lysbryter Skrevet 27. juli 2004 Del Skrevet 27. juli 2004 Jeg har nå hatt min Online "e-post for alle"-adresse i seks-sju år, og får flere titalls virus- og spammeldinger daglig. Nå er jeg i ferd med å resignere. Jeg leste en artikkel hos Dagbladet om "gigamail" i går, og fattet raskt interesse for Yahoo's betalingstjeneste. For $20 i året får man da 2Gb lagringsplass, samt kraftig antispam og antivirus. Hva med Telenor Online sin egen antispam/-virus-tjeneste, er det mulig for meg som gratisbruker å oppgradere til den uten å bestille internettabonnement? Finnes det andre alternativer enn f.eks. Yahoo som er bedre? Noen som har erfaringer med dette? Om jeg skal "emigrere", vil jeg uten tvil velge en stor og anerkjent leverandør. Lenke til kommentar
agvg Skrevet 27. juli 2004 Del Skrevet 27. juli 2004 Jeg har nå hatt min Online "e-post for alle"-adresse i seks-sju år, og får flere titalls virus- og spammeldinger daglig. Nå er jeg i ferd med å resignere. Tja, med så få spams og virus så burde man kunne kjøre avp og spamfiltre lokalt, med mindre du bruker den igjenim webmail da. Lenke til kommentar
lysbryter Skrevet 27. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 27. juli 2004 Jeg har nå hatt min Online "e-post for alle"-adresse i seks-sju år, og får flere titalls virus- og spammeldinger daglig. Nå er jeg i ferd med å resignere. Tja, med så få spams og virus så burde man kunne kjøre avp og spamfiltre lokalt, med mindre du bruker den igjenim webmail da. Hva som er "mye" er jo relativt, men når 90% av e-posten min er tull, synes jeg det er mer enn nok. Jeg bruker MailWasher i dag, men tanken på å ha all mail tilgjengelig til enhver tid (ved stor lagringsplass for webmail), samt en mer spam- og virusfri hverdag, frister. Lenke til kommentar
bidz Skrevet 27. juli 2004 Del Skrevet 27. juli 2004 Vent til Gmail er lansert (ryktene sier Gmail skal bli lansert for "alle" i August). Jeg har prøvd Yahoo, Hotmail, Runbox, SpyMac og div. andre epost-leverandører, og ingen kommer i nærheten av Gmail når det gjelder kjapphet og enkelhet. Gmail er bare genialt når en har blitt vant med Labels og Threads, plus at interfacet er sinnsykt kjapt (grunnet at det er et JavaScript program som kjøres, ikke en webside som må reloades hver gang en forandring gjøres). Lenke til kommentar
lysbryter Skrevet 27. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 27. juli 2004 Vent til Gmail er lansert (ryktene sier Gmail skal bli lansert for "alle" i August). Jeg har prøvd Yahoo, Hotmail, Runbox, SpyMac og div. andre epost-leverandører, og ingen kommer i nærheten av Gmail når det gjelder kjapphet og enkelhet. Gmail er bare genialt når en har blitt vant med Labels og Threads, plus at interfacet er sinnsykt kjapt (grunnet at det er et JavaScript program som kjøres, ikke en webside som må reloades hver gang en forandring gjøres). Men er ikke Gmail finansiert med reklame i meldingene dine? Lenke til kommentar
Dumuzi Skrevet 27. juli 2004 Del Skrevet 27. juli 2004 Spam er dessverre uungåelig i praksis. Du trenger et filter. Hvorfor ikke ta en titt på http://7tec.com/no/ (norsk) eller http://7tec.com/en/ (engelsk)? Lenke til kommentar
oslo72 Skrevet 27. juli 2004 Del Skrevet 27. juli 2004 Eller prøv www.walla.com - har vært snill med tanke på spam etc ihvertfall... Lenke til kommentar
lysbryter Skrevet 27. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 27. juli 2004 Spam er dessverre uungåelig i praksis. Du trenger et filter. Hvorfor ikke ta en titt på http://7tec.com/no/ (norsk) eller http://7tec.com/en/ (engelsk)? Som jeg har skrevet, bruker jeg allerede MailWasher. Om man har et godt filter fra leverandørens side blir dette behovet mindre/borte. Jeg sjekker ofte mailen fra andre steder enn hjemme, og da kan online-lagring og innebygget filter være en stor fordel. Lenke til kommentar
bidz Skrevet 27. juli 2004 Del Skrevet 27. juli 2004 Vent til Gmail er lansert (ryktene sier Gmail skal bli lansert for "alle" i August). Jeg har prøvd Yahoo, Hotmail, Runbox, SpyMac og div. andre epost-leverandører, og ingen kommer i nærheten av Gmail når det gjelder kjapphet og enkelhet. Gmail er bare genialt når en har blitt vant med Labels og Threads, plus at interfacet er sinnsykt kjapt (grunnet at det er et JavaScript program som kjøres, ikke en webside som må reloades hver gang en forandring gjøres). Men er ikke Gmail finansiert med reklame i meldingene dine? Umm?.. Nei, så absolutt ikke. Lenke til kommentar
lysbryter Skrevet 27. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 27. juli 2004 Eller prøv www.walla.com - har vært snill med tanke på spam etc ihvertfall... Walla vil jeg ikke bruke. www.boikottisrael.no. Lenke til kommentar
oslo72 Skrevet 27. juli 2004 Del Skrevet 27. juli 2004 Eller prøv www.walla.com - har vært snill med tanke på spam etc ihvertfall... Walla vil jeg ikke bruke. www.boikottisrael.no. Nei - du vil jo ikke spise nypoteter heller Lenke til kommentar
lysbryter Skrevet 27. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 27. juli 2004 Eller prøv www.walla.com - har vært snill med tanke på spam etc ihvertfall... Walla vil jeg ikke bruke. www.boikottisrael.no. Nei - du vil jo ikke spise nypoteter heller Liker ikke poteter noe særlig. Og hadde jeg gjort det, finnes det jo poteter fra Kypros. Umm?.. Nei, så absolutt ikke. Mente å ha lest dette et sted i forbindelse med at nyheten ble sluppet rundt 1. april. Men kanskje ikke så greit å vite hva som er fakta fra den datoen. Gmail ble jo også rapportert å være aprilsnarr... Lenke til kommentar
asad Skrevet 27. juli 2004 Del Skrevet 27. juli 2004 kan absolutt anbefale: www.runbox.no har hatt dem i flere år Lenke til kommentar
bidz Skrevet 27. juli 2004 Del Skrevet 27. juli 2004 Mente å ha lest dette et sted i forbindelse med at nyheten ble sluppet rundt 1. april. Men kanskje ikke så greit å vite hva som er fakta fra den datoen. Gmail ble jo også rapportert å være aprilsnarr... Det er absolutt ingen reklame i epost'ene du sender med Gmail. Eneste reklamen en får opp er minimale ikke-grafiske reklamer på høyre siden av interfacet når en leser epost. Dette er tekst-baserte reklamer, og kun det. ingen bannere, ikke no grafikk, ingen farger. Lenke til kommentar
nomore Skrevet 27. juli 2004 Del Skrevet 27. juli 2004 mange gode forslag til epost leverandører. eg har desverre ikke noen å tipse deg om, men eg vil alikevel benytte annledningen til å komme med noen gode råd. "you can run, but you can't hide". spam er noe dritt. ikke bare fordi du må sortere de bort fra innboksen din, men også for at spam står for mer og mer av epost trafikken på nettet i dag. så i stede for å bare opprette en ny epost for hver gang det blir for mye så vil eg komme med tre gode og generelle råd til alle om hvordan de kan unngå en god del spam. 1. ha alltid to adresser tilgjengelig, en som du deler ut til mennesker du vil ha epost av, og en som du bruker når du registrerer deg på nettet. den siste bruker man veldig sjeldent da man bare trenger den for å hente "aktiverings-epost" eller lignende... og kan dermed bare merke alt og "delete". 2. trykk ALDRI på linken i eposten hvor du kan melde deg ut av tjeneste/epostlisten. dette bekrefter bare for avsender at de traff en fungerende epostadresse, og spam fra avsender vil bare øke. 3. svar heller ALDRI på spam. av samme grunn som over. og til slutt... ikke for å unngå spam, men for å beskytte seg litt mer mot virus. kjøp og installer et antivirus program som søker både igjennom innkommende epost og utgående. norton antivirus gjør dette. anbefaler norton. ikke glem å oppdatere norton en gang i uken, minst. håper dette hjelper, og lykke til i søken mot en reklamefri hverdag, slik som min Lenke til kommentar
lysbryter Skrevet 27. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 27. juli 2004 (endret) nomore: Gode tips, jeg er selvsagt klar over dette (noe de færreste av "vanlige hjemmebrukere" dessverre er, kan det virke som). Jeg bytter ikke e-post-adresse ofte, men etter sju år kunne det kanskje være greit å starte på scratch. Og da med en leverandør med filter på mailserveren. Ikke nok med at jeg med årene har blitt restriktiv med å spre adressen min, det er med tiden knapt til å unngå å havne på listene til spammerne. Endret 27. juli 2004 av lysbryter Lenke til kommentar
lysbryter Skrevet 27. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 27. juli 2004 kan absolutt anbefale: www.runbox.no har hatt dem i flere år Hmm... dette virket jo ikke så ueffent. Får ta med den i vurderingen om jeg skulle velge å "emigrere". Lenke til kommentar
Freeload Skrevet 27. juli 2004 Del Skrevet 27. juli 2004 (endret) 1. ha alltid to adresser tilgjengelig, en som du deler ut tilmennesker du vil ha epost av, og en som du bruker når du registrerer deg på nettet. den siste bruker man veldig sjeldent da man bare trenger den for å hente "aktiverings-epost" eller lignende... og kan dermed bare merke alt og "delete". Min løsning var å kjøpe meg et domene jeg kan bruke. Må jeg registrere meg bruker jeg nettsted@mittdomene. I utgangspunktet vi all mail til domenet videresendes til min vanlige mailkonto. Får jeg spam, ser jeg at den er adressert til nettsted@mittdomene - og setter da opp videresending fra nettsted@mittdomene til abuse@nettsted (eller noe sånn), eller lar den peke til en annen drittadresse. Fungerer ganske fint - i tillegg er det lett å sette opp filtere som fjerner epost til nettsted@mittdomene hvis jeg ikke omadresserer den. Dette er ikke en erstatning for din eksisterende epost, men et suppelement til en ny adresse - slik at du har litt mer kontroll på hvilke nettsteder som spammer, og da kunne fjerne spammen fra det ene nettstedet helt - uten å miste noe annet. Endret 27. juli 2004 av Freeload Lenke til kommentar
bentose Skrevet 27. juli 2004 Del Skrevet 27. juli 2004 nrkpost.no har 100MB plass og er driftet av runbox.no (webmail, pop.nrkpost.no og smtp.nrkpost.no) Lenke til kommentar
RolfOve Skrevet 27. juli 2004 Del Skrevet 27. juli 2004 Hvis gmail tilbyr et spamfilter på lik linje med Yahoo sitt _gratis_ filter ville jeg ventet til gmail blir tilgjengelig. Jeg brukte mye yahoo før, og deres anti-spam løsninger er veldig bra. anbefales. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå