huztla Skrevet 25. april 2002 Del Skrevet 25. april 2002 Heisann! Jeg er heeelt ny på å overklokke så jeg luerer på om noen gidder å skrive noen linjer om ossen jeg kan overklokke mitt Nvidia riva TNT2 Ultra! Hadde vært supert! :smile: Lenke til kommentar
shebban Skrevet 25. april 2002 Del Skrevet 25. april 2002 http://www.overklokking.no/skjermkort/ocgu...uide/index.html Lenke til kommentar
xthal Skrevet 25. april 2002 Del Skrevet 25. april 2002 gå inn i registret og legg til -> hkey_local_machine -> software -> nvidia corporation -> Global -> NVTweak der legger du til en ny DWORD med verdi 3, da kan du på skjerminnstillinger -> innstillinger -> avansert -> [navnet på skjermkortet ditt] -> flere egenskaper -> klokkefrekvenser og derifra kan du klokke opp kortet ditt, ta det i små steg da ca. 5mhz om gangen og test for hver gang (f.eks. m 3dmark2001se eller.no) til det begynner å komme grafikkfeil eller maskina klikker (du trenger ikke gå så langt heller da) og klokker litt ned fra da det ble feil/klikka. Håper det hjalp Lenke til kommentar
huztla Skrevet 25. april 2002 Forfatter Del Skrevet 25. april 2002 Gjorde som du sa, men fikk ikke opp overklokkings skjemaet i flere egenskaper... har du noen peiling på hva det kan være ?? Lenke til kommentar
Dimm Skrevet 25. april 2002 Del Skrevet 25. april 2002 jeg fikk overklokket mitt TNT2 Ultra til 170/215, da fikk jeg 2245 i 3dmark 2001SE med alt på default Lenke til kommentar
normal Skrevet 25. april 2002 Del Skrevet 25. april 2002 last ned "coolbits" ta et søk du finner det lett. det gjør greiene automatisk for deg Lenke til kommentar
mFaFa Skrevet 25. april 2002 Del Skrevet 25. april 2002 Jeg vil si det er lettere å laste ned RivaTUNER. Det er fint oc-program. Man slipper å kødde med registry.. Lenke til kommentar
eught Skrevet 25. april 2002 Del Skrevet 25. april 2002 jeg fikk med et program som heter "expert tool plus" til mitt riva tnt2 m64. tror du kan laste det ned gratis fra nvidia. det er et veldig greit program. man kan styre oppdateringsfrekvensen (hz), bruke en slide bar til å velge memory og core speed og justere gamma o.s.v. vet ikke om det gjelder riva tnt2 ultra også men de er jo i samme familie så jeg tror det skulle gå. Lenke til kommentar
brukernamn Skrevet 26. april 2002 Del Skrevet 26. april 2002 eg har powerstrip, de er bra, kan frigjere ram der oxo, hjelper faktisk litt på poengsummen i 3Dmark2001 powerstrip trur eg støtter de som er av 3dkort også... alt fra riva til gf3 og ati o.l seff Lenke til kommentar
hyllimorph Skrevet 26. april 2002 Del Skrevet 26. april 2002 Jeg hadde et Creative RivaTNT2Ultra Kort på maskinen nedenfor. Prøvde både powerstrip og RivaTuner. Likte best RivaTuner. Dette var enkelt og ryddig. Monterte på en gammel K6 kjøler, og ramsinks, og kjørte kortet på 175/225. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå