Gå til innhold

Kuleste sykdommen du har hatt!


knutby

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
teknikeren:

 

Jeg er veldig plaget av hodepine. Har gått til øyelege, og har bevist dårlig syn. (nærsynt)

 

Skal begynne med linser og briller. Vil hodepinen gå vekk når jeg har bynt med det? Har vært sinnsykt mye nå i det siste.. :(

Får håpe det, det hjalp for meg, var liten gutt da jeg begynte med briller :cry: .

x samboen hadde samme problem der også hjalp det litt men hoved grunnen til hodepinen var at hun hadde stiv nakke, litt belasting der i gården. Hun ble bra tilslutt, dama til min bror derimot har prøvd briller akupunktur healing osv nesten allt nå og ingen leger finner ut av dette. Hun må ha veldig sterke tabletter når det er som verst, disse er helt syke, dama blir jo bom stille å så fraværende at jeg synes synd på henne.

 

Håper det ordner seg for deg, ingen fortjener å gå med konstant hodepine.

Lenke til kommentar
falsk krupp er en barnesykdom der halsen trekker seg sammen, med medfølgende pusteproblemer..

 

Jeg måtte på sykehus i ambulanse med oksygenmaske og full pakke..

 

føles nesten som at det ikke er noe luft i rommet.. helt forferdelig...

Det må være jævlig, hadde en slik opplevelse når jeg var liten... ikke det at jeg kommer på noe men mamma og pappa derimot.. he he he, ble stukket av en veps i halsen og dat ble det panik.

Lenke til kommentar

Brukket fot, slått hull i hodet + diverse kuttskader opp gjennom barndommen.

Helt normalt

ATM: Depresjoner, suicidaltanker, sosial-, panikk-, og generell angst.

Og jeg viser tydeligvis tegn på tidlig schizofreni(I følge min psykolog).

Morsomt å ha noen å prate med når man er alene :p

Lenke til kommentar
Jeg fikk også nettop vite at jeg er nærsynt på ene øyet, og langsynt på andre.. Men ikke så mye da, ca .50..

Åssen funker det? "Opphever" de hverandre lissom?

 

Edit: Btw, tror jeg har en slags mild form for Akarofobi/Entomofobi (redsel for insekter), bare at det er det aller meste av slimete ting osv jeg ikke takler. Ikke at det er så morsomt for meg eller skogssneglen, men det var morsomt for kompisene mine da de kasta en etter meg. :-----------[

lukk igjenn det ene øyet så har man kikkert, lukk igjen det andre så har man mikroskop :D

Nja, hehe.. Opphever ikke nei, men jeg må bruke briller med to forskjellige glass..

 

Det som folk nevner over her, feks. Snowdog, trodde jeg og.. Gikk til øyenlegen bare for "morro's" skyld og trodde jeg hadde perfekt øye syn, men ble fortalt at jeg ikke hadde det og at hjernen jobber på overtid hele tiden for å stille synet. Derfor ble jeg fortere sliten og vond i hodet enn andre.. Men nå som jeg har fått briller, virker alt bedre.. :) Anbefaler å få øya sjekket gjevnlig..

Lenke til kommentar

Har fått et par og hundre smeller i fingrene så de er ikke helt god. Værst er det for den stakkars lillefingeren min som er helt skeiv. Et ledbånd har røke så klarer ikke holde den rett fram. Ser ut som den freaken. Må operere.*Grue seg, første operasjon som eg kan huske*

Ellers husker eg en episode når eg var liten. Som den sprinteren jeg var,( :p ) klarte jeg å løpe i en klessnor. Fikk snoren i kjeften og føk rett i bakken. Wiplash kor? ;)

En annen gang klarte jeg å tryne med kjeften først i kanten på en trapp. Tannen var helt blå og måtte trekkes. (Har den tannen enda)

 

Har også diverse allergier, ikke så sterke tho, men driter i de. Prøver å overbevise meg selv om at jeg ikke er allergisk for noe. *Håpe på å bli immun på den måten*

Medisiner er noe jeg tydeligvis ikke liker. Alle hostesafter og lignende eg har prøvd å fått ned har komt rett opp igjen. :sick:

Men er ikke så ofte syk at jeg må ta medisiner. Har faktisk ikke vært alvorlig syk så lenge jeg kan huske. GO immunsystemet! Men er sånn litt tett i nesen ca. alltid.

Lenke til kommentar

Er veldig plattfot. Går med såler, men får fortsatt vondt i føttene hvis jeg går mye eller står mye stille.

Brist i ryggen etter et fall.

Dårlige knær, det knaser og knirker i dem. Virker som det ikke er noe væske, kjenner at senene gnisser.

Hadde en spiseforstyrrelse når jeg var 6-7 år.

 

hmm...er det noe mer ? og jo jeg har klart å skjære meg på en ostehøvel, slå den dere :lol: Har et arr på tommelen fra møtet med ostehøvelen.

Lenke til kommentar

Hvor skal jeg begynne?...

 

kutta opp fingeren, måtte gå med gips i to måneder....(kutta senen av..så,enda arr 13 sting)

kutta opp benet, svært hull.(krykker leenge, har enda ett stooort arr, x antall sting.)

stort kutt i hodet.

Fikk en baufill(langt) inn i benet(samme ben)

pluss masse ting jeg ikke husker..

Men en gang så velta jeg komoden til mamma(med MASSE glass i.. hylla landa sånn att jeg"smatt igjennom ett hull" når hylla datt ned..)

skader fra det: lite kutt "i" øyenbrynet....

så har jeg masse annet(allergi osv osv )

gidder ikke skrive mer.

Når du tenker på det.. så er jeg bare 14 år.......!

Endret av Bundy
Lenke til kommentar
Går ikke med konstant hodepine, altså. :---P

Er bare nokså ille noen dager. :) Får håpe det går over når jeg får linser.

Jeg har noe så fint som "spenningshodepine". Det kommer i perioder, og kan vare opptil flere dager i strekk. Veldig lite behagelig. Minner litt om migrene, men man blir ikke lysømfintlig og kvalm og alt det der.

 

Kanskje en ide å skrive "hodepinedagbok"? Det må jeg..

Typisk; når den begynte, når den slutta, dato, hva som kan ha utløst det, om du hadde tatt no medisiner i perioden, om det fins andre faktorer som kan spille inn..

 

Hodepine kommer ikke bare av fysiske skavanker, det kan oppstå av psykiske påkjenninger/stress også.

 

Og linser er ikke nødvendigvis løsningen, jeg får hodepine av linsene også til tider, og jeg bruker de nesten ikke lenger. Tips: sats på dagslinser, de sliter ikke så mye på øyet. Og man trenger ikke bruke dem hver dag for å få noe igjen for prisen.

Lenke til kommentar
Går ikke med konstant hodepine, altså. :---P

Er bare nokså ille noen dager. :) Får håpe det går over når jeg får linser.

Jeg har noe så fint som "spenningshodepine". Det kommer i perioder, og kan vare opptil flere dager i strekk. Veldig lite behagelig. Minner litt om migrene, men man blir ikke lysømfintlig og kvalm og alt det der.

 

Kanskje en ide å skrive "hodepinedagbok"? Det må jeg..

Typisk; når den begynte, når den slutta, dato, hva som kan ha utløst det, om du hadde tatt no medisiner i perioden, om det fins andre faktorer som kan spille inn..

 

Hodepine kommer ikke bare av fysiske skavanker, det kan oppstå av psykiske påkjenninger/stress også.

 

Og linser er ikke nødvendigvis løsningen, jeg får hodepine av linsene også til tider, og jeg bruker de nesten ikke lenger. Tips: sats på dagslinser, de sliter ikke så mye på øyet. Og man trenger ikke bruke dem hver dag for å få noe igjen for prisen.

kanskje jeg har spennings hodepine :ermm:

 

har i såfall vart i 5-6 måneder nå

Lenke til kommentar
Kutta av meg toppen av venstre tommel. Kunne ikke bruke space tasten med den fingeren på 2-3 uker.

Dethørtesikkegodtut.måttebareprøveselv....ganskekjiptigrunn.Bestesykdommenjegharhatterfyllesyke.Deterdalikemyeensykdomsomdenjegsiterer....EDIT:tosmåleifer

Selv om venstre tommel var sterkt redusert, kunne jeg fremdeles bruke høyre tommel ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...