Gå til innhold

Kuleste sykdommen du har hatt!


knutby

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Vet ikke om det er en sykdom, men har i hvert fall fått flere "knopper" rundt om på kroppen som ikke er kviser, byller eller lignende noe jeg har sett før. Skal vel få dratt meg til legen snart; i mellomtiden kan jeg klage som vanlig og syne synd på meg selv.

Endret av AnAnAs
Lenke til kommentar

jeg har aldri brukket noe :w00t: men opererte vekk mandlene når jeg var 4, på grunn av at jkeg hadde øyrebetennelse stort sett hele tiden.

 

den veerste sykdommen jeg noen gang har hatt var nok lunge og tining (ikke tining men husker ikke det egentlige navnet) fikk det vel først rundt juletiden (denne julen) da trodde jeg det bare var en vanlig forkjølelse siden jeg har iallefall 2 forkjølelse hver vinter. da hostet jeg bare litt og var litt slapp, senere litt etter nyttårsaften ble jeg helt slapp og såg på TV hele dagen , hadde så vondt i halsen at jeg drakk 1 lite glass med vann og en havl brødsive dagen. dette gikk bort etter ca 10 dager (fra nyttårsaften) og jeg gikk ned 10KG ++ på disse dagene, men gikk 10kg oppigjenn på 2 dager når jeg var virklig frisk igjenn.

 

glemte og levere melding på skolen og i karakterboka mi står det at jeg har 8 dager fraver :roll: (uber teite lærere )

 

men dette var ingenting iforhold til hva andre sliter med

 

glemte nesten at jeg også har brekt en frammtann, fikk sykkelstyre opp i munen, ikke og anbefale

 

av sykiske sykdommer er jeg av og till veldigt distre, men husker enkelte ting SVERT godrt. har et fotografisk bilde av en side i samfunsfag boka mi der det står at en fyr som nettopp hadde blitt døypt av kongen i norge var på vei hjem til grønnland, men så mistet han kursen og kom til amerika. han kalte dette landet vinland på grunn av at det var så mye vindruer der. men ingen trodde han og columbus fikk æren ca 700år senere.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf
men husker enkelte ting SVERT godrt. har et fotografisk bilde av en side i samfunsfag boka mi

Jeg kjenner kanskje 4-5 stykker som er sånn, inkludert meg selv. Fotografisk hukommelse er ganske normalt.

Lenke til kommentar
Vet ikke om det er en sykdom, men har i hvert fall fått flere "knopper" rundt om på kroppen som ikke er kviser, byller eller lignende noe jeg har sett før. Skal vel få dratt meg til legen snart; i mellomtiden kan jeg klage som vanlig og syne synd på meg selv.

Mener du noen slags små "nupper" i huden? Tørre?

Ja, de er tørre, hvis man klemmer, kommer ingenting. Jeg har merket at de blir bare større og flere hvis man peller med dem, så har bare latt dem være, men nå ligner det mest på kviser uten noe i, selv om det ikke er det. Plagsomme er de i hvert fall, og har havnet på de merkeligste steder; på den ene siden av rumpa ved låret, mellom skulderbladene og på leggen.

Lenke til kommentar

Tør jeg tippe på Keratosis Pilaris? Utarter seg stort sett på overarmer, skuldre, høyt på brystkasse og sider av lår/rumpe, er medfødt, uhelbredelig, men mulig å behandle, gir tørre kviselignende "nupper" som ikke sprer seg om du peller de (som du sa) men gjerne utarter seg mye i perioder?

 

Mange, mange som har dette, er 50% sjanse for å få det om en av foreldrene dine har arvestoffet med seg. Utarter seg ikke hos alle, og utarter seg stort sett de første 20 årene av livet ditt (stort sett et sted mellom 15 og 20 års-alderen). Sjekk uansett med hudlege.

 

EDIT: "KP affects 50-80% of adolescents and approximately 40% of adults worldwide"

Endret av HalTan
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf
Tør jeg tippe på Keratosis Pilaris? Utarter seg stort sett på overarmer, skuldre, høyt på brystkasse og sider av lår/rumpe, er medfødt, uhelbredelig, men mulig å behandle, gir tørre kviselignende "nupper" som ikke sprer seg om du peller de (som du sa) men gjerne utarter seg mye i perioder?

 

Mange, mange som har dette, er 50% sjanse for å få det om en av foreldrene dine har arvestoffet med seg. Utarter seg ikke hos alle, og utarter seg stort sett de første 20 årene av livet ditt (stort sett et sted mellom 15 og 20 års-alderen). Sjekk uansett med hudlege.

 

EDIT: "KP affects 50-80% of adolescents and approximately 40% of adults worldwide"

Jeg har sånn på overarmene tror jeg.

Lenke til kommentar

Uansett, gå på apoteket og spør etter krem/salve med 2% salicylsyre, det skal visst hjelpe en del, men må ikke brukes mye da det KAN forårsake forgiftning. Sol skal også hjelpe.

 

Wee. Se hva jeg fant. http://www.epinions.com/content_970694788

 

(Ps. det kan ikke opereres vekk, det er 100% uhelbredelig, og skyldes en kromosomfeil. Det kan dog, som sagt, behandles.)

Endret av HalTan
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...