Gå til innhold

Kuleste sykdommen du har hatt!


knutby

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
jeg har vondt i hodet hver eneste dag   :hm:

Bruker du briller? Hvis ikke burde du kanskje ta en synstest selv om du ikke føler at du ser dårlig... Det hjalp meg!

tatt synstest, tatt blodprøve ingen vet hvorfor jeg vondt i hodet :p

 

det eneste som seriøst hjelper litt er å sitte foran pcen :)

Lenke til kommentar
det koster jo bare 30.000 for laseropperasjon da  :thumbup:

Det var jo ikke så mye da? :whistle:

Men det kan slå ut feil vei og forverre ting, blant annet gjøre meg blind. Da er det nesten litt bedre med briller.

 

bruk linser isteden

Neh, dama i butikken sa jeg bare kunne glemme linser, noe med hornhinneskjevhet osv. Husker ikke helt.

 

Edit: Da får jeg ihvertfall Slalombriller med progressive glass (eller hva det nå heter, "se-dårlig-brilliglass" ihvertfall) fra USA nesten uke. :D

De kan jeg bruke hele tiden.

Endret av Goophy
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf
wh1te: synes seriøst synd på deg.

Jeg dauer i alle fall ikke av hypokonderi :)

 

Heller det enn å brekke ting og tang på kroppen, som jeg aldri har gjort.

Lenke til kommentar
Det var jo ikke så mye da? 

Men det kan slå ut feil vei og forverre ting, blant annet gjøre meg blind. Da er det nesten litt bedre med briller.

 

hvor i svarte granskauen har du hørt det? :roll:

 

muttern tok slik opperasjon, tar ca,15 sekunder per øye, deretter har man litt vondt i øynene i ca fire timer så er alt bra...... :D

 

for de som har sett en del på prima vera: optipluss bilruter :!:

Endret av TrulZern
Lenke til kommentar
Det var jo ikke så mye da? 

Men det kan slå ut feil vei og forverre ting, blant annet gjøre meg blind. Da er det nesten litt bedre med briller.

 

hvor i svarte granskauen har du hørt det? :roll:

Onkelen min jobber med slike operasjoner...

Sannsynligheten er svært liten, men den er der, og det har skjedd. :roll:

 

Uansett, det er nok ikke aktuelt for meg.

Lenke til kommentar

Jeg har også skeive hornhinner og linser, og det har søstera i også. Iaffal en av oss.

 

Uansett, sånn laseropplegg - har hørt av en som har gjort det (fettern min) at nær/langsynthet blir jevnet ut med alderen, så når nærsynte meg nærmer seg femti, kan det hende at jeg ser bra igjen da. På samme måte skulle da visstnok en sånn laseroperasjon hjelpe deg fint, helt til synet ditt forandret seg til det normale igjen oppe i årene. Stemmer dette? Vet ikke om jeg husker helt rett.

Lenke til kommentar

Jeg har også skeiv hornhinne på venstre øyet, og bruker linser.

Problemet er at du ikke får så bra syn med kontaktlinser som med briller når du har skeive hornhinner.. men det er ikke store forskjellen med meg da, så det går bra.

 

Mulig du har så skeive hornhinner at du ikke får kjøre bil med linser, og da er det ikke mye vits..

 

Om du finner ut du kan bruke linser, kan jeg anbefale døgnlinser! Ha dem på i 14 dager eller 1 måned i slengen, til og med om natten :) koster omtrent det samme som vanlige linser du kaster etter en dag, og er mye mer behagelig å ha på, siden de er laget av silikon eller noe lignede.

 

Edit: at nærsynthet blir jevnet ut med alderen er bare en myte. Det blir bare verre og verre :no:

Endret av likferd
Lenke til kommentar
For å kunne ta en laseroperasjon må synet ditt ha vært stabilt så og så lenge. Tror også du må veldig svakt syn - men det siste er jeg ikke sikker på.

Er rimelig sikker på at du må ha hatt stabilt syn i 2 år.

 

Kan ta laseroperasjon uansett hvor svaksynt du er, men det koster 30 000.

Tror det er en grense, hvor du får det gratis av velferdsamfunnet. men da skal du ha dårlig syn tror jeg.. -8 eller noe...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...