Doktor Progg Skrevet 27. juli 2004 Del Skrevet 27. juli 2004 (endret) Greia mi var at jeg venta på et Sapphire Radeon x800pro kort fra Komplett som erstatning til et defekt 9800pro kort, men jeg orka ikke vente lenger så jeg får kreditert pengene for kortet istedet. Ultrabra service fra Komplett Men, nå skal jeg til å handle da. Og det skal gå så fort som mulig. Hos Komplett har de et Gainward 6800 Ultra kort til 5500,- (ubekreftet 30.7.2004), og et Gainward 6800GT "Ultra/2400 Golden Sample (100 stk. på lager). Siden jeg har null peiling på Nvidia kort, trenger jeg noen tips. Hvor mye bedre er Ultra enn GT?? Er det verdt å vente noen dager til de eventuelt får inn Ultra kortet, eller skal kline til med et GT kort? Jeg vil jo ha noen som er tilsvarende like bra som x800pro kortet. Tips? PS. x800pro VIVO er også et hett alternativ selvfølgelig, men det er bare spørsmål om når de kommer på lager rundtomkring. Endret 27. juli 2004 av Doktor Progg Lenke til kommentar
CAT-scan Skrevet 27. juli 2004 Del Skrevet 27. juli 2004 Siden du skal bestille Gainward vil jeg anta at du kommer til å klare å klokke GT kortet ditt opp til Ultra klokkefrekvenser uten noen problemer. Du vet kanskje at GT bare er et underklokket Ultra kort? Det finnes ikke noen forskjeller mellom de to GPU-vis (de har samme antall pipelines også). Fine kortet. Lenke til kommentar
Doktor Progg Skrevet 27. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 27. juli 2004 Siden du skal bestille Gainward vil jeg anta at du kommer til å klare å klokke GT kortet ditt opp til Ultra klokkefrekvenser uten noen problemer. Du vet kanskje at GT bare er et underklokket Ultra kort? Det finnes ikke noen forskjeller mellom de to GPU-vis (de har samme antall pipelines også). Fine kortet. Vel, jeg har ikke sikta meg inn på Gainward spesielt, var bare at det var det første jeg fant som var interessant. Samme for meg hvilket merke det er egentlig. Men, takk for tips. Godt å ta med seg. Må tråle de andre webshopene også litt først, for å finne best alternativ. Mulig jeg venter et par dager (ikke så mye mer enn det men) og ser om kanskje x800pro VIVO kommer. Lenke til kommentar
CAT-scan Skrevet 27. juli 2004 Del Skrevet 27. juli 2004 Ok, ikke at man ikke kan overklokke andre GT kort til Ultra hastigheter altså. Jeg har ingen erfaringer med dette selv, men alle de jeg har snakket med synes at GT kortene er eksellente overklokkere. Har du valget mellom X800Pro og 6800GT ville jeg personlig gått for GT, men det er selvfølgelig mulig å få X800Pro VIVO kortet til XT hastigheter også med litt modding. Lenke til kommentar
Doktor Progg Skrevet 27. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 27. juli 2004 (endret) Ok, en siste ting før jeg bestiller: En eller annet fortalte meg at Nvidia 6800GT korta trenger 2 molex kontakter for strøm. Stemmer det? Kommer 99% sikkert til å handle dette. Er det godkjent av ekspertene? Endret 27. juli 2004 av Doktor Progg Lenke til kommentar
Citizenx Skrevet 27. juli 2004 Del Skrevet 27. juli 2004 GT kortet bruker bare 1molex kontakt. Lenke til kommentar
Doktor Progg Skrevet 27. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 27. juli 2004 Sånn da var kortet bestilt fra Komplett.no. Noen som har noe erfaring med Komplett's leveringstider om dagen? De har 100+ av kortet på lager. Lenke til kommentar
CAT-scan Skrevet 27. juli 2004 Del Skrevet 27. juli 2004 Litt fett at de begynner å ta inn litt større kvanta av de nye generasjonskortene. Har ikke handlet fra komplett på en stund, så kan nok ikke svare deg på det. Siden du bestiller på en tirsdag vil jeg nå regne med at du har kortet i de klamme skjelvende fingrene dine før helga. Lenke til kommentar
ahpadt Skrevet 27. juli 2004 Del Skrevet 27. juli 2004 Jeg ville valgt GT kortet, fordi da slipper du å vente så lenge. Dessuten yter det ganske så bra uansett. Lenke til kommentar
Doktor Progg Skrevet 27. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 27. juli 2004 Litt fett at de begynner å ta inn litt større kvanta av de nye generasjonskortene. Har ikke handlet fra komplett på en stund, så kan nok ikke svare deg på det. Siden du bestiller på en tirsdag vil jeg nå regne med at du har kortet i de klamme skjelvende fingrene dine før helga. Hahaha, klamme skjelvende fingre ja... der traff du spiker'n midt på hue gitt!! Skjelver bare ved å tenke på det! Lenke til kommentar
TJ Skrevet 27. juli 2004 Del Skrevet 27. juli 2004 Ok, en siste ting før jeg bestiller: En eller annet fortalte meg at Nvidia 6800GT korta trenger 2 molex kontakter for strøm. Stemmer det? Kommer 99% sikkert til å handle dette. Er det godkjent av ekspertene? For bare ca. 100kr mer, så får du jo råd til et ekte ultrakort da. Og hvis du går ned litt i pris så får du jo råd til X800XT! Lenke til kommentar
Illmatic Skrevet 27. juli 2004 Del Skrevet 27. juli 2004 tror det gt kortet holder bra...gled deg! Lenke til kommentar
Doktor Progg Skrevet 27. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 27. juli 2004 Ok, en siste ting før jeg bestiller: En eller annet fortalte meg at Nvidia 6800GT korta trenger 2 molex kontakter for strøm. Stemmer det? Kommer 99% sikkert til å handle dette. Er det godkjent av ekspertene? For bare ca. 100kr mer, så får du jo råd til et ekte ultrakort da. Og hvis du går ned litt i pris så får du jo råd til X800XT! Hehe, da har du nok gått glipp av historien min. Jeg har venta på x800pro i nesten 2 måneder nå jeg og hele grunnen til at jeg går for et 6800gt kort, er fordi x800pro/xt ikke kommer på lager på en god stund ennå. 6800ultra er heller ikke på lager for øyeblikket og jeg orker rett og slett ikke å vente lenger. GT kortet var på lager (og det blir sendt idag )..... dessuten så er det jo null problem (etter hva jeg har hørt ihvertfall) å overklokka GT kortet til Ultra. Speaking of which: For å softmodde Nvidia kort (6800gt i dette tilfellet), hva slags software er å anbefale?? Lenke til kommentar
TJ Skrevet 27. juli 2004 Del Skrevet 27. juli 2004 Ahh. Ser det nå Skal lese skikkelig gjennom tråden neste gang Lenke til kommentar
GoldlaXiE Skrevet 27. juli 2004 Del Skrevet 27. juli 2004 Doktor Progg: De har da Sapphire Radeon X800 PRO VIVO inne på Komplett!! Sapphire Radeon X800PRO VIVO 256MB DDR AGP,ATI X800PRO, VIVO, Full-Retail Lenke til kommentar
Prebo Skrevet 27. juli 2004 Del Skrevet 27. juli 2004 Doktor Progg: De har da Sapphire Radeon X800 PRO VIVO inne på Komplett!! Han har allerede bestilt 6800GT.... Lenke til kommentar
Doktor Progg Skrevet 27. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 27. juli 2004 Nå har de det ja. En time etter jeg bestilte 6800GT kortet dukka det opp på lager hos Komplett. Men, det bryr jeg meg svært lite om. Jeg får et bra kort uansett. Orker ikke henge meg opp i "bla bla yter 2% bedre i bla bla"...... det er ingenting jeg klarer å se med mine øyne uansett. Lenke til kommentar
Ne_On Skrevet 27. juli 2004 Del Skrevet 27. juli 2004 Bruk coolbits2 eller rivatuner! de funker greit til og klokke kortet opp til ultra med! Lenke til kommentar
JustMe Skrevet 27. juli 2004 Del Skrevet 27. juli 2004 Bestilte samme kortet fra http://www.pcutstyr.no i går, var 200 kr billigere. Dem har ikke sendt det i dag så begynner å lure på om det var lurt å bytte ut trofaste komplett Får håpe de får sendt det asap i all fall. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå