Gå til innhold

Kuleste sykdommen du har hatt!


knutby

Anbefalte innlegg

Ingenting i forhold til resten her.

 

- Væskeansamling i låret 2 ganger.

- Forkjølet omtrent hele vinteren - hver vinter.

- Skjeve hornhinner

- Er til tider deprissiv og sliter litt med dårlig selvtillitt. Selvdiagnosert.

 

Er noe av dette "kult"? :shrug:

8972465[/snapback]

Wow, du har 1337 innlegg :dribble: .

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vel kult og kult, men jeg hadde 41.5 i feber som 9 åring. Og i slutten av sessongen brakk jeg kragebeinet på snowboard da jeg kom i aaalt for stor fart på en rail og kantet. Ifjor brakk jeg også fingeren på snowboard, landet oppå den på is. Har vært ganske heldig egentlig, er somregel frisk. Den største feilen er at jeg er dum, men det får jeg ikke gjort så mye med.

Lenke til kommentar

Jeg kan ikke skryte på meg å ha hatt noen kule sykdommer. Men jeg har hatt hjernehinnebetennelse og blindtarmbetennelse. Hjernehinnebetennelse er fakta farlig, da man gjerne opplever den som vanlig hodepine og forkjølelse. Og før man vet ordet av det kan man dø... :ermm:

Lenke til kommentar
Jeg kan ikke skryte på meg å ha hatt noen kule sykdommer. Men jeg har hatt hjernehinnebetennelse og blindtarmbetennelse. Hjernehinnebetennelse er fakta farlig, da man gjerne opplever den som vanlig hodepine og forkjølelse. Og før man vet ordet av det kan man dø...  :ermm:

8974213[/snapback]

 

 

Er jo som oftest en hel historie bak den også da :) Få høre :) ?

Lenke til kommentar

Vel hjernehinnebetennelsen fikk jeg når jeg var 2 år gammel, så husker ikke så mye av det. Men jeg er nå ganske sikker på at det ikke var i forbindelse med en fest, russetid eller annet slikt. :p

 

Blindtarmbetennelsen derimot er litt av et annet kaliber. Rundt mellomtrinnet på skolen, det vil si femte eller sjette klasse merket jeg at jeg hadde ekstremt vondt i magen der blindtarmen befant seg. Jeg kom meg til sykehus, men legene fant ut at her var alt i orden. Så da levde jeg med store smerter noen dager, og så gikk det mirakuløst over.

 

Så noen måneder senere sitter jeg på skolen og opplever intense smerter igjen. For ikke å skape noe bry takker jeg nei til taxi, og går den lange skoleveien hjem. Snakk om en god halvtime i konstant oppoverbakke. Det gjør noe så sinnsykt vondt, og jeg smågråter der jeg går. Så kommer jeg meg nå hjem og mine foreldre er jo mildt sagt bekymret. Så de får en lege til å sjekke på meg hjemme, og han anbefaler meg å dra på sykehuset for å få sjekket det.

 

Jeg kommer meg nå på sykehus, og denne gangen finner de ut at jo, det kan nok være blindtarmbetennelse. Så dermed begynner fasten. Jeg får ikke lov til å spise så mye som en matbit de neste dagene, husker ikke hvor mange, men noe rundt tre eller fire dager. Så jeg lever på næringstilsatt vann intravenøst. Man skal ikke ha noe mat i systemet fordi de vil unngå at folk kaster opp under narkose og drukner i sitt eget spy. Ville jo være uheldig.

 

Operasjonen går fint, blindtarmen som er veldig betent blir fjernet, og jeg er lykkelig. Hvorfor jeg ble sendt hjem første gangen er et mysterium jeg ikke forstår den dag idag. Men alt er nå vel.

Lenke til kommentar

Salmonella!

Spistefiskegratengfra Coop, og to uker senere lå jeg på sykehus i Kristiansunden uke.

Akkurat da var der VM/OL (husker ikke hvilket arrangement det var) i curling og bortsett fra store smerter i magen haddejeg det egentlig ganske fint. Mamma derimot var ikke særlig glad i Pål Trulsen akkurat da. (Trulsen var vel skip for Norge for 7 år siden?)

 

Et år senere fikk jeg brev fra en eller annen plass der jeg skulle krysse av på et skjema hvilket produkter jeg hadde spist før jeg fikk bekreftet at det var salmonella jeg hadde.

(De trodde forresten at det var hjernehinnebetennelse jeg hadde, og ville 'punktere' ryggen, noe jeg fant svært skremmende. Heldigvis trengte de ikke det. :))

Lenke til kommentar

Var litt morsomt (og veldig vondt) da jeg fikk en trebit gjennom hele hånda. Den traff heldigvis ingenting, så jeg vikk ikke varige mén.

 

Også fikk jeg lillefingeren ut av ledd i fjor sommer. Plutselig sto halve fingeren bøyd motsatt vei. Jeg lo som en gal fordi det så morsomt ut, helt til jeg prøvde å bøye den tilbake. Da sa det "knekk", også kom den tilbake på plass. DET gjorde ordentlig vondt. Fingeren er fortsatt ikke bra, men det hjelper visst ikke å gå til legen med den, da de ikke får gjort noe uansett.

Lenke til kommentar

Hah, jeg spilte en hel Norway Cup med brannkopper :cool:

Også var jeg så veldig forkjøla at jeg overlevde hele juleferien på Biola-drikke. Ved nærmere ettertanke var dette en litt kjip jul.. :hrm:

 

Ellers har jeg vært på legevakta med samme armen 4 ganger.

Også har jeg røket muskelfeste til lårmuskelen (sitter oppe i hofta). Spilte fotball, hørte at det smalt i sida. Første jeg tenkte var at tarmene mine eller noe hadde ryki :p

Lenke til kommentar
Hva er/gjør tourettes sykdom?

Tourettes er en nevrologisk sykdom som resulterer i ufrivillige bevegelser som oftest med hender eller stemmebånd. (Også kjent som tvangstanker)

 

Jeg kan skryte på meg Hjernehinnebetennelse. Har egentlig ikke vært noe særlig syk, skader derimot.


  •  
  • 2 brukne neser
     
  • 8 knekte tenner
     
  • 2 knekte fingre
     
  • 2 knekte føtter
     
  • diverse ting ute av ledd
     

2522703[/snapback]

resultat fra av å skylde folk penger ;)

Lenke til kommentar
Hah, jeg spilte en hel Norway Cup med brannkopper  :cool:

Også var jeg så veldig forkjøla at jeg overlevde hele juleferien på Biola-drikke. Ved nærmere ettertanke var dette en litt kjip jul.. :hrm:

 

Ellers har jeg vært på legevakta med samme armen 4 ganger.

Også har jeg røket muskelfeste til lårmuskelen (sitter oppe i hofta). Spilte fotball, hørte at det smalt i sida. Første jeg tenkte var at tarmene mine eller noe hadde ryki  :p

8988435[/snapback]

 

Husker det. Da skreik du som en stukket gris (forståelig nok)

 

Jeg fikk brannkopper innpå det ene øyet mitt engang.

Også en annen gang som ikke er så morsom sykdom, men morsom situajon: Jeg hadde 38-39 i feber. Likevel så måtte jeg dra ned i byen, til Egertorget, for å se på utgivelsesshowet til The Burning Crusade. Jeg satt der og hadde det bare vondt. Feberen var 40 når jeg kom hjem.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...