Gå til innhold

Kuleste sykdommen du har hatt!

knutby

Anbefalte innlegg

Morsomste kommer an på sans for humor. I ettertid var det den gangen jeg jobbet som lærervikar for et år- klasseforstande i sjette. Der og da, ved kateteret, var det et mareritt å ikke klare å holde hendene fra skrevet. Det klødde noe infernalsk etter et gjensynsmøte med gamledama.

Hu hadde visst fått interessen for sopp.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

litt nedsatt hørsel på ene øret etter ørebetennelse som liten.

da jeg ble født lå jeg i sånn puste dings i nesten 2 uker for jeg ikke kunne puste selv.

langt arr i skallen etter trehjuls sykkel tur inni et stort tre, kløyvde hjelmen min.

fint arr på sideflesket etter mopedtur som ente med kræsj i en fordømt hest.

skuldra ut av ledd engang etter en fin skitur.

misslykka backflipp som ente i veldig vond rygg en vinter.

ellers har jeg ikke hatt stort av sjukdommer egentlig, vannkopper å fillesjuka er vel det værste jeg har hatt. besvimt en del ganger på ski da men det husker jeg lite av :p

Lenke til kommentar

har vært veldig heldig når det gjelder sykdommer. Det mest alvorlige jeg har hatt er vel vannkopper.

Men har hatt noen mindre "skader".

i min tidlige karriere innen amatør fotball klarte jeg å og en annen (på det andre laget) å løpe rett i hverandre. Men det var ikke i noen takling, vi bare løp og fulgte med i spillet. fikk en ganske kraftig blåveis.

fikk en gang ett myggstikk (mens jeg sov) på øyelokket slik at det så ut som om jeg hadde fått en på tryne. var en skikkelig klump over øye.

kan også diagnosere meg selv som psykisk forstyrret når det gjelder ting som ikke virker, ting som knirker\lager ulyder (senger, dører osv.).

edit: har også prestert å trøkke nedi et sånn glass vindu som er i byene (hvertfall i kristiansand) på fortauene. Selfølgelig et som var knust, med klass som stakk ut i sidene. var ganske liten da.

Endret av andesam
Lenke til kommentar

Stakk langefingern inni en maskin på jobb, begynte å blø "litt".

Jobba frem til etter lunsj (de har god mat der jeg jobbet

^_^ )

Når jeg begynte å bli blå og ganske så kvalm sendte de meg til sykehuset...knukket finger...

kunne ikke bruke tast/mus skikkelig på leeenge...kiipt...

annet enn det...tja ikke no interressant... :p

Lenke til kommentar

Hmm.. Etter å ha lest om alle dere som sliter med diverse skader og sykdommer så føler jeg meg mindre uheldig. Trodde jeg var den eneste.

Anywho, her er lista:

*2. grads forbrenning på hendene (som 2 år gammel gutt så klatret jeg på kokeplatene)

*Knekt fortenner ( Et par år etter brannskadene bestemte jeg meg for å rulle ganske så elegant ned trappa hjemme)

*Atopisk Eksem (har vokst fra det nå)

*Operert ut mandlene

*Brukket et ribbeim, bristet et annet.

*Operert ut milten etter en håndballtakling.

Lenke til kommentar

ikke så ille som mange andre men:

*brukket armen

*3-4 mm unna å miste øye(stod bak en som kastet ut en sluk, fikk den i øyelokket

*3 opperasjoner i stortåa :cry:

*nesten knekkt nese

*sagde nesten over en sene til langefingeren

*datt og fikk en spiker inn rett ved øye( 1 cm unna )

ellers er alt bra

Lenke til kommentar

Hmm..

Kan ikke huske å ha hatt noen alvorlige sykdommer eller skader.

Vell:

Da jeg var 4 så datt jeg ned fra en vegg, landa på en noe hardt å knakk armen.

Da jeg var 7 år så fikk jeg stjerne skudd og en bombe på nyttårsaften som jeg skulle tenne på, tente på lunte så skjedde ingenting, da bestemte jeg meg for å putte stjerne skudde ned i de hulla som er oppå de bombene.

Så skøyt den ett skudd rett opp i øyet mitt og sprengtes. Lukka øyet så ble bare litt svart rundt det.

Kutta meg i pekefingern, kunne ikke bruke høyre musetast på 3 uker.

Det er det meste.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf
Godartet svulst. Var ikke spesielt morsomt da jeg ikke visste om den var godartet eller ei, og Mallorca-ferien gikk i dass fordi jeg måtte til MR på Haukeland i stedet. :thumbdown:

:ohmy:

Ei (tidligere) venninne har en godartet svulst i hodet. Problemet er bare at den ikke kan fjernes, og ikke slutter å vokse. Ergo, hun ligger tynt an :(

Men det er håp.

Lenke til kommentar
Godartet svulst. Var ikke spesielt morsomt da jeg ikke visste om den var godartet eller ei, og Mallorca-ferien gikk i dass fordi jeg måtte til MR på Haukeland i stedet.  :thumbdown:

:ohmy:

Ei (tidligere) venninne har en godartet svulst i hodet. Problemet er bare at den ikke kan fjernes, og ikke slutter å vokse. Ergo, hun ligger tynt an :(

Men det er håp.

Huff. Jeg vet akkurat (i alle fall litt) hvordan hun har det. Min kan fjernes, men det vil gjøre pokkers vondt, og etterlate stygge arr. Den ligger på skulderbladet, dermed er det vondt å bære tunge sekker, noe som mest sannsylig vil holde meg borte fra militæret. Vet ikke om jeg orker å fjerne den... :ermm:

Men i forhold til henne er det jo ingenting å bry seg om.

Lenke til kommentar
Jeg skal gå og kjøpe den salven. De kan ikke opereres vekk? Jeg kan ikke ha en sånn sak på rumpa hele tiden. Hvis ikke jeg var kroppsfiksert før, ble jeg det i hvert fall nå. *finkjemme hele kroppen etter disse ekle sakene* Behandles skal det! :yes:

Keratosis pilaris er vanlig, spesielt i tenårene, og er ufarlig og ofte forbigående. Det kan imidlertid klø litt og huden føles irritert der "prikkene" finnes. Har dette selv, og det ser jo ikke veldig pent ut. Jeg bryr meg ikke så mye om det, da...

Fins værre tilstander vil jeg tro :p

Årsaken til prikkene er at hårsekkene blir tilstoppet av hudceller. Det er ikke mulig å operere for å bli kvitt Keratosis pilaris, men det kan som tidligere sagt behandles. Det beste er å smøre med vaselin tilsatt to prosent salicylsyre for å løse pluggene i hårsekkene opp slik at huden blir glattere. Sol og varmt vær har også positiv effekt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...