Gå til innhold

Kuleste sykdommen du har hatt!


knutby

Anbefalte innlegg

Det var vell ikke akkurat morsomt, men da jeg gikk i 6. klasse havnet jeg i en sykkelulykke der jeg bristet skallen og brakk begge armene (åpent brudd i høyre arm, altså beinet stakk ut.) Eneste positive var at jeg fikk et par slappe måneder uten skriftlige lekser. Jeg satt på skolen og så alle skrive oppgaver imens jeg bare satt og så på, hjalp dem litt muntlig :p Men med to brukkede armer var det jo handicaps som overdøvet det positive i "recoveringperdioden" som f eks: Hva kan man gjøre uten to armer som er gøy bortsett fra å se på film? Hva gjør man etter man har bæsjet?... jaja dere kan jo tenke dere resten selv. I tillegg spillte jeg både mye tennis og piano

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Det var vell ikke akkurat morsomt, men da jeg gikk i 6. klasse havnet jeg i en sykkelulykke der jeg bristet skallen og brakk begge armene (åpent brudd i høyre arm, altså beinet stakk ut.) Eneste positive var at jeg fikk et par slappe måneder uten skriftlige lekser. Jeg satt på skolen og så alle skrive oppgaver imens jeg bare satt og så på, hjalp dem litt muntlig :p Men med to brukkede armer var det jo handicaps som overdøvet det positive i "recoveringperdioden" som f eks: Hva kan man gjøre uten to armer som er gøy bortsett fra å se på film? Hva gjør man etter man har bæsjet?... jaja dere kan jo tenke dere resten selv. I tillegg spillte jeg både mye tennis og piano

9033379[/snapback]

måtte morra di vaske deg og sånt da?

 

Edit: skabb er bare nasty.

 

Jeg er allergisk mot alt som er grønt og gror, så jeg elsker regnvær.

Og når jeg legger meg hører jeg stemmer. Startet med at jeg ligger å tenker, så blir tankene mer og mer høyrøstede og tar over styringa si selv. Er så jævli irriterende, gruer meg til å legge meg hver natt. Eneste som hjelper er å drikke, men er ikke alltid det passer seg.

Endret av Nstin
Lenke til kommentar

Jeg har hatt (og har fremdeles til tider) noe som er såpass uvanlig som søvnlammelse. Utrolig merkelig greier som gjør at i det øyeblikket man sovner, så sovner hele kroppen, bortsett fra bevissthete.. Dere kan tenke dere hvorfor det er merkelig. Du ligger der helt lammet (fordi du egentlig sover) men er våken likevel. Og hva skjer når man sover? Jo, man drømmer! Det betyr at jeg ligger der våken og er oppmerksom på at jeg drømmer og da får jeg ville halliser og altmulig rart.

Lenke til kommentar

Hahahah, så fett! :D elller? :ermm:

 

Jeg har ikke hatt noen MERKELIGE sykdommer, men kan skryte på meg 2 brekte håndledd, en bristet skulder, 4 x hjernerystelse, pluss svimt av 3 ganger og forstuet utallige ting. Har pluss brekt noen parr negler, helt til rota. I en alder av femten år! :w00t:

 

 

EDIT:

Spiller som keeper for lag og sone, så jeg forstuer ca en finger i uka :wee:

Endret av latter17
Lenke til kommentar
Synes denne tråden har blitt til en tråd der folk ikke nevner den kuleste, men den mest spesielle/vondeste/ekleste osv. :ermm:

 

Selv har jeg noe sært og uforklarlig noe. Jeg har hatt det to ganger på kanskje 3 år. Det som skjer er at jeg får en liten irriterende flekk MIDT i synsfeltet, noe som gjør at det blir umulig å se på ting, fordi fokuset er akkurat dekt til med en flekk. Flekken har ikke noen farge; du kan ikke kalle det en flekk. Kanskje en flekk med tomrom. Det er nemlig absolutt ingenting i den flekken. Ikke svart, men ingenting. Det er så rart.

 

Videre utvider denne flekken seg og blir større, deretter flytter den seg heldigvis bort fra fokus, men dekker til HELE høyre del av synsfeltet mitt. Det vil si at jeg knapt nok ser noe som helst der. Jeg ser ingenting. Ikke svart. Ingenting. Ikke en eneste farge, det er bare tomrom. Og det er dritkult. Etter en time er det hele borte. Jeg slapp en KRL-time en gang ved at jeg var ute av stand til å skrive i boka mi eller se på tavla.

 

Så jeg har gått til lege. Første gang hos legevakta, andre gang hos legen. Første gangen var det fryktet at det var migrene som ville være fullverdig neste gang, andre gang ble det utelukket, og uten snøring var fastlegen min da han utelukket epilepsi og mange andre sjeldne sykdommer. Jeg føler meg rimelig sær, og har den kuleste sykdommen av alle. :cool:

9033334[/snapback]

Du er faktisk ikke aleine. Opplevde det mange ganger i fjor, og også tiende klasse, men har vært fri nå omtrent ett år. Men som du sier så forsvinner det bare du slapper av. Jeg måtte bare legge meg ned og ha øynene lukket, hvis ikke mistet jeg fokus og øynene flakket bare rundt og jeg fikk vondt i hodet :thumbdown:

Lenke til kommentar
Synes denne tråden har blitt til en tråd der folk ikke nevner den kuleste, men den mest spesielle/vondeste/ekleste osv. :ermm:

 

Selv har jeg noe sært og uforklarlig noe. Jeg har hatt det to ganger på kanskje 3 år. Det som skjer er at jeg får en liten irriterende flekk MIDT i synsfeltet, noe som gjør at det blir umulig å se på ting, fordi fokuset er akkurat dekt til med en flekk. Flekken har ikke noen farge; du kan ikke kalle det en flekk. Kanskje en flekk med tomrom. Det er nemlig absolutt ingenting i den flekken. Ikke svart, men ingenting. Det er så rart.

 

Videre utvider denne flekken seg og blir større, deretter flytter den seg heldigvis bort fra fokus, men dekker til HELE høyre del av synsfeltet mitt. Det vil si at jeg knapt nok ser noe som helst der. Jeg ser ingenting. Ikke svart. Ingenting. Ikke en eneste farge, det er bare tomrom. Og det er dritkult. Etter en time er det hele borte. Jeg slapp en KRL-time en gang ved at jeg var ute av stand til å skrive i boka mi eller se på tavla.

 

Så jeg har gått til lege. Første gang hos legevakta, andre gang hos legen. Første gangen var det fryktet at det var migrene som ville være fullverdig neste gang, andre gang ble det utelukket, og uten snøring var fastlegen min da han utelukket epilepsi og mange andre sjeldne sykdommer. Jeg føler meg rimelig sær, og har den kuleste sykdommen av alle. :cool:

9033334[/snapback]

Du er faktisk ikke aleine. Opplevde det mange ganger i fjor, og også tiende klasse, men har vært fri nå omtrent ett år. Men som du sier så forsvinner det bare du slapper av. Jeg måtte bare legge meg ned og ha øynene lukket, hvis ikke mistet jeg fokus og øynene flakket bare rundt og jeg fikk vondt i hodet :thumbdown:

9036002[/snapback]

Grattis gutta, dere har fått migrene! Det er AKKURAT det jeg og har, bare at jeg etterpå får så GRUNDIG vondt i huet. Og jeg får ikke en prikk, men en C på høyre øyet. Det er faktisk en av de mindre ille migrenene! :)

Lenke til kommentar
Grattis gutta, dere har fått migrene! Det er AKKURAT det jeg og har, bare at jeg etterpå får så GRUNDIG vondt i huet. Og jeg får ikke en prikk, men en C på høyre øyet. Det er faktisk en av de mindre ille migrenene! :)

9036061[/snapback]

Får absolutt ikke noe vondt i hodet i det hele tatt. Men om jeg får det noen gang, er jeg takknemlig for at det ikke er clusterhodepine slik som onkelen min har (Aka. "selvmordsmigrene").

Lenke til kommentar
Grattis gutta, dere har fått migrene! Det er AKKURAT det jeg og har, bare at jeg etterpå får så GRUNDIG vondt i huet. Og jeg får ikke en prikk, men en C på høyre øyet. Det er faktisk en av de mindre ille migrenene! :)

9036061[/snapback]

Får absolutt ikke noe vondt i hodet i det hele tatt. Men om jeg får det noen gang, er jeg takknemlig for at det ikke er clusterhodepine slik som onkelen min har (Aka. "selvmordsmigrene").

9037176[/snapback]

Jeg får det alltid når jeg trener jeg! :( Idrettsdagen, joggetur, fotballtrening osv! Vær gang jeg merker C'en kommer, så bare.... sukk :ermm:

Lenke til kommentar
Jeg får det alltid når jeg trener jeg! :( Idrettsdagen, joggetur, fotballtrening osv! Vær gang jeg merker C'en kommer, så bare.... sukk  :ermm:

9037187[/snapback]

De to anfallene kom også etter trening. Første gang etter jeg hadde dusjet etter en fotballtrening, andre gang i KRL-timen etter gym. :hmm:

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Tok først og opererte vekk ene tåneglen 8kke en sykdom men tidi historie) så jeg måtte være vekke fra skolen i en uke. Så dagen før jeg skulle gå på skolen fikk jeg Streptokokk-infeksjon så jeg kunne ikke snakke ELLER gå på skolen på 3 uker

 

Tilsammen var jeg vekke en måndd fra skolen :tease:

Lenke til kommentar

Fikk masse røde blemmer over hele overkroppen og på armene, som huden senere begynte å løsne fra. Så veldig ekkelt ut. Dette var da jeg var 14-15 år gammel. Så ut som jeg hadde en slags pest av noe slag. Husker ikke hva legen kalte sykdommen, men jeg hadde aldri hørt om den før. Heldigvis fikk jeg det aldri igjen.

Lenke til kommentar
Fikk masse røde blemmer over hele overkroppen og på armene, som huden senere begynte å løsne fra. Så veldig ekkelt ut. Dette var da jeg var 14-15 år gammel.  Så ut som jeg hadde en slags pest av noe slag.  Husker ikke hva legen kalte sykdommen, men jeg hadde aldri hørt om den før.  Heldigvis fikk jeg det aldri igjen.

9642508[/snapback]

 

Hadde du hatt vannkopper før du fikk dette? Symptomene ligner en del på helvetesild, som jeg hadde. Men du kan bare få helvetesild hvis du har hatt vannkopper først.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...