Sirup Skrevet 27. juli 2004 Del Skrevet 27. juli 2004 Tok over et gammelt HK med P4 1,6 cpu på fra en kompis, og etter å ha kåla med dette hk'et i 5 dager uten å få det til å funke (flasha bios med recovery, får beskjed om å legge inn bios på nytt etter at recovery-flash er gjort, men da nekter den å finne floppy.. bootet fra win xp-cd, men fikk stop c:000221 unknown hard error og klarte ikke fikse dette uten floppy...) ga jeg opp og kjøpte nytt hk og minne igår. Har nå Asus P4S800 og TwinMos 512mb PC3200 minne, bruker samme gamle prosessor P4 1,6 ghz. Alt starter og surrer og går når jeg trykker power-knappen, men får svart skjerm, og et pip som varer i 2-3-4 sekunder, før det blir stille i 3 sekunder og det piper igjen. Fant på http://bioscentral.com/beepcodes/awardbeep.htm at om den piper repeating endless loop, så er det minnet som ikke er skikkelig satt i. Har prøvd å pelle fra hverandre hele greia, satt minnet i alle 3 slottene, tatt av CPU ørten ganger og satt inn igjen, prøvd 3 forskjellige skjermkort, prøvd å boote uten annet enn cpu og psu plugga i hk, får uansett hva jeg gjør det samme lange pipet... Er det noe jeg overser, eller er det nye HK'et føkka? Har bare dette ene minnet og har ikke tilgang på å prøve andre. På forhånd takk for alle tips... Lenke til kommentar
*Tronaldo* Skrevet 27. juli 2004 Del Skrevet 27. juli 2004 Dette blir kun et hofteskudd, men jeg vil tippe det er enten CPU eller rammen din som er ødelagt. CPUen er jo den eneste komponenten som har vært med "hele veien" (du prøvde å boote med kun psu og cpu med samme resultat). Har du noen kompiser som har et P4 system? Prøv med din cpu på deres system - evt lån rammen deres. Lenke til kommentar
Sirup Skrevet 27. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 27. juli 2004 Var inne på tanken om at CPU kan ha tatt natten selv, ettersom den er den eneste som har vært med hele veien... men hadde jeg kommet forbi post med ødelagt CPU på det andre HK da? med det andre HK kom jeg forbi post og inn i win xp setup, og kom halvveis før jeg fikk unknown hard error... Kjenner ingen som har P4, er AMD-fan og det er kompisene også... Takk for forslag though... Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 27. juli 2004 Del Skrevet 27. juli 2004 Har du koplet til 2x2 connectoren fra PSU'en til hovedkortet også.. ... Lenke til kommentar
Sirup Skrevet 27. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 27. juli 2004 den straum-kabelen som skal til prosessoren mener du? den er på... prøvde uten denne i en gang også for å se om jeg får samme pipet, og det samme pipet kommer uansett... Lenke til kommentar
oslo72 Skrevet 27. juli 2004 Del Skrevet 27. juli 2004 den straum-kabelen som skal til prosessoren mener du? den er på... prøvde uten denne i en gang også for å se om jeg får samme pipet, og det samme pipet kommer uansett... Hva skjer uten minne? Lenke til kommentar
Sirup Skrevet 27. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 27. juli 2004 den straum-kabelen som skal til prosessoren mener du? den er på... prøvde uten denne i en gang også for å se om jeg får samme pipet, og det samme pipet kommer uansett... Hva skjer uten minne? samme deilige lange pipet... samme pipet uansett hva jeg tar ut... Lenke til kommentar
Sirup Skrevet 27. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 27. juli 2004 splitter nytt hk, har aldri kommet så langt som å se noe annet enn svart skjerm... Lenke til kommentar
oslo72 Skrevet 27. juli 2004 Del Skrevet 27. juli 2004 Skjermkortet står SKIKKELIG i? Prosessor og vifte er satt skikkelig i og vifta står riktig vei? Hovedkort er satt fast riktig, uten farlige skruer etc som ligger løs bak? Lenke til kommentar
Sirup Skrevet 27. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 27. juli 2004 skjermkort står realt godt i, har prøvd med to skjermkort og stappa det godt inn... prosessor står såvidt jeg kan se ok i, har tatt det ut 3 ganger og satt det inn igjen, er sikker på at det sitter riktig vei, og den spaken går helt ned, antar at det da sitter godt fast.. kjølern går på to veier, har prøvd begge veier, men kan ikke skjønne at hk skal reagere om den står feil vei.. samme pipet uansett vei, står nå den veien det er mest hensiktsmessig at den står... har ikke tatt av hk og satt det på igjen, men mener det står riktig på.. skrudd fast i alle tilgjengelige høl. om man beveger kabinettet hører jeg at det ligger en skrue bak der som jeg ikke får tak i, men denne ligger bak plata som hk er skrudd fast i.. kan dette ha noe å si? har ikke klart å få den ut... tusen takk for all hjelp..!!! Lenke til kommentar
Sirup Skrevet 30. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 30. juli 2004 for de som vil ha min løsning på dette problemet: demonter hk, skru på maskina mens hk ligger på gulvet, voila, det funker. monterte det fast igjen, og det funker. aner ikke hvorfor hk nekta å starte i kabinettet første gangen...? kan det være at det var i kontakt med jord e.l.? sånne løsninger som dette er forbi min fatte-evne, forstår ikke at noe sånt kan være et problem.. anyway, takk for alle tips! Lenke til kommentar
JanSaxhaug Skrevet 1. august 2004 Del Skrevet 1. august 2004 Viss det er eit pip som held på i det uendelege som ei sirene så er det nok RAM'en din som ikkje passar saman med hovudkortet. Denne pipinga indikerar at RAM enten er av feil type eller at det ikkje står RAM i hovudkortet i heile tatt. Lån ein RAM-brikke av ein kompis og sjå om det funkar då... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå