Gå til innhold

Hovedkort øddelagt ?

xanth0s

Anbefalte innlegg

Hei. I går slo maskina seg av helt sånn plutselig, når jeg prøvde å slå den på igjen

finner den ikke hardiskene mine, bare et rart navn som kommer fram, finner de av å til men er ikke rette størelsen eller noe. Så jeg tok maskina bort til en kompis, satte i hardiskene hans å slo på, så ut til å funke fant hardiskene hans.

men når vi tok de ut igjen å satte hans hardisker i sin pc igjen fuka ikke hans hardisker igjen. Så sender hovedkortet mitt feil informasjon til hardiskene så de blir øddelagte eller? hva som kan være feil? Har øddelagt 4 hardisker så lang (tror

jeg :ohmy: )

Spec :

Abit IC7-G

Intel 2.8 Prescott

AIT Saphirre radeon 9600pro Flashet til 9600XT

512 MB ram

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Au.. En del ulogiske ting her i mitt tilsvar! men det kan virke som om du har vært angrepet av et PE virus som har ødelagt (flyttet adressen) til MBR (main-boot-record) på harddisken!? Dette skal ikke la seg smitte over til andre disker via kun et hovedkort!! men om du har prøvet en kompis-disk sammen med en av dine 'gamle' disker kan viruset 'infisere' den nye diske og gjøre den også 'uleselig'.

Jeg er ingen GURU på dette men du bør begynne med å få maskinen igang fra en 'Clean dos' diskett for så å kjøre et diskett-bassert anti-virus program Feks F-prot. Dette vil kunne rette opp MBR'n og du skal kunne boote fra disken påny. Det finnes også muligens egne diskett-basserte programmer som kan finne den gamle MBR'n på disken og skrive den tilbake til riktige adresse?

Det hele er et slit om du ikke har tilgang til nettet for å kunne laste ned div småprogrammet, men du har jo klart å sende et nødrop pr flaskepost (HD Forum)ut på det store hav så du greier nok å få den opp!! det tar tid - men hva er vel sommernettene til?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...