Gå til innhold

Kuleste sykdommen du har hatt!


knutby

Anbefalte innlegg

Har atopisk eksem, noe som gjør at jeg får veldig tørr hud av å komme i kontakt med vann.

Må smøre meg med fuktighetskrem hver gang etter jeg har badet:(

Var værre før da, med skikkelig utslett og greier.

 

Kikhoste.

Fikk jeg da jeg var rundt 10 år. Arter seg slik at man av og til får anfall slik at man ikke får puste, og hiver etter pusten en stund til det går over. Ikke farlig for min alder, men gud så ekkelt.

Tror man skal dø hver gang man får anfall.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Har aldri hatt noe skikkelig alvorlig. Men en ting skal nevnes, på grunn av navnet.

 

Molusker :p

9007492[/snapback]

 

Oh yes^^ Hadde det under høyre armen og litt ned på siden av magen da jeg var en del yngre. For å ta dem bort gikk jeg først med bedøvelseskrem i en dag, så ganske spesielt ut med sånn bomullsfilt (eller hva det nå heter) over hele venstre siden av overkroppen. Hudlegen min skar dem så bort en etter en.

 

Jeg har i tillegg hatt en rar liten, hva skal jeg kalle det, greie. Hypervekst kalles det. Jeg skar meg på siden av stortåa på Hudøy, og "de voksne" satte på plaster. Da det ikke så ut til å vokse, sa jeg dette til dem. De fnøs, og lot det være. Da jeg kom hjem så det ut til at såret vokste utover, akkurat som at kjøttet i kroppen min tøt litt ut av såret, og la seg pent utover neglen min. Vi gikk til legen, som opererte det bort. Jeg fikk ikke ha tåa i vann på en uke, og skulle til badeland om et par dager. Interresant "sykdom". Føkk Hudøy.

 

Og siden alle andre skal skryte på seg alt mulig rart som ikke er sykdommer: Jeg er også et offer for allergien, med gamle slagere som pollen, katt, peanøtter, jordbær, nøtter, og soya på listen. Har og sydd syv sting langsmed og en halv centimeter til høyre for hovedpulsåren på håndleddet. DET var skummelt.

 

Edit: La inn et bilde av molusker.

post-114048-1183674619_thumb.jpg

Endret av Emoelg
Lenke til kommentar
Gjest Yoshi
Har akkurat samme problem, 16 år og begynt med jern tabletter.

Står opp og rusler til kjøleskapet, plutselig blir alt svart, ikke helt mørkt, men sånn at du nesten ikke ser noe. Du føler deg svimmel, plutselig er alt borte, dermed åpner jeg kjøleskapet og tenker om hvorfor i pokkers jeg åpnet kjøleskapet  :roll:.

Har besvimt før også, i 7. klasse tror jeg pga nettopp dette. 1.84 høy og veier litt over 60, dette er vel normalt?

 

Føler meg deg Yoshi :)

9008369[/snapback]

Jeg klarer meg om jeg spiser leverpostei og drikker appelsinjus (men er litt dårlig på det). Det at jeg er kjempetynn har jo også noe å si. Pluss at jeg har arva det fra pappa. :p

 

Er 1,73m og veier vel 52-53kg. Veldig lav BMI, altså. :S

Lenke til kommentar
Har akkurat samme problem, 16 år og begynt med jern tabletter.

Står opp og rusler til kjøleskapet, plutselig blir alt svart, ikke helt mørkt, men sånn at du nesten ikke ser noe. Du føler deg svimmel, plutselig er alt borte, dermed åpner jeg kjøleskapet og tenker om hvorfor i pokkers jeg åpnet kjøleskapet  :roll:.

Har besvimt før også, i 7. klasse tror jeg pga nettopp dette. 1.84 høy og veier litt over 60, dette er vel normalt?

