut ifra dette: Minimum 128, 256 hvis du har minimum 512MB RAM i maskinen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...