xanth0s Skrevet 27. juli 2004 Del Skrevet 27. juli 2004 Hei. I går slo maskina seg av helt sånn plutselig, når jeg prøvde å slå den på igjen finner den ikke hardiskene mine, bare et rart navn som kommer fram, finner de av å til men er ikke rette størelsen eller noe. Så jeg tok maskina bort til en kompis, satte i hardiskene hans å slo på, så ut til å funke fant hardiskene hans. men når vi tok de ut igjen å satte hans hardisker i sin pc igjen fuka ikke hans hardisker igjen. Så sender hovedkortet mitt feil informasjon til hardiskene så de blir øddelagte eller? hva som kan være feil? Har øddelagt 4 hardisker så lang (tror jeg ) Spec : Abit IC7-G Intel 2.8 Prescott AIT Saphirre radeon 9600pro Flashet til 9600XT 512 MB ram Lenke til kommentar
Casey4 Skrevet 27. juli 2004 Del Skrevet 27. juli 2004 Au.. En del ulogiske ting her i mitt tilsvar! men det kan virke som om du har vært angrepet av et PE virus som har ødelagt (flyttet adressen) til MBR (main-boot-record) på harddisken!? Dette skal ikke la seg smitte over til andre disker via kun et hovedkort!! men om du har prøvet en kompis-disk sammen med en av dine 'gamle' disker kan viruset 'infisere' den nye diske og gjøre den også 'uleselig'. Jeg er ingen GURU på dette men du bør begynne med å få maskinen igang fra en 'Clean dos' diskett for så å kjøre et diskett-bassert anti-virus program Feks F-prot. Dette vil kunne rette opp MBR'n og du skal kunne boote fra disken påny. Det finnes også muligens egne diskett-basserte programmer som kan finne den gamle MBR'n på disken og skrive den tilbake til riktige adresse? Det hele er et slit om du ikke har tilgang til nettet for å kunne laste ned div småprogrammet, men du har jo klart å sende et nødrop pr flaskepost (HD Forum)ut på det store hav så du greier nok å få den opp!! det tar tid - men hva er vel sommernettene til? Lenke til kommentar
xanth0s Skrevet 27. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 27. juli 2004 hmm det der var ikke et dumt svar, skal ta å prøve det Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå