Gå til innhold

Hardware som ikke matcher? (Lang)

Anbefalte innlegg

Jeg sliter veldig med Pcen min for tiden. Jeg vet ikke hvor jeg skal begynne for å beskrive problemene, men jeg skal gjøre en innsats for å beskrive det så godt jeg kan. Here goes:

Hovedkort:

A7N8X-E

Skjermkort:

GeForce 6800 Ultra 2200

Ram:

1 Kingston 512 + 1 Kingston 256. Er ikke sikker på hvor kjapp den er. Man skal ikke anta, men jeg antar begge brikkene er minimum Pc2200.

CPU:

XP 2000 (Trengs oppgradering her ja.. :) )

Disker:

Her har vi ett utvalg av forskjellig drit, alt fra en gammel Seagate Barracude 30GB til en litt nyere Maxtor 120GB. Har tilsammen 4 disker på tilsammen 500GB. To av disse diskene kjører SATA. OS ligger på en av SATA diskene. Hvilken av diskene som kjører SATA har jeg desverre ikke oversikt over nå, siden hukommelsen min er heller laber, og jeg befinner meg en liten stund unna PCen atm. Hvis det har noe å bety da. :)

Det var litt om Hardwaren. Hvis dere trenger mer hardware info så bare spørr her i tråden eller send meg en mail på [email protected].

Problemet 1:

Maskinen finner alle diskene i oppstart, men finner kun en fysisk disk når jeg skal innstalere OS. (XP i denne omgang) Det samme gjelder hvis jeg booter opp fra en diskett og kjører Fdisk.

Når jeg endelig får OS inn, og kommer opp i Windows, finner den alle diskene, men OS ligger da på D: , ikke C: som jeg definerte under instalasjonen.

Problem 2:

Ryktene sier at det er lurt å legge inn alle MB drivere osv, så jeg legger inn alle drivere som fulgte med hovedkortet mitt. SATA driver, USB 2.0 driver, osv.

Etter alle MB drivere er lagt inn, tar jeg den rebooten som PCen vil ha, og da henger den seg. Da må jeg boote i "last known good config" som betyr at den går tilbake til FØR jeg la inn MB driverene.

Problem 3:

Samme som nr 2, bare at det gjelder skjermkortet. Har prøvd både orginal drivere, og Forceware drivere. Hvilken Forceware driver anbefales?

Dette problemet kan jo komme av at MB drivere og skjermkort drivere ikke er lagt inn på samme tid. Har prøvd å legge inn alt i en sleng også, men det samme skjer da også.

Håper dere har orket å lese helt hit, og at dere har noen tips til hva som kan være feil.

Spørr om mer info i tråden eller på mail: [email protected]

Ash Housewares

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...