Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Hvilken leverandør av e-post?

Anbefalte innlegg

nrkpost.no har 100MB plass og er driftet av runbox.no

(webmail, pop.nrkpost.no og smtp.nrkpost.no)

:thumbup:

har brukt nrkpost i et års tid nå, og har bare positive erfaringer!

minimalt med reklame, kan sende fra outlook og mobil, og enkelt grensesnitt!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Eg har testa ein del epostleverandørar, og bruker for tida Gmail!

Årsak: Den er rask! (du jobber raskt i Gmail - ikkje avhengig av mus)

Elles har eg gjort ein grundig test av Runbox.no og er veldig imponert. Om du treng eposttilgang på web, mobile, wap, pop og imap er suveren. Dette fungerte kjempebra! Treng du tilgang til din epost frå lommedata, mobiltelefon, web og Outlook (etc), så trur eg dette må vera ein av dei beste tenestene i Norge!

Eg opplevde ingen æøåÆØÅ-problem!

Koplinga mot fil-arkiv var også veldig bra. Du kan raskt oppretta mapper og lasta opp fleire filer om gongen. Har du musikk liggjande i ei mappe, vil du (under Windows, med ie og wmp) kunne starta avspeling nokså enkelt: Klikk på låta!

Det same gjeld bilder, dokument og andre ting.

Skriv du ei ny melding, kan du legge ved filer frå fil-arkivet på direkten. Bra!

Men Runbox kostar penger!

Både på runbox og nrkpost får du virus-vedlegg rett opp i dagen. Ingen filter mot SPAM (som eg ser). Kanskje dette kjem seinare?

Gmail har spamfilter og stenger for programfiler som vedleg (også inni .zip)

Lenke til kommentar
Hva med Telenor Online sin egen antispam/-virus-tjeneste, er det mulig for meg som gratisbruker å oppgradere til den uten å bestille internettabonnement?

Å betale extra for spamfilter er ikke det første jeg ville gjort.. Blodiglene i telenor skal jo ha månedlig gebyr :ermm:

Lenke til kommentar
Kan jeg få sørre om hvorfor man skal boikotte israel?

Det er et politisk valg jeg har tatt fordi Israel bedriver statsterrorisme, og - i likhet med USA - enkelt slipper å bry seg med FN-vedtak og internasjonal folkerett. Derfor er økonomisk boikott et virkemiddel som vil ramme hardt dersom mange nok bidrar. Jfr. boikotten av Sør-Afrika da apartheid-regimet styrte der.

Men la oss ikke diskutere dette i denne tråden.

Lenke til kommentar
Er det ikke giga den g`en i gmail sår får?

åja.. ikke vet jeg.. det er google som står bak uanz.

men jeg vil og ha en slik! Noen som har noen tips?

Gmail is a free service and includes 1,000 megabytes of storage with each account. However, Gmail is still in preview mode as we test it to work out the kinks. So for now, it's not generally available.
Lenke til kommentar
Er det ikke giga den g`en i gmail sår får?

åja.. ikke vet jeg.. det er google som står bak uanz.

men jeg vil og ha en slik! Noen som har noen tips?

Gmail is a free service and includes 1,000 megabytes of storage with each account. However, Gmail is still in preview mode as we test it to work out the kinks. So for now, it's not generally available.

Sorry for ot , men www.gmailswap.com , www.gmailtrader.com etc er fine steder for å få seg en gmail-adresse, du kan jo evt bli invita ev en kompis. Jeg bruker gmail nå, og synes det er helt supert. Det at google scanner mailene dine synes jeg ikke gjør så mye da det er snakk om kun å finne stikkord som kan brukes i reklameøyemed. GMAIL er fint og gratis.

Lenke til kommentar

Eg har ikkje fått Runbox til å stenga for SPAM eller virusinfiserte vedlegg (Gmail gjør dette på ein superbra måte!), men elles er Runbox faaantastisk!

Alle med litt overskudd til nye erfaringar bør testa ut Runbox. Med Opera kan du wap'a (så får du testa ut den biten også), og ser korleis inngåande epost med vedlegg kan puttas i Fil-mapper (rett på serveren). Etterpå kan du legga ved filer frå mappene dine, når du skal skriva epost. Alt frå ein terminal eller nettcafé!

Elles har eg testa ut Wallla, og syns den var kip! Det einaste eg fann bra med Walla var 1 GB - som fleire andre også tilbyr!

Styr unna Walla, om det er funksjon eller stil du er ute etter!

Lenke til kommentar

Gmail er det beste web-baserte epostsystemet eg har testa!

(og eg har testa ein del, etter kvert...)

Treng du å ha epost tilgjengeleg på web, er Gmail supert! Når du lærer deg "Gmail-måten" å jobba på, jobber du faktisk raskere enn med Outlook. Det er raskare og meir "intuitivt" å jobba i Goole sin Gmail enn i andre epost-system!

..men Gmail mangler mangen ting (som kanskje kjem etter kvart):

- norske menyar

- online filarkiv, der du kan lagra vedlegg frå inngåande meldingar, lasta filer opp og ned, samt plukka filer frå, når du skriver nye meldingar.

- wap, pda-grensesnitt og pop/imap-støtte

- kalendar

- samankopling mot mobil/sms

- samankopling til web-område med forum, bildearkiv, osb.

..er det andre ting som manglar i Gmail?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...