 

Føler meg deg Yoshi :)

9008369[/snapback]

Jeg klarer meg om jeg spiser leverpostei og drikker appelsinjus (men er litt dårlig på det). Det at jeg er kjempetynn har jo også noe å si. Pluss at jeg har arva det fra pappa. :p

 

Er 1,73m og veier vel 52-53kg. Veldig lav BMI, altså. :S

9013346[/snapback]

 

 

Samme her. Har utrolig lav Bmi. På grensen av sykdom o.O Er cirka 1.85 og veier 55 kg =o Jaja, må vel begynne å trene :p

Lenke til kommentar

Jeg er også en spinkel jævel, veier såvidt under 60kg og er av omtrent samme høyde som deg. Opplever det samme som dere over meg. Men jeg trener, dog.

 

Uansett. Sykdom? Har ikke vært så jævlig, men å fjerne mandlene var vondt i to-tre uker. Mest fordi jeg nektet å ta stikkpiller, bare vanlige piller. Og det hjalp visst ikke like godt. Men jeg nekter å putte noe frivillig opp i ræva. :p

Lenke til kommentar

Vel, dette fikk jeg da jeg var et par-tre mnd gammel - i mors mage. Søsteren min kom hjem med røde hunder (sykdommen), og smittet ho mor, som i sin tur smittet meg.

 

Resultatet? Fullstendig hørselstap fra fødselen av :nei:

Edit: Dette ler vi av den dag i dag, at det var min søsters "feil" at jeg ble utsatt for dette. Noe det var :p

 

Ellers kan jeg jo skryte av at jeg fikk skulderen ut av ledd da jeg skulle dra igang noe...

Endret av tOmma-
Lenke til kommentar

Har vel egentlig ikke vert så mye syk.

Men var mye syk på barneskolen. Var dårlig ofte, tok mange blodprøver, men legene fant aldri ut hva det var, også gikk det plutselig over.

 

Ellers så har jeg greid å forstue begge tomlene mine samtidig. de ble dritvonde, og store. Kunne ikke brukes på flere dager :p

Lenke til kommentar

tja, jeg har/hatt

 

* Feberkrampe da jeg var 2 uker gammel. Sykebil+sykehus ftw.

* Knekt av en 1,5cm bit av kula i skulderledde, snowboard seff.

* Spiker gjennom sko + fot.

* Neglrotbetennelse i begge storetærne, operert dem begge 6 eller 7 ganger tilsammen og det komme altid tilbake :(

* Svake håndledd på grunn av skateboard og snowboard

* Påkørt av bil 3 ganger, vi har en stygg sving i nabolaget ^^

 

Det er det jeg kommer på i farta.

Lenke til kommentar

Synes denne tråden har blitt til en tråd der folk ikke nevner den kuleste, men den mest spesielle/vondeste/ekleste osv. :ermm:

 

Selv har jeg noe sært og uforklarlig noe. Jeg har hatt det to ganger på kanskje 3 år. Det som skjer er at jeg får en liten irriterende flekk MIDT i synsfeltet, noe som gjør at det blir umulig å se på ting, fordi fokuset er akkurat dekt til med en flekk. Flekken har ikke noen farge; du kan ikke kalle det en flekk. Kanskje en flekk med tomrom. Det er nemlig absolutt ingenting i den flekken. Ikke svart, men ingenting. Det er så rart.

 

Videre utvider denne flekken seg og blir større, deretter flytter den seg heldigvis bort fra fokus, men dekker til HELE høyre del av synsfeltet mitt. Det vil si at jeg knapt nok ser noe som helst der. Jeg ser ingenting. Ikke svart. Ingenting. Ikke en eneste farge, det er bare tomrom. Og det er dritkult. Etter en time er det hele borte. Jeg slapp en KRL-time en gang ved at jeg var ute av stand til å skrive i boka mi eller se på tavla.

 

Så jeg har gått til lege. Første gang hos legevakta, andre gang hos legen. Første gangen var det fryktet at det var migrene som ville være fullverdig neste gang, andre gang ble det utelukket, og uten snøring var fastlegen min da han utelukket epilepsi og mange andre sjeldne sykdommer. Jeg føler meg rimelig sær, og har den kuleste sykdommen av alle. :cool:

Endret av Mr. Crowley
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...