Gå til innhold

Kuleste sykdommen du har hatt!


knutby

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Keratosis pilaris er vanlig, spesielt i tenårene, og er ufarlig og ofte forbigående. Det kan imidlertid klø litt og huden føles irritert der "prikkene" finnes. Har dette selv, og det ser jo ikke veldig pent ut. Jeg bryr meg ikke så mye om det, da...

Fins værre tilstander vil jeg tro :p

Årsaken til prikkene er at hårsekkene blir tilstoppet av hudceller. Det er ikke mulig å operere for å bli kvitt Keratosis pilaris, men det kan som tidligere sagt behandles. Det beste er å smøre med vaselin tilsatt to prosent salicylsyre for å løse pluggene i hårsekkene opp slik at huden blir glattere. Sol og varmt vær har også positiv effekt.

Hehe. Vel, jeg er ganske kroppsfiksert, så det ER et ganske stort problem. Skal på stranda nå, med de JÆVLA prikkene. Grrrrrr. :mad: Vanlig i tenårene sier du? Hører aldri noen venninner klage over prikk på rumpa :p

Lenke til kommentar
Keratosis pilaris er vanlig, spesielt i tenårene, og er ufarlig og ofte forbigående. Det kan imidlertid klø litt og huden føles irritert der "prikkene" finnes. Har dette selv, og det ser jo ikke veldig pent ut. Jeg bryr meg ikke så mye om det, da...

Fins værre tilstander vil jeg tro  :p

Årsaken til prikkene er at hårsekkene blir tilstoppet av hudceller. Det er ikke mulig å operere for å bli kvitt Keratosis pilaris, men det kan som tidligere sagt behandles. Det beste er å smøre med vaselin tilsatt to prosent salicylsyre for å løse pluggene i hårsekkene opp slik at huden blir glattere. Sol og varmt vær har også positiv effekt.

Hehe. Vel, jeg er ganske kroppsfiksert, så det ER et ganske stort problem. Skal på stranda nå, med de JÆVLA prikkene. Grrrrrr. :mad: Vanlig i tenårene sier du? Hører aldri noen venninner klage over prikk på rumpa :p

I wonder why...

Lenke til kommentar

rundt når jeg var 4 år så klarte jeg å kravle opp på en blå gammeldags melkekasse og hoppe ned, problemet var at jeg hadde lekt med slike duplo lekeklosser (store legoklosser) . Så når jeg hoppet ned så traff jeg en duplo kloss midt i panna. Så den dag i dag så har jeg en halv 4 dels liten cirkel oppe i panna (Harry potter :hmm: )

 

Tja syklet for første gang alene på veien, holder på å krysse veien så kommer det en fa*n i "Meget" god fart og kjører på enden av sykkelen og jeg flyger 4-5 meter og lander i grøfta, ble vel sjokk og brektfot.

 

Noen som har hatt Kusma ? man får 1-2 kuler på hver sin side av halsen. Jeg fikk en på venstre sia og halsen ble like stor som hodet :blush: ..

 

Var for første gang i en alpinbakke, kjørte på snowboard. på slutten av den Første turen ned så bremser jeg opp og brettet treffer en isklump! Jeg tar salto og lander på den venstre skuldra. Det resulterte i knekt kragebein. Hadde det arti i sommer, sprang og hoppet når jeg landet så traff foten en liten avsagd trestamme og jeg trødde kraftig over, fikk en Meget stor blå/lilla kul, måtte til han Dr Dyregod og han sa at det meste av leddband var revet av. Måtte ligge med fotenhøyt i lufta, og ispose på en dag og en natt.

Endret av Ravenlord
Lenke til kommentar

har hatt og har ingrodd tånegl på storetåa, begge sider :S! digg når det er mote og høytid for å tråkke folk på tærne for tiden...

Har hatt tilbakevendene selvmordstanker det siste året.. ting ser jo ikke mye bedre ut nå som jeg ikke kommer inn på vk1...

Av annet å nevne hadde jeg ekstrem vekst gjennom puberteten og gikk uten sko 3/4 deler av tiden fordi jeg vokste ut av dem etter en uke... ;)

 

EDIT: glemte å si at jeg har ett arr på kneet etter fritidsproblemer, jagde sauer og løp på en stubbe.. digg!

Endret av kverna
Lenke til kommentar

Dette skjedde for rundt en time siden:

 

Holdt på med min daglige trommeøving, inni en heftig roll, plutselig knekker den ene av "billigstikkene", flyr opp og treffer meg hardt i venstre øye. Faller bakover og ble totalt slått ut. Har fortsatt ikke fått følelsen helt tilbake, kan se med øyet og er ingen synlige skader, men svir fortsatt noe helt j.... Lite lyst til å stresse rundt på legevakt nå, så håper det vil gå over.

 

Andre skader/sykdommer jeg har hatt tidligere:

- Spilte på pappas trommer da jeg var 3-4 år, snublet på vei bort til settet og skallet i beina på trommestolen. 5 sting i panna.

- Lekte med nabojenta da jeg var rundt 5-6 år (lekte, ikke noe annet :p ), snublet i gresset og slo kneet inn i en stor skarp stein. 8 sting i høyre kne, fortsatt relativt synlige.

- Ble ordentlig syk en gang, mener å huske det var noe med vesketap, husker jeg drakk konstant den natta, allikevel var jeg helt uttørka når jeg våkna om morran. Var såpass liten at jeg ikke husker så mye fra det, men måtte på sykehus, kom meg igjen rundt 3 dager etterpå. Fortsatt litt uvisst hva som var den direkte årsaken.

 

EDIT:

Ser ikke på meg selv som noen hypokonder akkurat, har vært ganske heldig synes jeg, når det gjelder sykdommer og sånt. Har aldri brukket ledd eller bein/armer noen gang, og er relativt sjelden syk. Har hatt endel ørebetennelse da jeg var liten, og har endel hodepine i perioder, også nå nylig. I tillegg har jeg sliti endel med søvnvansker, men her dreier det seg også kun om perioder.

Endret av ZprMario
Lenke til kommentar
Keratosis pilaris er vanlig, spesielt i tenårene, og er ufarlig og ofte forbigående. Det kan imidlertid klø litt og huden føles irritert der "prikkene" finnes. Har dette selv, og det ser jo ikke veldig pent ut. Jeg bryr meg ikke så mye om det, da...

Fins værre tilstander vil jeg tro  :p

Årsaken til prikkene er at hårsekkene blir tilstoppet av hudceller. Det er ikke mulig å operere for å bli kvitt Keratosis pilaris, men det kan som tidligere sagt behandles. Det beste er å smøre med vaselin tilsatt to prosent salicylsyre for å løse pluggene i hårsekkene opp slik at huden blir glattere. Sol og varmt vær har også positiv effekt.

Hehe. Vel, jeg er ganske kroppsfiksert, så det ER et ganske stort problem. Skal på stranda nå, med de JÆVLA prikkene. Grrrrrr. :mad: Vanlig i tenårene sier du? Hører aldri noen venninner klage over prikk på rumpa :p

hvilket prikker prater dere om ? jeg har røde prikker på skuldrene å litt nedover ryggen.. plagsomt. driver allti å klør på de :p

Lenke til kommentar
  • 2 år senere...

For litt siden: Hdde veldig vondt i halsen gikk nesetn ikke snakke eller spise is tilogmed var vondt, legen sa jeg måtte ta det med ro, var vekk fra skolen i 2 uker :)

 

Her om dagen: Sto på en svingstol og skulle feste noe i taket (hjul på stolen) stolen begyner og trile jeg detter med ryggen ned i kanten på boret (jah kjenner og ser det enda :p)

Lenke til kommentar
2. Kuldeallergi. Det betyr at om jeg oppholder meg ute i kulda, med for lite tøy, for lenge - så kan jeg få store utslett på kroppen og hvis det er alvorlig nok, kan jeg besvime eller gå i koma. Jeg kommer -ALDRI- til å hoppe fra svaberg, for eksempel - da kan jeg daue. Viva Adrenalinsprøyte!

festelig :D hva med å flytte til Finnmark?

2522633[/snapback]

Heller Sibir. Er ikke så kaldt i Finmark.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

bokmål

Jeg strakk knesena mi så mye at den nesten rauk i 6 klasse. Også kjøpte jeg meg skate-sko som alle andre jeg kjente hadde, og nå kan jeg egentlig ikke gå lengere enn 500 m uten at jeg får vondt. Er evig avhengi av fotsenger og fjellsko. Hva enn dere gjør, ALDRI KJØP MOTESKO UTEN OPPBYGNING! Noen av dere vil få uopprettelige plager av det, slik som jeg.

 

Ellers så har jeg falsk krupp (bare i en litt mildere form enn når jeg var liten) hver vinter.

 

Også har jeg relativt dårlige snakke-skills. Alt går å ball når jeg snakker.

 

Jeg er kul :ph34r:

Endret av Slettet+9871234
Lenke til kommentar

jaja da skal vi se hva jeg har hatt.

 

hmm kyssesyke "aka mono.l en venn så sovna jeg på vei over v" når jeg var 8år jeg sovna hvistnokk over alt, på vei hjem fra skolen, på vei over E18 bler redda av at en av lærerene mine så meg på veien dette er da på landet så lærere bor i nærmiljøet, jeg kolapsa vel egentlig, men uansett fri fra skolen 1 mnd de satt sånnen lang nål i handa mi for å TA blod :ph34r:

 

Kutta meg under hele høyrefoten men ikke dypt nokk for sting men strips blei det har nå 10 cm arr dumme lege, :thumbdown:

 

Kutta i handa under matlaging på skolen med filet knivkjente ingenting før det hele var gjort og jeg skulle spise maten for noen reagerte på at det var no blod på kniven jeg hadde brukt siden vi lagde fisk så skulle det ikke vere no spess bold hehe, mangler nå følese i en liten region av handa tok nerven. :hmm:

 

Dobbel Kneskål høyre ben ikke veldig morsomt når det er mer en 15Graders variasjon på 16 timer eller mindre da gjør det nemelig vondt å gå i trapper/opp-overbakker. noe som også resulterte i at jeg slapp gym i på skolen. :w00t:

 

Hals betennelse gadd ikke si det til noen ville ikke ta mandlene har nå groper i mandelene, overlevde på mye sukker mat, ris pudding, pudding generelt og is i 2 uker hadde sånne hvite greier i mandelene som jeg kunne se i speilet med no lys i munnen.

 

hoppa på bigjump med snowboard i Buttermilk-Aspen 10m verticalt hopp fra høyeste til landing hoppa uten hjelm :innocent: men datt og slo ryggen hardt men var heldig og fikk bare muskelskade, har ingen plager annet en at jeg ikke kunne ligge på ryggen i en uke, liker ben bygninga mi den er tung :w00t: ja foresten inge hjerne rystelse.

 

det skulle hvere det, eneste er forstuet ankel og skulder altså meg+snowboard=skade og den formelen funker.

 

Betenelse i begge tærene på samme tid ikke kult på sommeren og jeg kan ikke dra på stranda pga sand :/

 

det skal være det

 

å nei, nesten drukna i Otra jeg ble tatt av en understømm var 9-10år faren til en venn av meg svømte etter og hentet meg fra bunnen eller no slikt husker det ikke så godt hadde ikke pust

 

jaja nå er det slutt kommer ikke på mere, det er jo ikke så mye men det er hva livet koster å leve og jeg liket det til nå

 

Edit: kom på en ting, kresja med fortau-kanten med sykkel tok en salto landa på styre lå på intensiv 1 dag og over våking 2 dager med blod i urinen i 5 dager

 

Doubbel edit: kresja med en sector alarm bil jeg mot han i en sving han kom opp og jeg ned men jeg kunne ikke se han pga svingen ingen skade på meg masse på panser og vindu,

har også kresja med en securitas bus/van på siden den stod stille jeg trodde den bevegde seg kresja i full donald stil i siden jeg og sykkelen kom ut av den også ute en skramme, men det gjorde ikke sykkelen den måtte hives etter på, har nå fobi av å kjøre noe på 2 hjul men ikke sitte på rart det derre,

Alle sykkel ulykkene skjedde når jeg var 13 år

 

Trippel edit: Bristet 2ribbein under lamb of god konsert på HOVE måtte vere så dum å presse meg helt frem til gjerdet fikk noen ordentlige nærbiler men også noen skader av 2-300 ildsinte metal fans som ville ha min plass ved gjerdet

Endret av Lucifer89
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...